Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilken är den godaste maträtten du ätit?

  • flingsalt 17 september 2009

    Man får bara välja en :p

  • The_mama97mia 17 september 2009

    För svårt att välja.... *ler*

  • Okänd 17 september 2009

    Eftersom man bara får välja en så blir det svårt!
    Det kan ju vara en kombination av ett antal olika smakupplevelser man fått under en måltid som blir "till det bästa man ätit" (L)
    Och tänk, det kanske blir ännu bättre i morgon! :D

    Men kokt paltbröd med vit sås, stekt fläsk och lingonsylt slår det mesta!

  • Roggan 17 september 2009

    Pitepalt så klart!

  • Annelijo 17 september 2009

    Kokt lax med kall äggsås med sparris gröna bönor och kokt potatis mmmmmmm vad gott!! Det är min älsklingrätt!!

    Annelijo:p

  • idea_ 17 september 2009

    Kan man ju inte välja, det beror ju på vad man är på för humör. Det godaste jag vet en dag är kanske inte det samma nästa dag.

  • lena4 17 september 2009

    Denna maträtt står högst på listan just nu,,,,,,,,,,,:)
    Irenes ugnskyckling

    Men svårt att välja en.

  • Majainorr 17 september 2009

    Skrivet av idea_ den 17 sep 2009

    Kan man ju inte välja, det beror ju på vad man är på för humör. Det godaste jag vet en dag är kanske inte det samma nästa dag.


    Håller med. Jag uppskattar olika maträtter vid olika tillfällen.
    Ibland jublar jag över Korv och Makaroner, en annan gång över en Plankstek...
    Minns när vi för flera år sedan seglade från Husum upp till Norrbyskär och kom fram rätt sent på kvällen. Ingen av oss på båten orkade laga mat så vi gick till värdshuset för att lyxa till det. Köket hade dessvärre hunnit stänga, men de som jobbade i baren kunde fixa en ost- och korvbricka åt oss. Jag minns fortfarande så gott det var... Bland det godaste jag någonsin ätit. (Y)

  • boz1965 17 september 2009

    Det finns så många... Men en hemlagad kålpudding med sås och potatis är svårslagen. Men det är också köttbullar med gräddsås och potatis, eller min svågers mors (hon är italienska) lasagne, eller... AAAAARRRRRGGGH! Jag KAN inte välja EN speciell rätt, så jag passar på den här frågan. *beslutsångest* :p

  • jojjekock 17 september 2009

    Allt som är lagat med kärlek och omsorg.

  • Linlock 18 september 2009

    Jag har varit sjuk och inte ätit mat på flera dagar men i går blev jag så frukansvärt sugen på korv stroganoff (som jag hade i frysen o tinade i micron) och makaroner! Det var bara SÅ GOTT! I vanliga fall är jag ingen stort fan av vare sig det ena eller det andra men igår var det det godaste jag ätit på länge!(H)

  • mafia 18 september 2009

    (Y)Stekt fläsk med löksås:D

  • popik 18 september 2009

    Vitlöksgratinerade havskräftor på Bratt i Falkenberg, har aldrig ätit något så fruktansvärt gott.

  • sme 18 september 2009

    Vitlöksfläskfilégryta med potatisgratäng är min favvo nu

  • Elvira98 18 september 2009

    Mormors blodkorv (L)

  • flingsalt 19 september 2009

    Själv väljer jag:

    lammracks med rotfruktsgratäng (L)



    Ni som inte kan välja - tro mig.. det är svårt för mig också!

  • The_mama97mia 19 september 2009

    Det är ju skillnad på den godaste maträtt jag nånsin ätit - mot vad vill jag gärna äta igen? eller ska det vara samma kanske...
    Nu när jag tänkte efter så längtar jag efter den goda lammstek jag fick på Island, med hemgjorda pommes frites o hemgjord bearnaisesås, det var nog ta mig den det godaste jag ätit.
    Har aldrig upplevt det igen tyvärr.

  • Lilloo 19 september 2009

    Det allra godaste jag ätit i hela mitt liv var en kycklingrätt med currysås på en kinarestaurang i Spanien. I Benal madena... Så himla suveränt god. Ingen kinarestaurang jag varit på kan mäta sig med den...

  • jimboz 19 september 2009

    Jag säger Farsans Persikokyckling som jag själv lagt upp här..!

  • MosterNettan 20 september 2009

    (L) Stekt salt sill med mycket lök och gräddsky. Serverat med kokt potatis, knäckebröd och en kall öl till. (L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.