Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Skolans köttfärssås

  • MatAnders 22 februari 2009

    Skrivet av safir74 den 22 feb 2009

    Skrivet av MatAnders den 22 feb 2009

    Men därimot hade dom en god variant med tonfisk i som jag inte lyckas få till tyvärr.


    Ah den kommer jag ihåg. Den är gjord på pulvermix vet jag. jJag gick också i skolan i Botkyrka. Åkte på klassresa i nian norröver och vi hade med oss en del mat från skolköket bl a den goda tonfisksåsen. Jag blev förvånad över att det var en färdig mix. :oMan skulle bara tillsätta vatten och värma.


    Nämen va kul den gillade jag skarpt man åt ris till minns jag annars va maten tyvärr inge vidare ungsvärmd blodpudding och potatisburgare typ varje dag.

  • Hannixen 22 februari 2009

    http://kryddburken.wordpress.com/2008/09/12/kottfarssas-som-man-fick-i-skolan/

    inte min blogg, men den är bra tycker jag.

  • safir74 22 februari 2009

    Skrivet av MatAnders den 22 feb 2009

    Skrivet av safir74 den 22 feb 2009

    Skrivet av MatAnders den 22 feb 2009

    Men därimot hade dom en god variant med tonfisk i som jag inte lyckas få till tyvärr.


    Ah den kommer jag ihåg. Den är gjord på pulvermix vet jag. jJag gick också i skolan i Botkyrka. Åkte på klassresa i nian norröver och vi hade med oss en del mat från skolköket bl a den goda tonfisksåsen. Jag blev förvånad över att det var en färdig mix. :oMan skulle bara tillsätta vatten och värma.


    Nämen va kul den gillade jag skarpt man åt ris till minns jag annars va maten tyvärr inge vidare ungsvärmd blodpudding och potatisburgare typ varje dag.


    Mm det var gott att ha tonfisksåsen på knäckebröd (Y)

  • puntella 22 februari 2009

    Tack ska försöka mig på den inom kort.

  • farmoringer 22 februari 2009

    Jag brukar ha i lite oregano i min köttfärssås också..

  • Gnurf 22 februari 2009

    Ehhhhhh.....VA!???....tonfisksås på pulver...tillsätt bara vatten....å Ni tyckte om den? Ja...det hörs ju tydligt att Ni är från Botkyrka....:D

    (Gnurf vet att NI tål lite lättsamt skojande)

    :p

    Skrivet av MatAnders den 22 feb 2009

    Skrivet av safir74 den 22 feb 2009

    Skrivet av MatAnders den 22 feb 2009

    Men därimot hade dom en god variant med tonfisk i som jag inte lyckas få till tyvärr.


    Ah den kommer jag ihåg. Den är gjord på pulvermix vet jag. jJag gick också i skolan i Botkyrka. Åkte på klassresa i nian norröver och vi hade med oss en del mat från skolköket bl a den goda tonfisksåsen. Jag blev förvånad över att det var en färdig mix. :oMan skulle bara tillsätta vatten och värma.


    Nämen va kul den gillade jag skarpt man åt ris till minns jag annars va maten tyvärr inge vidare ungsvärmd blodpudding och potatisburgare typ varje dag.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.