Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad fick du av tomten?

  • The_mama97mia 25 december 2010

    Kom tomten till dig med ngt nytt och roligt till köket?

    Jag fick en grillvante och en grytlapp som var jättefina!
    Och en vattenkokare!

    O så glömmer vi inte julsenapen jag fick av morbror! Toppengod!

  • Forsen 25 december 2010

    CD-skivan från "Så mycket bättre" som jag fick av mina söner går nu varm i köket, för mat och bak ska utföras till musik!! :)

  • Mellanbellan 25 december 2010

    Jag fick en ny matberedare (precis vad jag önskat mig)

  • evaldo 25 december 2010

    Jag fick en Jammy Oiver´s rejäl kockkniv bland annat. Den får jag mycket nytta av framöver.
    Jag glömde ju juicepressen, också en användbar sak.

  • FarmorMaya 25 december 2010

    Vilka kloka tomtar det finns.(Y)
    Jag fick en härlig Olivolja, Balsamvinäger samt en dubbelflaska att banda dom i.
    God Fortsättning på er alla.(Y)

  • idea_ 25 december 2010

    Fick inga köksklappar även om jag gav bort sådanna :) Fick ett par hemstickade snygga yllesockar av Moster, en julkram av kusinsbarnet 10år, en triss av pappa och löfte om en klippning och utbyte av slitna bromsklossar av min kusin, så inga dåliga klappar där inte, även om de inte påverkar komersen så mycket :)

  • sikaal 25 december 2010

    Jag fick en kokbok av Jamie Oliver, Mat för hela året, en handduk (Saras Cafe) och en trasa (Lingonberry) från Ekelunds i Horred, det var det köksanknutna. Sedan fick jag mina tofflor, svåra att få tag på och svindyra, men oj vad jag är glad! :DD Jag fick fler klappar än förväntat, alla bra och nyttiga!

  • Mistys 25 december 2010

    Fick en rolig sax av min måg. Man klipper kryddor med den. Det är liksom fyra saxar på rad. Få se hur det går :)

  • FruAst 25 december 2010

    Fick en tavla att hänga upp i köket!

  • Himmelev 25 december 2010

    Hej, Fick nya fina lila grytlappar, 8 glaskaffekoppar med assietter. Toppen :)

  • wedebrand 25 december 2010

    En bakbok och finfina muffinsformar, precis i min smak med andra ord (L)

  • Mistys 26 december 2010

    Min man fick en mycket annorlunda julklapp av våra döttrar. En påse Kopi Luwak. Vi provsmakade detta speciella kaffe i går. Fantastiskt gott. Mjukt, fylligt och smakrikt. Så ska nog kaffe smaka men vem har råd med det {dont-know}

    http://svt.se/2.22584/1.2122770/har_ar_djuret_som_bajsar_guld

  • zudette 26 december 2010

    Jag fick Peter LeMarcs samlingsbox! *lycka* och njuter nu dagligen av en ordentlig dos LeMarc fylld med nostalgi, lycka och värme! Det är kärlek från min man!

  • MosterNettan 26 december 2010

    Tre små goda cheddarostar och en pepparsalami till köket. En Jägermeister till barhylla.
    Plus lite annat smått och gott som förgyller livet.
    Det bästa av allt var en biljett till Ulf Lundell-konsert i mars. Det är kärlek från son och sonhustru!!!
    (L)

  • annalena514 26 december 2010

    en lång o varm stickad kofta ,pengar till att köpa garn , o en film (Y)

  • Bumbis 26 december 2010

    Som jag önskat, baguetteplåt och salladsslunga. Sen har jag nog varit väldigt snäll iår för tomten kom med ett stort tungt paket så att jag slipper stå med degkrokar och elvisp när jag bakar bröd. Svart och vacker är den och den måste få stå framme, undrar bara var.....Tack tomten{kissing}

  • Hilmer54 27 december 2010

    Jag fick en burk orginal surströmming Grand Kallax Jubileum 20 år, nummer 150.
    Tillverkad av Kallax Bygdegårdsförening.Surströmming som mognat i trätunnor.
    Se fram emot att prova den.

  • The_mama97mia 27 december 2010

    Skrivet av Hilmer54 den 27 dec 2010

    Jag fick en burk orginal surströmming Grand Kallax Jubileum 20 år, nummer 150.
    Tillverkad av Kallax Bygdegårdsförening.Surströmming som mognat i trätunnor.
    Se fram emot att prova den.


    Men GUD, vad du måste ha varit snäll!!!!


    Avundsjuk!

  • zorbaz 28 december 2010

    Pastamaskin!! och 6 st planksteksplankor =D nu är det ännu mindre plats i köket men ännu roligare att trängas med allt där inne hehe =D

  • mariaengstrom 28 december 2010

    Två kaffemuggar, modell stor utan öra. Chokladfondue-set. Tidigare i höstas köpte jag en kitchen aid till mig själv. Den får räknas in här med!

    Fick även en sabel att sabrera champagne med!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.