Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tryckkokare

  • Matglad-54 11 september 2008

    Skrivet av MatAnders den 11 sep 2008

    Jag såg att Lidl kommer ha ett bra pris 599 på en 6 liters gällande f.o.m måndag så passa på nu för du kommer inte ångra dig.(Y)


    Tack för tipset MatAnders, jag ska hålla mej framme....(Y)

  • maggi 11 september 2008

    Det där med tryckkokare är verkligen en bra uppfinning. Maten framför allt köttet ,lagas snabbt och så blir det mycket mörare än i vanlig kastrull.(Y)Samtidigt vill jag påminna att den är även energi snål.Så fram med tryckkokaren låt den inte stå i skåpet och samla damm.:)

  • NewDown 11 september 2008

    Skrivet av MatAnders den 11 sep 2008

    Skrivet av NewDown den 11 sep 2008

    Jag fick en tryckkokare när jag fyllde år, men det medföljde inga recept så jag har inte kunnat använda den så mycket för jag har inga riktlinje att gå efter typ hur länge kokar man potatis, ris har man samma propotioner som vanligt och hur länge. osv.

    Är det någon som har några tips eller recept att dela med sig av?(L)


    Hej!
    Du behöver inte ha några "speciella recept" utan som vanligt fast en köttgryta som vanligtvis tar 2 timmar går kanske på 40 minuter och potatis på 10 så man kan generellt säga att koktiden halveras, sen behåller det näringen bättre. Så sätt igång och pröva.

    M.V.H
    Anders


    Okej, jag får nog damma av den och börja prova mig fram.
    Antar att risken att misslyckas skrämmer mig mer än att prova den.
    Ibland får man nog helt enkelt ta tjuren vid hornen och bara göra det.

    MVH NewDown

  • Glitterfia 17 november 2009

    Kan tipsa om att det nu finns en kokbok för tryckkokare.

    Tryckkoka maten, smakrikt på minuten.
    Författare Anna-Britta Ståhl och Viveca Annell
    Ica bokförlag. (www.icabokforlag.se)

  • Matglad-54 17 november 2009

    Skrivet av Glitterfia den 17 nov 2009

    Kan tipsa om att det nu finns en kokbok för tryckkokare.

    Tryckkoka maten, smakrikt på minuten.
    Författare Anna-Britta Ståhl och Viveca Annell
    Ica bokförlag. (www.icabokforlag.se)


    Tack för tipset!!!!!!!!

  • Lenael 18 november 2009

    :o Nu gör ni mig nyfiken. Har aldrig funderat på nån tryckkokare förr, men nu snurrar det runt i huvudet. Kanske måste testa iden. Blir ju ingen billig test men kanske användbar. :)

  • marwis 18 november 2009

    Vilket bra julklappstips!:D
    Det är inte så dumt att väcka gamla trådar till liv!(Y)
    /Marie

  • Matglad-54 18 november 2009

    Skrivet av Lenael den 18 nov 2009

    :o Nu gör ni mig nyfiken. Har aldrig funderat på nån tryckkokare förr, men nu snurrar det runt i huvudet. Kanske måste testa iden. Blir ju ingen billig test men kanske användbar. :)


    Om man gör sin kalops i tryckkokaren blir köttet hur mört som helst!!! Så prova det!!!!(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.