Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad frossar du i just nu? Säsongsvariation...

  • The_mama97mia 11 augusti 2009

    Nu är det ju rena paradiset vad gäller grönsaker, allt är gott fräscht, billigt o närodlat.
    Nåja, nästan allt.
    Jag frossar nu i Nektariner! Köper o äter korgvis.
    Vad har du gjort för klipp o vad njuter du av som är veckans vara - säsongens bästa liksom?

  • Emsenpemsen776 11 augusti 2009

    Jag Önskar så innerligt att jag också kunde frossa i frukter. Tyvärr så är jag väldigt allergisk mot i stort sett alla frukter förutom banan.
    Vattenmelon går också bra, men ibland är man ju väldigt sugen på att bara ta ett härligt äpple att sätta tänderna i.
    Under jul så kan jag lyckligtvis äta clementiner och det är till att njuta för fulla drag.
    Så jag kan inte säga att jag gjort något direkt klipp.

  • Alo68 11 augusti 2009

    Meloner, meloner, meloner... äter dem nerskurna i kuber som godis, som lunch, som kvällsmat...och nä, jag är inte gravid :'( :), bara lite mer knäpp än vanligt. Men även alla goda blåbär, hallon, smultron och nu börjar ju även björnbären mogna så sakteliga.

    Har nyligen köpt mig en råsaftscentrifug och frossar i att prova frukt och grönsaker i alla möjliga och omöjliga former.

  • The_mama97mia 11 augusti 2009

    Ja melon är billigt o supergott....
    Jag har frossat också i gurka o tomater... sånt som är så dyrt under våra vintermånader....
    Tänkte mig den här tråden som ett sorts veckans tips samtidigt, har du shoppat ngt billigt eller extra prisvärt på ngn affär...

  • Cassiopeya 11 augusti 2009

    Jag frossar tydligen i lakritsgodis =) Men det var väl inte det du tänkte på ;) Lite mer nyttiga frosserier just nu är kantareller, vinbär och nektariner och persikor! =)

  • Lilloo 11 augusti 2009

    I sommar har det varit gurka, morötter, blomkål, jordgubbar och honungsmelon. Hur gott som helst... Till Julen är det som någon tidigare sagt clementiner... kilovis. Jag tål inte apelsiner men kan äta clementiner så vid jul fyller jag på vitaminreserverna :p

  • The_mama97mia 11 augusti 2009

    det är mkt extrapriser på kycklingfilé nu med
    jag bunkrar

  • Annafbg 11 augusti 2009

    Just nu: plommon. Lite farligt att frossa i, men svårt att motstå!

  • Mistys 11 augusti 2009

    Vi frossar i gul kärnfri vattenmelon, så god! Mycket sötare än vanlig ( om det nu är möjligt) Skär upp till efterrätt varje kväll efter middagen.:)

    Tips på vad som är billigt nu efterfrågades också. Håll utkik efter extrapris på fläskkött. Brukar alltid komma så här på sensommaren då alla julskinkor har styckats under sommaren och många köttdetaljer blir kvar. Just denna vecka v 33 säljer tex Willys hel benfri kotlett för 44 kr kilot. Så billigt , så gott och användbart. Kan ju användas både helstekt som "skinkstek" ,som grytbitar,skivat som schnitzel och på grillen förstås. Det tänker jag hamstra denna vecka(Y)

  • The_mama97mia 11 augusti 2009

    hmmmm såg att picnicbog är xtrapris hos Lidl nästa vecka, det köper jag... skivar o fryser in .

  • Vetebullen 11 augusti 2009

    Frossar just nu i nyplockade solvarma blåbär med strösocker och kall mjölk mums, mums (Y)
    Här finns det massor av blåbär i år. Lagrar upp i frysen för vintern. (Y)(Y)

  • Mistys 11 augusti 2009

    Mmm blåbär! Plockade massor i helgen. Fanns hur mycket som helst. Såg att färska kostar 189 kr /kg och frysta 22 kr/ 300 gr. Många sköna kronor blev det(Y) och många goda kakor och filfrukostar med blåbär kommer det att bli(L)

  • 123Linnea 11 augusti 2009

    Jag köper väldigt lite tomater och gurka när det inte är säsong - SÅ NU PASSAR JAG PÅ!!!

    Här kommer det in väldigt mycket närodlad kål just nu och jag ÄÄÄLSKAR vitkål. Mina barn är mindre glada åt det...

  • jimboz 11 augusti 2009

    Mycket Tomater blir det ju....sedan är Paprika något jag köpt tonvis av just nu ,både röd och grön .

  • Nicole_88 12 augusti 2009

    Sallad, morötter och färskpotatis. :D
    Har det i landet precis utanför dörren, så känner mig riktigt lyxig.

  • Lennart_58 12 augusti 2009

    Bunkra kycklingfilé, god idé. Ha ha, rimstuga, vilken fluga. Frossar i äpplen o kärnfria gröna druvor mmmm. Baj dö vej, hur länge kan man ha kyckling i frysen innan den passerar bäst före datum. Korv ex. har jag hört, max 3mån. Kanske är ute o cyklar nu, men det är ju bra med motion, ha ha.

  • babbs 12 augusti 2009

    Tomater, gurka, squash, morötter och bönor som jag plockar i växthuset och trädgården. Om jag köper något så blir det nektariner. Fläskköttet är billigt nu så det är bra att köpa på sig lite och frysa in för kommande behov.

  • The_mama97mia 18 augusti 2009

    Här blir det blomkålsfrossa i veckan, hur gör du med blomkålen? Funderar på att frysa in, ska man förvälla eller går det bra med rå i buketter?

  • hansdotter 18 augusti 2009

    Vilken bra tråd! Bra mama97mia!!!
    Jag köper hem kilovis med gurka just nu! BArnen äter en hel gurka framför tv:n på kvällen. JAg delar en gurka i stavar så mumsar mina två godbitar i sig allt! Gurka är så dyrt annars! Synd att det inte går att frysa:p
    Persikor och melon äter vi oxå flitigt just nu.

  • The_mama97mia 21 september 2009

    Fortsatt frossa med blomkål här, och rödbetor!
    Köpte på mig massa vit paprika häromdagen med, tänkte skära ned o frysa in.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.