Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad blir det till middag idag?

  • hansdotter 11 januari 2008

    Skrivet av hansdotter den 11 jan 2008

    Skrivet av mrsc51 den 10 jan 2008

    Skrivet av hansdotter den 10 jan 2008

    Här kommer receptet på baconinlindad kycklingfilé med potatismos å tomatsalsa;

    Bryn kycklingfiléerna.
    Linda in dem i baconskivor (eller parmaskinka).
    In i ugnen 225gr. i 20 minuter.

    Potatismoset;
    koka mandelpotatis i saltat vatten.
    Mosa potatisen tillsammans med smör.
    Kör med elvispen- blanda i mjölk, salt å peppar. Blanda i parmesan (går att använda både färdigriven och färsk)

    Tomatsalsa;
    4 röda tomater
    2 gula tomater
    1/2 rödlök
    1 msk rödvinsvinäger
    1/2 msk olivolja
    1 tsk strösocker
    2 krm salt

    Kärna ur tomaterna. Tärna dem fint. Tärna löken. Blanda allt- låt stå i rumstemp.


    Låter jätte gott. :-)
    Här blev det "Stekt ris" hade prinskorvar kvar i frysen och kokt skinka och ris i kylen...+ lite grönsaker. Gott (Y)
    http://www.matklubben.se/recept/stekt_ris_fried_rice_9182.html


    Hej!

    En vän till mig blev jättesjuk efter att ha ätit ris som hon sparat i kylen. Läkaren sa att det kan bildas något ämne i ris som sparas i kylen. Min vän blev verkligen ordentligt magsjuk med feber, kom upp ur sängen efter en vecka. Så efter dess sparar jag aldrig överblivet ris. Ville bara tipsa om detta så inte fler råkar illa ut. Man vet ju aldrig om man har oturen på sin sida..
    Sköt om er.

  • jonssonsara 11 januari 2008

    här blir det carbonaragratäng

  • jonssonsara 11 januari 2008

    här blir det carbonaragratäng(Y)

  • Aspholme 11 januari 2008

    Idag blir det Potatisbullar med prinskorv:p

  • MammaModesty 11 januari 2008

    idag fredag blir det dotterns favorit Spagetti o köttfärssås sen blir det nog nått smaskigt ikväll (Y)

  • kaffesked 11 januari 2008

    Ska laga ngn sorts lövbiff, ev rullader, med pilaffris till.

  • imse 11 januari 2008

    Sushi - med lite nya ingredienser. Det kommer att bli spännande att laga upp. Jag återkommer med resultat.

  • Legoli 11 januari 2008

    Pepparotsskött med kokt potatis och grönsallad.

  • ikah 11 januari 2008

    Kycklingpanna med curryaioli

  • Lena 11 januari 2008

    I dag blir det köttfärs paella som jag har tagit av queenie.(ska bli spännande att prova något nytt)

  • Svesse60 11 januari 2008

    Ska göra min smarriga korvstroganoff med massor av creme fraiche ...(Y) till det blir det ris. Måste nog göra en god efterrätt till senare ikväll också. Ska titta igen alla goda recept som finns här. :)

  • Jenny_me_Y 11 januari 2008

    Idag blir de goooooda Kroppkakor som jag längtat efter i en evighet. :D(Y)

  • farmoringer 11 januari 2008

    För min del blir det lutfisk ikväll. Har inte blivit less denna rätt ännu för denna säsong..:)

  • Amika 11 januari 2008

    Ikväll blir det panerad och stekt pangasiusfilé med pressadpotatis, grönpepparsås och kokta ärtor och morötter.

  • mammis 11 januari 2008

    Om en stund ska jag börja laga Kyckling Adobe
    som jas 65 har skrivit in
    Den rätten verkar vara mumsi (Y)

  • starfighter 11 januari 2008

    Fredagsmiddag borde kanske innebära något lite festligare, men här hemma blir det stekt potatis, prinskorv och äggröra, ELLER köttbullar, tomatsås och pasta. Måste ta reda på de frysta prinskorvarna och köttbullarna från julen.

  • lennali 11 januari 2008

    Det blir "MatAnders" Burgundisk gryta idag, ska börja nuuuu, tar 2 timmar innan den är klar, sen middag i dag också, men den som väntar på något gott........

  • Okänd 11 januari 2008

    Här blir det en tunnbrödsrulle från gatuköket,mums.Imorgon blir det Tacos.Jag är inte så himla förtjust i det,men Tacopaj älskar jag.Konstigt va?

  • Okänd 11 januari 2008

    Glömde säga det viktigaste ang.att spara ris.Vi sparar aldrig ris i skolan och serverar nästa dag för det bildas nåt i riset som kan göra en magsjuk.Hemma kan jag spara,men nu tänker jag nog mig för och kastar det överblivna.HUA, för magsjuka.

  • styvan 11 januari 2008

    Ikväll blir det Liliane's, Festlig Köttfärsgratäng (hann inte göra den häromdagen som jag skrev att jag skulle göra)
    jag har bjudit hit mina döttrar, det ska bli spännande att testa gratängen:D
    Lovar att betygsätta den efteråt....:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.