Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Potatissallad till rökt lax

  • Mandelblom42 10 juni 2010

    Nu behöver jag er hjälp - alla ni matkunniga ute i landet!
    Ska servera en "sommarlunch" och har tänkt mig rökt lax m romsås (förslagsvis) och till detta behöver jag en fräsch potatissallad som passar bra till. Tack för era förslag på förhand!

  • Bumbis 10 juni 2010

    Eftersom du ska ha sås till så blir det nog för mycket med en krämig sallad. Kokt färskpotatis med lite dill och finhackad vårlök blir säkert jättegott till. Lite smör och salt och peppar såklart.

  • The_mama97mia 10 juni 2010

    Italiensk potatissallad med citron, olivolja och basilika

    Typ en sån här sallad tror jag kan funka, den blir ju inte alls majjonäsig utan med vinaigrett-stuk, just basilika, citron och olivolja är jättegott, men du kan säkert tänka mer Gräslökshållet, funkar nog finemang till lax o romsås. Jag skulle inte ta bort basilikan helt, men lägga till gräslök och kanske vårlök.

    Annars rekommenderar jag denna sallad till allt annat gott i sommar, fräsch variant verkligen.

  • Okänd 10 juni 2010

    Testa den här!

    Färskpotatissymfoni

    Du och dina gäster kommer inte att bli besvikna!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.