Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dagens ros...

  • boz1965 16 januari 2010

    ...till fastighetsmogulen och miljardären Roger Akelius som skänker 100 miljoner kronor till SOS Barnbyar. (Y)

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6436880.ab

    Någon som känner för att rosa Roger (eller nån annan)? Skriv gärna i den här tråden då. :)

  • halen6966 16 januari 2010

    Instämmmer!(Y)

  • jimboz 16 januari 2010

    Dagens Ros går till ......
    Prins Carl Philip för att han hittade en strippa från TV..Ännu en som lyckats pricka in en perfekt svärdotter :Z

  • Okänd 16 januari 2010

    Vi skickade "bara" 500:- till läkare utan gränser i går.

  • Okänd 16 januari 2010

    Dagens ros till alla som inte vill ge dagens ris! (L)

  • sessa79 16 januari 2010

    dagens ros till alla som bryr sig om våra medmänniskor som har det svårt o skänker pengar

  • Okänd 16 januari 2010

    Dagens stora bukett av rosor till alla som inte ger dagens ris!(L)

  • WiolaH 16 januari 2010

    Skrivet av jan-gunnar-j den 16 jan 2010

    Dagens stora bukett av rosor till alla som inte ger dagens ris!(L)



    Ge dej! Dagens ris behövs!
    Men jag vill ge dagens ros till alla de som stöttat mej när jag blev tvungen att avliva min bästa vän sedan 14 år. Min lilla hund som nu sover sött......
    Tack alla ni som fanns där när jag behövde det som bäst :(:'(

  • Okänd 16 januari 2010

    Skrivet av WiolaH den 16 jan 2010

    Skrivet av jan-gunnar-j den 16 jan 2010

    Dagens stora bukett av rosor till alla som inte ger dagens ris!(L)



    Ge dej! Dagens ris behövs!
    Men jag vill ge dagens ros till alla de som stöttat mej när jag blev tvungen att avliva min bästa vän sedan 14 år. Min lilla hund som nu sover sött......
    Tack alla ni som fanns där när jag behövde det som bäst :(:'(


    Den du ser på bilden, (Robin) var också en underbar livskamrat.
    Han finns inte längre kvar i livet.
    Men han finns kvar hos oss, för alltid.
    Men vad har det med dagens ris att göra?
    Varför skall man risa någon annan?
    Mår man bättre då?
    Dagens ris behövs inte.
    Fram för dagens ros! (L)
    Det måste vara bättre att älska än att hata!(L)

  • boz1965 16 januari 2010

    Som sagt: Ge dig JG! Dagens ris behövs också som en motvikt till "Dagens ros". Eller tyckte du kanske att Soc gjorde rätt som körde Annikas bohag på tippen (klicka på länken och läs)? Sluta att vara så inskränkt! (N)

    Dagen ros ger hon ju till alla som stöttat henne, så det har visst med saken att göra. :@

    Att ge dagens ris har inget med hat att göra - bara att visa på att man ogillar ett visst beteende eller en viss handling, inget annat. Lägg inte större betydelse i saker än vad de har.

  • familjenlundin 16 januari 2010

    Dagens ros vill jag ge alla medmänniskor som hjälper andra som har det svårt (Y)

  • Okänd 16 januari 2010

    Det som gjorts i det aktuella fallet platsar inte i "dagens ris".
    Ett övergrepp av samhället har begåtts mot en enskild människa.
    Fallet måste granskas av andra, det räcker inte med "dagens ris".
    Naturligtvis måste hon som utsatts stöttas på alla vis, men det gör man inte genom att dela ut taggiga rosor till de som man tror gjort fel.
    För att få ordning på de felaktigheter som begåtts är det myndigheten som skall ställas under granskning. Det är de som begått ett övergrepp!
    Det räcker inte med att dela ut "dagens Ris"!

  • Okänd 16 januari 2010

    Det måste vara bättre med rosor än med ris.
    Det måste vara bättre med kärlek än med hat!(L)

  • boz1965 16 januari 2010

    Var är det med "att ge dagens ris har inget med hat att göra" som du inte förstår/inte vill förstå? Sluta att sabba tråden är du snäll.

    Jag brukar ytterst sällan åberopa regler, men var vänlig och läs MK's regler punkt 3.7. Och läs den noga.

  • Okänd 16 januari 2010

    Skrivet av boz1965 den 16 jan 2010

    Som sagt: Ge dig JG! Dagens ris behövs också som en motvikt till "Dagens ros". Eller tyckte du kanske att Soc gjorde rätt som körde Annikas bohag på tippen (klicka på länken och läs)? Sluta att vara så inskränkt! (N)

    Dagen ros ger hon ju till alla som stöttat henne, så det har visst med saken att göra. :@

    Att ge dagens ris har inget med hat att göra - bara att visa på att man ogillar ett visst beteende eller en viss handling, inget annat. Lägg inte större betydelse i saker än vad de har.

    håller med. Dagens ris behövs som en balans i samhället. Alla kan ju inte vara nöjda.

  • Okänd 16 januari 2010

    Det måste vara bättre med ros än med ris!(Y)
    Det måste vara bättre med kärlek än med hat!(L)

  • Okänd 16 januari 2010

    Det finns andra vägar att gå än att ta till ris,
    Vettig argumentation är bättre än att ge ris!

  • boz1965 16 januari 2010

    Fortfarande inte läst punkt 3.7 i reglerna, JG? Här är inledningen till stycket om uppförande i forumen: "Att utmana, argumentera och ge motiverad kritik är okej, men inte att älta eller pracka på"

    Du älter JG! Du försöker pracka på andra din åsikt som allena rådande sanning... GE DIG!

    Du försöker dessutom sabotera varenda tråd jag startar, det är personförföljelse och är I SIG ett grovt regelbrott.

  • Linlock 16 januari 2010

    Dagens ros till min son som när jag vaknade i morse, trött efter sviter ifrån gårdagen med gammalt smink och dålig andedräkt sa: vad söt du är mamma!(L)(L)(L)

  • Okänd 16 januari 2010

    Skrivet av boz1965 den 16 jan 2010

    Fortfarande inte läst punkt 3.7 i reglerna, JG? Här är inledningen till stycket om uppförande i forumen: "Att utmana, argumentera och ge motiverad kritik är okej, men inte att älta eller pracka på"

    Du älter JG! Du försöker pracka på andra din åsikt som allena rådande sanning... GE DIG!

    Du försöker dessutom sabotera varenda tråd jag startar, det är personförföljelse och är I SIG ett grovt regelbrott.


    Nej!
    Här har du totalt fel.
    Jag kommer alltid att hävda att det är bättre att ge ros än att ge ris.
    Utan att "pracka" på detta på andra.
    Samma sak med att ge kärlek än att ge hat.
    Ingen, inte ens du boz, kan ta ifrån mig detta!
    Sedan får du kalla det för att "sabotera" dina trådar eller vad du nu vill.
    För mig är kärleken viktigare än hatet!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.