Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Julens höjdpunkt

  • elpatron 26 november 2008

    julens höjdpunkt i all ära, men vad är julens lågpunkt? Julgransfoten?

  • segerwitch 26 november 2008

    Skrivet av mammamus den 26 nov 2008

    Dopp i grytan är ett måste för mig utan den är det ingen jul:):D


    (L)Håller fullkommligt med dig(Y)(Y)

  • LaJefa 26 november 2008

    Julens lågpunkt är alla dem som sitter och firar jul ensamma.
    Jag har gjort det en gång...ALDRIG mer. Man sitter bara och tänker på hur trevligt alla har...och väntar på att telefonen ska ringa...för att säga tack för julklapparna. Varje timme går man igenom...1. nu tittar alla på Kalle och dricker glögg. 2. nu sitter alla och myser och äter. 3. nu kommer tomten med julklapparna. 4...varför in i ...ringer ingen o tackar och önskar God Jul???

    Känner ni kanske någon ensam man eller kvinna (kanske har dem blivit av med sin käraste under året)...ge dem den bästa julklappen...bjud hem dem på julmiddag...vissa är tyvärr så stolta och vill inte bjuda in sig själv. Vet jag av egen erfarenhet...den julen jag satt själv...var meningen att jag skulle jobba (vilket jag brukade göra varje jul)...sen var jag så tusans stolt att jag inte ens berättade att jag skulle vara hemma...tyckte att dem skulle fråga mig...men helt klart blev det min värsta jul...och idag sväljer jag min stolthet och säger som läget är..man behöver sina nära och kära under julen...det är bara så.

  • LaJefa 26 november 2008

    Skrivet av segerwitch den 26 nov 2008

    Skrivet av mammamus den 26 nov 2008

    Dopp i grytan är ett måste för mig utan den är det ingen jul:):D


    (L)Håller fullkommligt med dig(Y)(Y)


    Måste bara kommentera...man kan ju se dopp i grytan på mer än ett sätt...menar ni matmässigt...eller mer mysmässigt dopp??? Eller kanske både och....Esto es una broma.

    Saludos!

  • Sushi 26 november 2008

    För mig är det, knäppt nog apelsinerna med instuckna kryddnejliker som "gör" julen. När jag känner den doften, ja då är det jul!

    Sen finns det aspekten av vad som "måste" finnas på julbordet för att det ska smaka jul (eller serveras under julen). Första gången jag firade jul hos sambons mamma, och hon vänligt frågade om jag hade något "måste" på julbordet som hon inte fick glömma pep jag fram;" julskinka, vörtbröd, pepparkakor och glögg" ;-)
    Eftersom min släkt bor en bit iväg, och jag har både mor- och farföräldrar i livet har jag aldrig firat jul hemma hos mig själv. I år blir första gången (eftersom jag jobbar i jul), så nu blir det till att skaffa sig lite egna (jul-)mattraditioner.
    Helt klart kommer det att finnas skinka, vörtbröd, pepparkakor och glögg! *s* Men också nån liten köttbulle, lax och nån form av grönsaker (gärna grönkål!). Äpplen, clementiner, nötter och fikon! Hmm, måste kanske börja planera lite! ;-)

  • Sushi 26 november 2008

    Skrivet av mama97mia den 12 nov 2008


    Annars ser jag fram emot advent att få ta fram ljusstakar o så. Men jag brukar nog inte byta till julgardiner (jag vet, spöstraff vore milt!).....

  • Lintu 26 november 2008

    Pepparkaks slott!

  • LaJefa 26 november 2008

    puff

  • elpatron 26 november 2008

    Skrivet av lajefa den 26 nov 2008

    puff


    piff

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.