Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Gäster på lördag och idé torka! Behöver hjälp!

  • Silvander 6 september 2010

    Hej allihopa!

    Jag ska ha gäster på lördag och har fått totalt hjärnsläpp på vad jag ska bjuda på. Vi blir 4 vuxna och 5 barn, det behöver inte vara samma till vuxna som till barnen. Till barnen har jag några idéer som hemlagad pizza (ett säkert kort hos oss)

    Jag har tankar på fisk men vad det vet jag inte.... det är här jag behöver hjälp.

    Tack på förhand!

  • Bumbis 6 september 2010

    Gör inte olika mat till barn och vuxna. Ska du göra pizza får du stå i köket när gästerna kommit och missar ju fördrinken. Ofta har jag använt receptet -Kycklingroulader- både vuxna och barn älskar det. Hälften av gångerna har jag använt tunnskivad benfri kotlett. Bara ett tips.

  • matpolisen 6 september 2010

    Fixa den här fisken - http://matpolisen.wordpress.com/2010/09/04/rostad-rod-snapper-med-rosmarin/

    Den är god och enkel.

  • Josses 6 september 2010

    Här ett recept på lax som är enkel att dubblera och enkel att göra.
    Carinas gräslökslax - LCHF,
    Det går att äta pressad potatis till om man vill.

  • marwis 6 september 2010

    Kyckling med parmaskinka & balsamsås
    Detta är mitt favoritrecept. Servera med ugnsstekt klyftpotatis och en god sallad. Gillas av både stora och små!!
    /Marie

  • chrisq 6 september 2010

    :DD finns inget godare än himmelska grytan härinne barn älskar det med lycka till

  • amoz 6 september 2010

    Håller med om att det brukar vara bökigt att göra olika rätter till barn och vuxna. Om du inte med säkerhet vet att barnen absolut inte gillar fisk, så kör samma till alla. Detta receptet brukar gå hem här både till barn och vuxna och går dessutom snabbt att göra.

    Lax med örttäcke

  • ros 7 september 2010

    {snicker}Hej!
    Jag brukar även laga "barnmat" när vi har mindre barn på bjudningar hos oss.
    Mätta och glada barn gör det trevligare för vuxna att kunna umgås och ha trevligt
    Här är några tips
    Lax under crème fraichetäcke
    Hummersås med stenbitsrom

    Hur gör era gäster? Lagar dom särskild mat till barnen?
    Det finns ju så olika barn. En del är "allätare" och äter vuxenmat andra är lite mer "kräsna".

    Lycka till!

  • Lilloo 7 september 2010

    Mitt tips är Fläskfilébaconbus som det finns recept på här på matklubben. Den går hem hos alla oavsett ålder. Både yngre och äldre bara älskar den...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.