Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Aromat och Grillkrydda.

  • chrisq 12 mars 2012

    (Y) älskar aromat på ostmackan med tomat på morgonen men är inte så glad i grill krydda tar hellre piffi då vissa recept kräver ju färska kryddor men gud vad många goda på burk det finns räknade just mina burkar{party} o kom till 73 så gillar burkar helt klart

  • inannas59 15 mars 2012

    Salt och peppar lyfter fram de naturliga smakerna. Örtkryddor är ett bra komplement. Grillkrydda och aromat använde jag när jag började göra mat. Dom är direkt skadliga! Inte bra om du vill äta nyttigt.

  • boz1965 15 mars 2012

    @Pluggmorsan och inannas59: Allting är skadligt i för stora mängder. Vanligt salt är t.ex. rena döden för njurarna om man sätter i sig för stora mängder. Örtkryddor man köper i kruka innehåller inte helt sällan spår av bekämpningsmedel precis som vanlig svart- eller vitpeppar.

    Vad gäller MSG (E621 natriumglutamat) så finns det inga vetenskapliga studier som har kunnat påvisa några negativa hälsoeffekter. Så snälla, kom inte med påståenden som är direkt osanna när ni inte har belägg för det annat än vad ni har hört släkt och vänner säga eller som ni har läst på nån kvasiveteskaplig hemsida. Det är bara okunnigt. Jag utger mig inte heller för att vara någon expert, men jag kan läsa innantill och har en ganska välutvecklad läsförståelse.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Natriumglutamat

  • husmusen88 15 mars 2012

    Håller med boz1965 faktiskt, + källhänvisningar tack!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.