Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad blir det till middag idag?

  • piusamadeusmozart 11 januari 2008

    En bit kosvans och en bit muskel av dito böjade just koka med en stor morot, en lök och en kvist sedno plus lite salt. Det blir till en perfekt buljong till tortellini. Sen äter vi köttet som blir jättemört med olka såser och sallader. Perfekt mat som sköter sig sjäv.

  • piusamadeusmozart 11 januari 2008

    En bit kosvans och en bit muskel av dito böjade just koka med en stor morot, en lök och en kvist sedno plus lite salt. Det blir till en perfekt buljong till tortellini. Sen äter vi köttet som blir jättemört med olka såser och sallader. Perfekt mat som sköter sig sjäv.

  • Lilljeppe 11 januari 2008

    Ikväll blev det fläskfilé gryta med vattenkastanjer, bambuskott. Ungarna nöjda och glada vilket även gör mig glad så jag slipper tjata om att de ska äta(Y)

  • Gunn57 11 januari 2008

    Idag Fredag blir det Ost Gratinerad Fläskfilé
    Och vin,öl

  • gogo 11 januari 2008

    Hej idag blev det ugnspannkaka, med hemgjord lingonsylt och råkostsallad. Vardagsmat men gott och enkelt.

  • hansdotter 11 januari 2008

    Glad fredag!
    Idag blir det makaronigratäng...med massor av västerbottenost på :D

    Inte så festligt, men "barnsligt gott" =)

  • lennali 11 januari 2008

    Skrivet av lennali den 11 jan 2008

    Det blir "MatAnders" Burgundisk gryta idag, ska börja nuuuu, tar 2 timmar innan den är klar, sen middag i dag också, men den som väntar på något gott........


    Det blev kycklingsallad i ställer, orkade inte vänta så jäkla hungrig, men grytan är klar och jag har tjuv smakat, mycket gott. Äter den i morgon istället, MatAnders skrev i receptet att den är godare på andra dagen, tror honom.

  • anluk 11 januari 2008

    Ikväll blir det pasta och kycklinggratäng som är lilla dotterns val för dagen! Och till detta ett glas vin, äntligen fredag.

  • irrevirre 11 januari 2008

    Jag har lagat tranbärsglazerade kycklingbröst, ärtskum och potatisgratäng.
    En enkel tomatsallad till.
    Min man svimmade nästan så gott det blev. Över förväntan! Det receptet kommer att sparas!
    Vitt vin till.
    Nu tar vi Lindt chokladkulor och kaffe och konjak. FREDAG: WE LOVE!!!

  • epi 11 januari 2008

    Det blir Namsi kyckling med bacon sås i kväll framför lets dance. Det ser jätte gott ut. Försöker prova nya rätter ofta nu. Grabbarna och maken i huset tycker det är kul med allt nytt. Hitills har allt fallit dem och mig i smaken.

    Maria "eri"

  • Ysi 11 januari 2008

    en jättegod krämig risotto med kräftstjärtar, bröd och sallad....mums...och ett glas rött

  • imse 11 januari 2008

    Nu har jag lagat upp Sushi på vegetarisk ostron, om det är någon som är nyfiken så kan ni gå in och titta på http://mimmismat.wordpress.com

  • tilda 11 januari 2008

    Har ätit fiskgratäng med soltorkade tomater och kokt potatis.

  • 11 januari 2008

    Skrivet av tilda den 2 jan 2008

    Idag blir det köttbullar och stuvade makaroner. Har köttbullar kvar i frysen sen jul.:D


    Fan vad det verkar kreativt och äckligt

  • imse 12 januari 2008

    Janssons Frestelse på 40% grädde......knäckemacka och ett glas med sval öl.

  • farmoringer 12 januari 2008

    idag vet jag inte för idag ska vi unna oss att gå ut och äta.....Men förhoppningsvis blir det kinamat, var längesen jag åt nåt sånt ute....

  • Lena 12 januari 2008

    I dag lördag blir det plommon späckad karre, potatis och en sallad

  • evaldo 12 januari 2008

    I dag nalkas räkomelett med skinka.

  • brittmay 12 januari 2008

    Vi skall äta hemgjord potatismos av mandelpotatis, ugnsstekt falukorv med lök och äpplen

  • mariaefors 12 januari 2008

    Ikväll blir det fläskfilé med klyftpotatis och en sallad gjord av isbergssallad, rucola och äppel. Enkelt och (förhoppningsvis) gott...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.