Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Köttfärs

  • MammatillTino 23 oktober 2011

    Jag älskar allt som har med köttfärs att göra .. Äter det väldigt ofta men nu börjar jag tappa idéer på vad man kan göra för nån ny köttfärs rätt. Jag är väldigt tacksam om någon vänlig själ vill tipsa mig om eran favorit rätt :) Mvh Veronika

  • Liindis 23 oktober 2011

    en gång gjorde jag en potatisgratäng lade brynt köttfärs över saltat o pepprat givet vis!
    Sedan skivade jag färska champinjoner och lade över färsen
    sedan kokade jag ihop 1 st beanesås och hällde över och sedan tillbaka in i ugnen!
    åts med sallad!

  • Erajscha 23 oktober 2011

    Det här brukar jag göra med köttfärs:

    Chili con carne (jag har ett recept bland mina recept som innehåller mer grönsaker än vad som är brukligt)
    Köttbullar
    Pannbiffar (varierar dem genom att ibland fylla dem med t.ex. fetaost eller persiljesmör)
    Köttfärslimpa (enklaste gör man på köttfärs, en påse löksoppa och en burk creme fraiche)
    Hemgjorda hamburgare
    Moussaka
    Lasagne
    Tacos/Tortillas
    Köttfärsspett
    Snabbgryta med curry och kokos (finns bland mina recept)
    Landgångar (köttfärsås, en sträng bea och ost över sen in i ugnen)
    Parisare
    Kålpudding
    Och så falsk fläskfilé....

    Lisas falska filé

  • The_mama97mia 23 oktober 2011

    http://www.matklubben.se/matprat/husmanskost_vardagsmat_och_snabblagat_22/vad_goera_med_koettfaersen__6390.html

    Många tips här!

  • Mistys 23 oktober 2011

    Sjömansgryta fast med köttfärsbiffar istället för kött. Följ receptet för övrigt. Blir jättegott.

    Shepards paj
    Shepards pie

    Skink och ostfyllda köttfärsbiffar
    Skink och ostfyllda köttfärsbiffar i sky med pressad potatis
    Basilika biffar i tomatsås. Jättegott

    Albondigas - supergod maträtt.
    Albondigas med potatismos

    Sen kan jag också varmt rekomendera Lisas falska filé. Jättegott!!

  • MatAnders 23 oktober 2011

    Även gott att göra en pörkölt (gulash gryta). Sedan brukar jag göra som en köttfärs sås med finhackad oliv olje fräst aubergine i och någon msk spiskummin & paprika pulver som får puttra ihop och sedan servera till pasta med finhackad bladpersilja till.

  • Erajscha 23 oktober 2011

    Skrivet av MatAnders den 23 okt 2011

    Även gott att göra en pörkölt (gulash gryta). Sedan brukar jag göra som en köttfärs sås med finhackad oliv olje fräst aubergine i och någon msk spiskummin & paprika pulver som får puttra ihop och sedan servera till pasta med finhackad bladpersilja till.


    Det lät inte dumt... aubergine och köttfärs är bra kompisar...

  • MatAnders 23 oktober 2011

    Skrivet av Erajscha den 23 okt 2011

    Skrivet av MatAnders den 23 okt 2011

    Även gott att göra en pörkölt (gulash gryta). Sedan brukar jag göra som en köttfärs sås med finhackad oliv olje fräst aubergine i och någon msk spiskummin & paprika pulver som får puttra ihop och sedan servera till pasta med finhackad bladpersilja till.


    Det lät inte dumt... aubergine och köttfärs är bra kompisar...


    Japp blir kanongott.

  • hanstom 23 oktober 2011

    köttfärs ala Janzon, spåna själv om mängder, god brytning med ansjovisen.

  • pihal 23 oktober 2011

    Här kommer mitt förslag
    [recept] 94766[/recept]

  • flabban 23 oktober 2011

    Jag kan också bidraga med ett par förslag. "Löklåda med köttfärs" och "galet goda köttfärslimpan". Båda supergoda och finns här på MK. Ska göra köttfärslimpan nu i veckan och till den blir det kantarellsås.

  • Cassiopeya 24 oktober 2011

    Piroger är gott och bra att ha i frysen. En annan favorit är potatisgratäng med köttfärs i, så gott och smidigt.

    Pannbiff, köttbullar, cevapicci, persiljejärpar, taco, lasange, köttfärssås, varma mackor, pizza...är några saker vi använder färs till :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.