Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad använder ni persilja till?

  • essim 4 december 2008

    Blanda en bunt hackad persilja, en finhackad vitlöksklyfta och rivet skal av ½ citron. Strössla detta över pasta, grönsaker eller fisk. Jättegott:)

  • monac 4 december 2008

    Skrivet av Mikatta den 4 dec 2008

    :)Svensk pesto såklart!

    Kör persilja, hasselnötter, västerbottenost och olivolja i en matberedare till önskad konsistens. Salt och peppar efter smak. Och så gott


    oj oj,vad det där lät gott:)måste provas snarast!(Y)

  • poffa 16 maj 2009

    Skrivet av ros den 19 maj 2008

    :)Jag har just varit ute och plockat persilja som jag ska frysa in. Som ni vet är den tvåårig. Fjolårets persilja är färdig att användas eller frysa in.
    Jag är dålig på att använda persilja.
    Det jag använder persilja till är: i sallader, såser och i strömmingflundra.
    Hjälp vad ska jag använda den till mer......????(Y)


    Får du mycket persilja över så kan du köra den i mixern tillsammans med salt. Då får du en konserverande effekt.

    Det går även bra att kör stjälkarna i mixern på samma sätt.

    Och persilja passar till det mesta.
    :)

  • Vetebullen 16 maj 2009

    Har egen torkad persilja som jag använder flitigt under vinterhalvåret.
    Smular det i bröd, se mina baguetter med viltök t.ex, i soppor med mera.
    Torka i ugnen på 50 grader t.ex över natten tills du kan smula sönder det
    och spara sen i glasburkar. Suveränt tycker jag.
    Persiljan är tvåårig så sår du i år har du för två framåt.
    Oftast kan man skörda 2 ggr per sommar. Lycka till!

  • emaxen 16 maj 2009

    :)Jälskar att ha persilja i det mesta, men har det alltid i färsbiffar och köttfärslimpa.(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.