Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad brukar ni äta till kvällen vid helgerna?

  • kickiekblad 20 september 2008

    Brukar ni göra nåt speciellt?

  • kickiekblad 20 september 2008

    Vi gör oftast nog god sallad ock kött vitt vin eller öl

  • busan37 20 september 2008

    Någon gång ibland kan det bli räkmackor men oftast inget speciellt

  • kickiekblad 20 september 2008

    Räkmackor mums så gott det får det bli i morgon kväll då

  • farmoringer 20 september 2008

    Vi äter heller inget speciellt. Middagen blir lite senare både fredag och lördag. Sen är vi mätta nog. Det lilla hunger man har stoppas av godis och chips sedan..:D

  • tantdrake 20 september 2008

    En ledig helg består av bara godsaker! Oftast prövar jag nåt från Matklubben. Favoriten Zahr´s Beer Bangers har jag använt till alla möjliga fyllningar. Det är en slags pirog. Även om jag äter middag så sparar jag mej till nåt smarrigt på kvällen :p

  • boz1965 20 september 2008

    Det brukar bli några kalla öl och lite tilltugg, chips och dippa eller ost-/jordnötsbågar för det mesta, men även en och annan ultrastark ölkorv slinker ner.

  • hansdotter 20 september 2008

    Det blir oftast mat som tar lite längre tid att tillaga. Så slinker det ner en å annan godis=).....=)
    Trevlig lördagskväll till er alla(L)

  • kristin1979 5 december 2008

    Vi brukar alltid äta nåt gott på helgen. Fredag kväll blir det oftast en god smörgås eller lite plock som t.ex. Balsamgratinerade rödbetor med chevre och honung och en valnötssallad till. Eller en räksmörgås med majonäsröra (creme freich, röd lök, stenbitsrom, dill, salt, peppar, chillikrydda, skivade ägg och toppade med räkor). Eller så blir det kantarellsmörgås (kantarellstuvning med ost som gratineras).

    Lördag kväll blir det någon huvudrätt som tar lite längre tid att laga som t.ex. stek, kyckling fylld med något gott och gärna en stiltonost med fikonmarmelad lite senare på kvällen.
    Äkta stiltonost är sjukt gott och inte alls som den som säljs i krus!!! Det som säljs i krusen är överblivna rester från äkta stilton.

    Trevlig helg!!

  • popik 5 december 2008

    Skrivet av boz1965 den 20 sep 2008

    Det brukar bli några kalla öl och lite tilltugg, chips och dippa eller ost-/jordnötsbågar för det mesta, men även en och annan ultrastark ölkorv slinker ner.


    Din smak är min , även tacos en och annan gång.:p(Y)

  • farmoringer 5 december 2008

    Idag ska vi äta lite ost senare på kvällen. Har köpt olika sorters brie och färskost plus Hawarti. Ska bli gott...

  • monac 5 december 2008

    låter riktigt fredsgsmys-igt med ostar:p (Y)

    Inget särskillt här heller...vi äter gott och mysigt varje kväll tycker jag nog! Gott i vart fall,ibland måste det ju gå undan oxå....då vi har mycket aktiviteter här var och varannan kväll.

  • segerwitch 5 december 2008

    :pJag har ofta empanadas i frysen, tar fram så många som behövs, värmer i ugnen eller micron, äter dem med bara en servett (ingen disk) och gott till ett glas kall öl!(Y)

    Mexikanska Piroger(Empanadas)


    Tycker man inte om russin i maten är det bara till att hoppa över dem.

  • segerwitch 5 december 2008

    Skrivet av tantdrake den 20 sep 2008

    En ledig helg består av bara godsaker! Oftast prövar jag nåt från Matklubben. Favoriten Zahr´s Beer Bangers har jag använt till alla möjliga fyllningar. Det är en slags pirog. Även om jag äter middag så sparar jag mej till nåt smarrigt på kvällen :p


    :pVad är det??Har du receptet??:p

  • snuosm 5 december 2008

    Vi försöker äta något extra vällagat på helgerna. På fredagar kommer jag hem från jobbet flera timmar före gubben, så jag kan pyssla på i köket i lugn och ro bäst jag vill :D

    I kväll blir det husmanskost, köttbullar, potatismos (eller pärstampa som vi kallar det) och lingonsylt. Gubben har beställt saltgurka till, så det har jag varit och handlat. Jag glömde (!!!) köpa något gott att dricka till, så jag bad honom fixa julmust eller nåt som han kan köpa på vägen hem i kväll.

  • farmoringer 5 december 2008

    beer banger

    Det är det här receptet tantdrake menar..

  • Anqh 5 december 2008

    Vi brukar alltid göra lasagne på fredagar. Det har liksom blivit vår paradrätt hemma. Trots att jag ätit det säkert tusen gånger så är det fortfarande lika gott och även om vi tycker att vi lagar det på samma sätt blir det olika smak varje gång. Vi har provat oss fram ganska mycket och min mans lasagne är absolut godast. Ska försöka få honom att skriva ner ett recept så kan jag lägga upp det här. :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.