Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hej alla som bor i Höör och dess närhet!

  • russinbullen 14 april 2009

    På Torsdag den 16/4 öppnar Netto i Höör, då kanske man kan köpa paprika för under 50' lappen kilot! Urtrött på Copp o Ica! Bra med konkurrens!

  • Stighastrup 19 april 2009

    Men du har även City Gross och Lidl. Ni har allt i Höör! Vi är dock glada för vår Netto i Hörby. MVH Stig i Hörby.

  • boz1965 19 april 2009

    Och Höör sen! (Sorry, men jag kunde inte låta bli :D)

  • vanillalover 19 april 2009

    Var på Netto i veckan och blev inte imponerad precis :( Ganska tråkig affär med otrevlig personal och inte så billigt heller! Sorry att jag e så negativ :-) Nej, håller mig till City gross och Lidl fortfarande.
    /M

  • Stighastrup 21 april 2009

    Fick du då paprika till under 50 kr, kilot? Och till de andra inlägg: Vi handlar dansk ost, rågbröd, spegepølse mm. på Netto. Vi retar oss bara på att de inte har fler danska varor som finns i Danmarks Netto'er, som t.ex. smørrebrødspapir, Best-senap till 6.95:- (tom. nästan utan socker, perfekt för lchf-are), Jättegod mayonaise och remoulad på sprutflaska till en tia för 500 g., Ægge-och hønsesalat. mm. mm.

  • boz1965 21 april 2009

    Det stora felet med Netto, iaf här i sta'n, är att de annonserar stort om billiga varor och sen inte tar hem så att det räcker. Den här veckan var det t.ex. 1,6 kilo falukorv (2st 800-gramsringar) för 26 kronor. Den tog slut redan första dagen. Antingen är det bara för att locka kunder till butiken eller så är det extremt dålig framförhållning. Eller både-och. Jag vet inte om det bara var här i sta'n eller om det kanske var så på flera orter, men slut var den hursomhelst - i BÅDA butikerna. Och personalen visste inte ens om de skulle få in mer till det priset när jag frågade dem.

  • boz1965 21 april 2009

    Skrivet av Stighastrup den 21 apr 2009

    Fick du då paprika till under 50 kr, kilot? Och till de andra inlägg: Vi handlar dansk ost, rågbröd, spegepølse mm. på Netto. Vi retar oss bara på att de inte har fler danska varor som finns i Danmarks Netto'er, som t.ex. smørrebrødspapir, Best-senap till 6.95:- (tom. nästan utan socker, perfekt för lchf-are), Jättegod mayonaise och remoulad på sprutflaska till en tia för 500 g., Ægge-och hønsesalat. mm. mm.


    Och mörk påläggschoklad som är så ljuvligt gott på frukostfrallan...

  • anneli1989 21 april 2009

    boz1965 det där är klassiska marknadsföringsknep, sk. lockpriser för att man ska ta sig iväg till affären och väl där lockas att köpa andra varor också.

    De är också därför de inte tar in mer om du efterfrågar de utan de väntar på att du ska hoppa på nästa erbjudande och komma tillbaka därför.

    är de bara jag som blir lite misstänksam på kvaliten när ett halvt kilo majo kostar 10 spänn?

  • boz1965 21 april 2009

    Skrivet av JessicaFrej den 21 apr 2009

    boz1965 det där är klassiska marknadsföringsknep, sk. lockpriser för att man ska ta sig iväg till affären och väl där lockas att köpa andra varor också.


    Det är bara det att jag lade demonstrativt tillbaka alla andra varor jag hade i vagnen (det borde fler göra) och tog min moppe och puttrade vidare till CityGross istället.

  • anneli1989 21 april 2009

    haha ja du då kan de inte locka dig allafall!

  • boz1965 21 april 2009

    Skrivet av JessicaFrej den 21 apr 2009

    ...är de bara jag som blir lite misstänksam på kvaliten när ett halvt kilo majo kostar 10 spänn?


    Det beror på...
    Gillar jag smak och konsistens och det inte är för många E-nummer i innehållsförteckningen (jo, jag läser den...) så köper jag den.

  • boz1965 21 april 2009

    Skrivet av JessicaFrej den 21 apr 2009

    haha ja du då kan de inte locka dig allafall!


    Nope! Jag blir skitirriterad på sånt. :p

  • anneli1989 21 april 2009

    hemgjort, hembakat och hemlagat är mer min melodi:D

  • boz1965 21 april 2009

    Skrivet av JessicaFrej den 21 apr 2009

    hemgjort, hembakat och hemlagat är mer min melodi:D


    Kan inget annat än hålla med.

    Mitt utgiftskonto gällande färdigmat från frysdisken/snabbmat (McDonald's, Burger King och liknande) är inte direkt den största posten i min ekonomi...

    Det är bara "nödproviant" i mitt tycke. Jag ska vara VÄLDIGT hungrig om jag ska betala dyra pengar för en stekt wellpappskiva i kladdigt bröd när jag kan laga till en riktigt god hamburgare, UTAN en massa e-tillsatser, för mindre än halva priset..

  • Stighastrup 21 april 2009

    Jag gjorde ett inlägg på en obesvarad tråd från ”Russinbullen” och vilken lavin det blev sen. Nettos danska mayo har 99% fett och är helt ok. Det finns en svensk plastflaskamayo i mikropisk storlek men den faktisk är supergod. Jag närläste på senapen. Best har 4 g socker pr 100 g senap. En typisk svensk senap har 30 g! Detta är skandal tycker jag. Nu undrar jag bara om Russinbullen hittade paprika till ett bra pris? Det var ju så tråden startade.

  • boz1965 21 april 2009

    Visst Stig. Jag gör egen "majo" ibland. men om jag kan hitta bra majonnäs till ett hyfsat pris, så... varför skulle jag? Att slå majonnäs för hand är ett jäkla negerjobb (ursäkta liknelsen, men det är JOBBIGT...) Och jag har gjort det ett antal gånger...

  • anneli1989 22 april 2009

    Kan inte du behålla dina dåliga liknelser för dig själv boz1965?

  • boz1965 22 april 2009

    Skrivet av JessicaFrej den 22 apr 2009

    Kan inte du behålla dina dåliga liknelser för dig själv boz1965?


    "Neger" kommer från det spanska ordet "negro" som betyder "svart", övriga värderingar är det DU själv som lägger in - inte jag. Hade jag däremot skrivit "ni**er" hade din sura kommentar varit berättigad.

  • anneli1989 22 april 2009

    du menade alltså att de är ett svart jobb att slå majonäs för hand? men slängde inte lite spanska ord?

  • boz1965 22 april 2009

    Skrivet av JessicaFrej den 22 apr 2009

    du menade alltså att de är ett svart jobb att slå majonäs för hand? men slängde inte lite spanska ord?


    Tolka det som du vill!

    Vad är det förresten med ordet "neger" som stör dig?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.