Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

husvagns mat

  • farmoringer 2 maj 2010

    Jag köpte en omniaugn förra året och den är jag nöjd med. Vi står inte på ställen där de finns el och då är omnia guld värd..
    Ps. har i alla fall för mig att det är omnia den heter ds...ha ha

  • Nhg9 2 maj 2010

    Hej, grattis till husvagnen först och främst. Mitt tips är tonfiskwraps, Sloppy joe och Club sandwich. Alla finns här på matklubben :)

  • tjockajag 4 maj 2010

    Skaffade husvagn förra året och har väl lärt mig en del. Nu till i sommar har vi köpt en begagnad ugn /spis på blocket. Men, det kräver ju att det finns el.

    -Grilla.
    -Egengjord potatissallad. Potatisen kan du tom koka hemma och ta med kall.
    -Du kokar färskpotatis lite lätt, tillsätter olja och kryddor och sedan eftergrillar du den i en spec grilllåda (finns te x på Jula, Claes O, ICA). Supergott.
    -Har alltid med mig konserver t ex Bullens, köttsoppa, köttbullar i sås, färdiga torra pastarätter som bara ska kokas, skinka på burk, köttfärssås i konserv, soppor. Det finns ganska mkt sådana färdigrätter att ha i beredskap.
    Men, som sagt det blir mkt grillat kött, lax, korv och kyckling.

    Lycka till med husvagnslivet!

  • robzon 23 juni 2010

    nu mina vänner . . :). . har jag fixat mig en burkugn efter mycket om och men
    så nu vill jag att ni bombarderar mig med alla era burkugns recept ...:):)
    bläddrade i kokboken dom har gjort och det var inga roliga recept :s
    är det något jag bör tänka på då ? {worship}

  • jimboz 23 juni 2010

    Jag har tillbringat många härliga stunder i tjekompisens husvagn och ätit allt från kräftor till grillat...

    Man bör ändå ha the basic med sig och då gäller följande

    Mikro
    grill
    Boxer(kabeltv)
    sprit och öl
    kylklampar
    ett gott humör
    dasspapper
    Svensk Damtidning (på dasset)
    korv i alla format
    Gasol
    trevliga människor
    kött och makaroner
    fetaost
    Halloumi (ost)
    potatis
    räkor (kan användas som kylklamp )
    groggvirke
    metspö
    svärmorsfälla (dagen efter utan tandkräm, andas rikligt)
    kalle knatte fnatte och tjattes scoutbok

  • sikaal 23 juni 2010

    Nu skall jag lägga lite sordin på stämningen! {silly}
    Tänk på totalvikten!! Det föreslås det ena och det andra, men modrena husvagnar får inte lasta särskilt mycket, TYVÄRR! Det är lätt att komma över gränsen och böterna är sanslösa! {messed} Har man plats är det läge att ha, typ, mikro i bilen.
    Min man vill ha "tyngd på kulan", men vi får nog tänka om. Roligare saker finns för pengarna än böter!! {disapointed}

    Kolla här!
    http://www.aftonbladet.se/bil/article7158417.ab

  • jimboz 23 juni 2010

    Det är bara att se till att pinka innan resan så löser det sig :)

  • Bryggbagarn 10 juli 2010

    Tips!
    Tacos är alltid bra och känns lätt!
    Brukar steka eller grilla extra kycklingfilé och sen göra en gryta. Köp burkar med wokgrönsaker och kokosmjölk och blanda ihop med kycklingen. Tillsätt gärna lite vitlök och eller curry, enkelt och gott!
    Konserver är alltid bra att ha som reserv!

  • mammanmia 17 juli 2010

    När vi är ute brukar jag laga bl.a. köttfärssås, korvstroganoff och liknande och hälla upp i kakburkar (såna där låga fyrkantiga) dom går hur bra som helst å stapla i husvagnskylen, frys dom hemma och ställ de djupfrysta i kylen så håller dom sig lite längre + att de ger extra kyla till skåpet!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.