Jag älskar allt som har med köttfärs att göra .. Äter det väldigt ofta men nu börjar jag tappa idéer på vad man kan göra för nån ny köttfärs rätt. Jag är väldigt tacksam om någon vänlig själ vill tipsa mig om eran favorit rätt :) Mvh Veronika
Liindis23 oktober 2011
en gång gjorde jag en potatisgratäng lade brynt köttfärs över saltat o pepprat givet vis!
Sedan skivade jag färska champinjoner och lade över färsen
sedan kokade jag ihop 1 st beanesås och hällde över och sedan tillbaka in i ugnen!
åts med sallad!
Erajscha23 oktober 2011
Det här brukar jag göra med köttfärs:
Chili con carne (jag har ett recept bland mina recept som innehåller mer grönsaker än vad som är brukligt)
Köttbullar
Pannbiffar (varierar dem genom att ibland fylla dem med t.ex. fetaost eller persiljesmör)
Köttfärslimpa (enklaste gör man på köttfärs, en påse löksoppa och en burk creme fraiche)
Hemgjorda hamburgare
Moussaka
Lasagne
Tacos/Tortillas
Köttfärsspett
Snabbgryta med curry och kokos (finns bland mina recept)
Landgångar (köttfärsås, en sträng bea och ost över sen in i ugnen)
Parisare
Kålpudding
Och så falsk fläskfilé....
Sen kan jag också varmt rekomendera Lisas falska filé. Jättegott!!
MatAnders23 oktober 2011
Även gott att göra en pörkölt (gulash gryta). Sedan brukar jag göra som en köttfärs sås med finhackad oliv olje fräst aubergine i och någon msk spiskummin & paprika pulver som får puttra ihop och sedan servera till pasta med finhackad bladpersilja till.
Erajscha23 oktober 2011
Skrivet av MatAnders den 23 okt 2011
Även gott att göra en pörkölt (gulash gryta). Sedan brukar jag göra som en köttfärs sås med finhackad oliv olje fräst aubergine i och någon msk spiskummin & paprika pulver som får puttra ihop och sedan servera till pasta med finhackad bladpersilja till.
Det lät inte dumt... aubergine och köttfärs är bra kompisar...
MatAnders23 oktober 2011
Skrivet av Erajscha den 23 okt 2011
Skrivet av MatAnders den 23 okt 2011
Japp blir kanongott.
hanstom23 oktober 2011
köttfärs ala Janzon, spåna själv om mängder, god brytning med ansjovisen.
pihal23 oktober 2011
Här kommer mitt förslag
[recept] 94766[/recept]
flabban23 oktober 2011
Jag kan också bidraga med ett par förslag. "Löklåda med köttfärs" och "galet goda köttfärslimpan". Båda supergoda och finns här på MK. Ska göra köttfärslimpan nu i veckan och till den blir det kantarellsås.
Cassiopeya24 oktober 2011
Piroger är gott och bra att ha i frysen. En annan favorit är potatisgratäng med köttfärs i, så gott och smidigt.
Pannbiff, köttbullar, cevapicci, persiljejärpar, taco, lasange, köttfärssås, varma mackor, pizza...är några saker vi använder färs till :)
Jag älskar allt som har med köttfärs att göra .. Äter det väldigt ofta men nu börjar jag tappa idéer på vad man kan göra för nån ny köttfärs rätt. Jag är väldigt tacksam om någon vänlig själ vill tipsa mig om eran favorit rätt :) Mvh Veronika
en gång gjorde jag en potatisgratäng lade brynt köttfärs över saltat o pepprat givet vis!
Sedan skivade jag färska champinjoner och lade över färsen
sedan kokade jag ihop 1 st beanesås och hällde över och sedan tillbaka in i ugnen!
åts med sallad!
Det här brukar jag göra med köttfärs:
Chili con carne (jag har ett recept bland mina recept som innehåller mer grönsaker än vad som är brukligt)
Köttbullar
Pannbiffar (varierar dem genom att ibland fylla dem med t.ex. fetaost eller persiljesmör)
Köttfärslimpa (enklaste gör man på köttfärs, en påse löksoppa och en burk creme fraiche)
Hemgjorda hamburgare
Moussaka
Lasagne
Tacos/Tortillas
Köttfärsspett
Snabbgryta med curry och kokos (finns bland mina recept)
Landgångar (köttfärsås, en sträng bea och ost över sen in i ugnen)
Parisare
Kålpudding
Och så falsk fläskfilé....
Lisas falska filé
http://www.matklubben.se/matprat/husmanskost_vardagsmat_och_snabblagat_22/vad_goera_med_koettfaersen__6390.html
Många tips här!
Sjömansgryta fast med köttfärsbiffar istället för kött. Följ receptet för övrigt. Blir jättegott.
Shepards paj
Shepards pie
Skink och ostfyllda köttfärsbiffar
Skink och ostfyllda köttfärsbiffar i sky med pressad potatis
Basilika biffar i tomatsås. Jättegott
Albondigas - supergod maträtt.
Albondigas med potatismos
Sen kan jag också varmt rekomendera Lisas falska filé. Jättegott!!
Japp blir kanongott.
köttfärs ala Janzon, spåna själv om mängder, god brytning med ansjovisen.
Här kommer mitt förslag
[recept] 94766[/recept]
Jag kan också bidraga med ett par förslag. "Löklåda med köttfärs" och "galet goda köttfärslimpan". Båda supergoda och finns här på MK. Ska göra köttfärslimpan nu i veckan och till den blir det kantarellsås.
Piroger är gott och bra att ha i frysen. En annan favorit är potatisgratäng med köttfärs i, så gott och smidigt.
Pannbiff, köttbullar, cevapicci, persiljejärpar, taco, lasange, köttfärssås, varma mackor, pizza...är några saker vi använder färs till :)