Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Alice dör imorgon...

  • Amika 1 juli 2008

    Åter från resan då vi lämnade Alice till Linda och hennes underbara familj... (L) Tack åter igen för ditt stora hjärta! Jag är övertygad om att lilla Alice kommer att ha det riktigt bra i sin nya familj! :)

    *en varm kram till alla här på matklubben* :) Och en extra stor till dig Linda! :)

  • hansdotter 1 juli 2008

    Helt underbart(L)

  • systeryster 1 juli 2008

    Så skönt att det finns så mycket godhet. Tack för allt stöd man omgående får när man hamnar i dilemman. Känns bra att kunna dela saker med andra och speciellt när det blir såna här lyckliga slut.Är själv kattälskare och kan inte förstå de som skaffar sig sommarkatt.Alla är inte så ansvarstagande att de skaffar en ny matte.Det är tur att det finns aktiva människor som engagerar sig i katthem.Vi har många frivilliga och duktiga här i Gävle tex.

  • bjuranna 1 juli 2008

    Ja, när man läser detta längtar man efter sina egna små älsklingar fastän de bara är et par steg bort. Har en katthona med tre ungar på 5 veckor. Det kommer nog sluta med att vi behåller alla ungarna och blir sådana där "crazy" kattmänniskor :D
    Nä nu ska jag gå och ge dem min kärlek! (L)(L)(L)(L)

  • Amika 1 juli 2008

    Jag är känd för mitt engagemang för alla djur... Jag skulle aldrig kunna lämna ett djur åt sitt öde. Aldrig.
    Jag avskyr såna människor. :'( Jag bröt mig till o med in i ett hus en gång och räddade en schäfer. Han var det värsta fall av vanvård jag någonsin sett. Han hade inte en muskel på hela kroppen och hade inget vatten eller mat, helt utmärglad. Det hade han inte haft på många timmar då när jag tog mig in. Man såg hela ryggraden, höftknotorna och vartenda revben... Han vågade inte gå fram till mig först. Men sen när jag lockade och pockade med vatten och mat så tog hungern över. Stackars liten... *hjärtevärk* Men idag är han en stor ståtlig och lycklig schäferhane som bor hos en man som älskar honom över allt annat. (L)

    Så kalla mig konstig eller extremist... Men ser jag någon som missköter djur, eller barn... Då gör jag något åt det och jag ångrar ingenting... Och min syster är likadan, så självklart skulle hon aldrig lämna ett djur åt dess öde. Men hade ingen tagit katten så kunde min systersons allergi blivit tiofaldt värre och då hade hon blivit tvingad att avliva lilla Alice.

    Men slutet gott, allting gott. :) Alice lever och mår bra hos Linda nu och kommer få det jättebra där. Det är jag övertygad om. :)

  • Lindanemon 2 juli 2008

    Första natten har gått alldeles utmärkt! (Y)

    När jag kom ner på morgonen kom hon fram till mig och ville kela. Hon spinner högt och mycket.
    Om jag går ifrån en stund, "pratar" hon med mig när jag kommer tillbaka. Sätter jag mig bredvid henne, ska hon slicka mig på nästippen. :p

    Hon har både ätit och gått på lådan. (Y)

    Helt klart en fantastisk kisse! (L)(L)

  • MatAnders 2 juli 2008

    Skrivet av Lindanemon den 2 jul 2008

    Första natten har gått alldeles utmärkt! (Y)

    När jag kom ner på morgonen kom hon fram till mig och ville kela. Hon spinner högt och mycket.
    Om jag går ifrån en stund, "pratar" hon med mig när jag kommer tillbaka. Sätter jag mig bredvid henne, ska hon slicka mig på nästippen. :p

    Hon har både ätit och gått på lådan. (Y)

    Helt klart en fantastisk kisse! (L)(L)


    Vilken solskens historia!!
    Jättekul att du har fått en sådan gosig liten misse, man kan få katter väldigt sociala om man pratar mycket med dom så brukar dom prata och inte jama (egen erfarenhet)
    Hoppas vi kanske kan få se den om jag och mia kommer till dig.
    Ha så bra
    Anders

  • segerwitch 2 juli 2008

    (Y)(Y) Heja dej Lindanemon! tur att det finns människor med hjärtat på rätt ställe, du kommer säkert att få nöje, med lilla Alice, i många år.:p:D(Y)
    Önskar dig Lycka! tillsammans med dina djur(Y)
    Eva

  • styvan 2 juli 2008

    En hjärtgripande historia....man blir alldeles tårögd...:( av lycka (L) när man läser hur bra det gick för den här lilla kissen(Y)
    Lycka till!

  • attigriba 4 juli 2008

    :p Det är härligt med lyckliga slut :D

  • Ullis1 4 juli 2008

    Oh, jag ryser...så fint! (L)
    Allt gott till dig Linda och vad skönt att det ordnade sig Amika! :D

    Slutet gott allting gott! (Y)

  • lenajeanette 8 juli 2008

    Vilken underbar tråd(L), hittade den först nu, det har varit si och så med internet, då åskan slog ut bredbanet i huset vi vaktade...eller var det blixten?

    Vad det gör en varm om hjärtat (L)att läsa denna solskens historia. Dagens största och härligaste ros till dig Lindanemon, du underbara människa!(L)

  • Evia 8 juli 2008

    Dagens ros till Lindanemon som räddade lilla Alice. (Y)
    Även en ros till min väninna Gill som alltid finns där.(Y)

  • Disen 8 juli 2008

    Håller med dig Evia. Dagens finaste ros till Lindanemon och lilla Alice. (Y)

  • matnjutaren 9 juli 2008

    Det är sånt här som gör att man kan vakna varje dag å få LIVS GLÄDJE & HOPPFULLHET! (L)
    Din styrka är ditt STORA HJÄRTA go´a Lindanemon! (L)
    Jag hittade tråden nu och det rinner GLÄDJE tårar här nu..
    Grattis till din nya medlem i familjen å Lycka till! (L)

  • anluk 9 juli 2008

    Kan fff le när jag läser denna tråden. Du är guld värd Lindanemon det hoppas jag att du vet och känner . Hoppas att det ff går bra med lilla Alice. Tror jag skall krama extra på min lílla sessan nu ikväll (även om hon inte är den där keliga sortens kissemiss)-

  • 10 juli 2008

    Åh, vilken klubb vi har! Eller vilka människor i klubben! Jag som var irriterad ett tag för jag tyckte det var så mycket lekar och lekar.
    I förrgår flyttade jag hem till mina små kissar igen, det var så gott. Den ena gamlingen strejkar lite och låssas inte riktigt om mej, men lillstinan kom direkt fram och strök sej, och sov hoprullad i sängen. Vi har två katter till här, som inte är mina, men de har ändå varit inne och nosat, hoppat på och undersökt allt, för att kontrollera att det står rätt till. De går ofta in och förser sej ur matskålarna, sover på fårfällen eller bara vil sällskapa lite.
    Livet vore bra trist utan katter!

  • Mysan59 17 juli 2008

    Åhhh vilken story! Och tänk att Alice anpassat sig så bra. Kan hon ha känt på sig nåt...?!:o

    Lycka till Lindanemon och Alice, det här såna här stories som får dagen att kännas bättre!

  • Lindanemon 17 juli 2008

    Nu finns det en ny tråd som heter "Nyheter om Alice", (L)
    där jag berättar om hur läget är idag... :D

  • karin71 17 juli 2008

    (L) hej.Nu skall snart min hund Nelly få sina valpar.jag e jätte nervös.Det e första gången för både henne åh mig:'( hoppas det går bra.jag e oxå djurvän åh denna historia om katten Alice e fantastisk..Ska oxå sälja mina valpar det blir svårt men ett måste tyvärr.det kommer att bli underbara blandisar av golden retriver/flat retriver.Så vet ni ngn som bor helst på landet åh vill ha enunderbar höst med valp så hör av er.vi finns 3 mil fr göteborg.ni kan även maila [email protected] mvh karin åh nelly

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.