Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dagens ros...

  • Okänd 16 januari 2010

    Skrivet av Linlock den 16 jan 2010

    Dagens ros till min son som när jag vaknade i morse, trött efter sviter ifrån gårdagen med gammalt smink och dålig andedräkt sa: vad söt du är mamma!(L)(L)(L)


    Härligt med rosor!

  • boz1965 16 januari 2010

    Skrivet av jan-gunnar-j den 16 jan 2010

    Skrivet av boz1965 den 16 jan 2010

    Fortfarande inte läst punkt 3.7 i reglerna, JG? Här är inledningen till stycket om uppförande i forumen: "Att utmana, argumentera och ge motiverad kritik är okej, men inte att älta eller pracka på"

    Du älter JG! Du försöker pracka på andra din åsikt som allena rådande sanning... GE DIG!

    Du försöker dessutom sabotera varenda tråd jag startar, det är personförföljelse och är I SIG ett grovt regelbrott.


    Nej!
    Här har du totalt fel.
    Jag kommer alltid att hävda att det är bättre att ge ros än att ge ris.
    Utan att "pracka" på detta på andra.
    Samma sak med att ge kärlek än att ge hat.
    Ingen, inte ens du boz, kan ta ifrån mig detta!
    Sedan får du kalla det för att "sabotera" dina trådar eller vad du nu vill.
    För mig är kärleken viktigare än hatet!


    Du låter precis som en trasig LP-skiva - hack i skivan...

    Gode Gud, låt mig inte bli lika inskränkt och enkelspårig den dag jag är 65...

  • Gnurf 16 januari 2010

    Men hon var ju på krogen och rumlade runt JGJ...du sitter väl inte här å uppmuntrar till inmundigande av rusdrycker....:p

    Skrivet av jan-gunnar-j den 16 jan 2010

    Skrivet av Linlock den 16 jan 2010

    Dagens ros till min son som när jag vaknade i morse, trött efter sviter ifrån gårdagen med gammalt smink och dålig andedräkt sa: vad söt du är mamma!(L)(L)(L)


    Härligt med rosor!

  • Okänd 16 januari 2010

    Skrivet av boz1965 den 16 jan 2010

    Skrivet av jan-gunnar-j den 16 jan 2010

    Skrivet av boz1965 den 16 jan 2010

    Fortfarande inte läst punkt 3.7 i reglerna, JG? Här är inledningen till stycket om uppförande i forumen: "Att utmana, argumentera och ge motiverad kritik är okej, men inte att älta eller pracka på"

    Du älter JG! Du försöker pracka på andra din åsikt som allena rådande sanning... GE DIG!

    Du försöker dessutom sabotera varenda tråd jag startar, det är personförföljelse och är I SIG ett grovt regelbrott.


    Nej!
    Här har du totalt fel.
    Jag kommer alltid att hävda att det är bättre att ge ros än att ge ris.
    Utan att "pracka" på detta på andra.
    Samma sak med att ge kärlek än att ge hat.
    Ingen, inte ens du boz, kan ta ifrån mig detta!
    Sedan får du kalla det för att "sabotera" dina trådar eller vad du nu vill.
    För mig är kärleken viktigare än hatet!


    Du låter precis som en trasig LP-skiva - hack i skivan...

    Gode Gud, låt mig inte bli lika inskränkt och enkelspårig den dag jag är 65...


    Vad kan du se för inskränkt med att älska i stället för att hata?
    Eller att ge rosor i stället för ris?
    Varför kan du inte svara på det?

  • boz1965 16 januari 2010

    Hack i skivan...

  • Okänd 16 januari 2010

    Strunt är strunt och snus är snus om än i gyllne dosor.
    Men rosor i ett sprucket krus är ändock alltid rosor!

  • Okänd 16 januari 2010

    Skrivet av boz1965 den 16 jan 2010

    Hack i skivan...

    Vågar inte?
    Kan inte?

  • boz1965 16 januari 2010

    Har du inte fattat vid det här laget så lär du inte göra det sedan heller, så jag låter hellre bli. Jag som trodde att folk blev klokare med åren, tydligen är det inte så med somliga... *SUCK!* Kommer inte att besvara fler trakasserier från dig hädanefter. Lev du i din egen lilla värld istället som de flesta andra översittare gör.

  • Okänd 16 januari 2010

    I min värld kommer alltid rosen alltid att gå före riset!
    Du kan ställa mig till svars inför vem som helst, jag kommer alltid att hävda att jag har rätt.
    I min värld kommer alltid kärlek att gå före hat, oavsett vad du boz säger.
    Ingen moderator eller någon annan domstol kan ta det ifrån mig,
    Visst får du ha den uppfattningen att jag är "inskränkt", men det skulle aldrig falla mig in att kalla dig för något liknande!
    Du får ett stort fång rosor i stället!
    Och mycket kärlek.
    Det verkar du behöva.

  • WiolaH 17 januari 2010

    Skrivet av boz1965 den 16 jan 2010

    Hack i skivan...


    Håller med dej boz! Vi behöver både "ros" o "ris". det betyder inte alltid så STORA känslor som JG vill påstå, men man behöver faktiskt få uttrycka både negativt o positivt ibland! (Y)

  • Mistys 17 januari 2010

    Håller också med. Klart världen behöver kärlek och rosor men också yin och yang!
    Och att risa har inget med kärlek och hat att göra. Jag kan risa överfyllda tvättkorgar och en son som droppar kalsonger överallt men jag älskar honom lika mycket för det.(L)

    Jag vill rosa den unga killen som stod i kassakön häromdagen. Damen framför hade inte nog med pengar, tog bort en ost för 60 kr, betalade och började packa sina varor. Då bad killen om att få köpa osten. Han tog den och gav den sen till den gamla damen. Hon ville absolut inte ta emot den men han sa att dom 60 kr inte spelade någon roll för honom och att han ville ge henne den, det var OK(L)
    Blir man glad eller blir man glad när man ser sånt.

  • sessa79 17 januari 2010

    misty- gud vilken underbar kille.. hoppas det finns fler sådana människor (L)(L)(L)

  • Okänd 17 januari 2010

    Det finns det, om vi bara öppnar ögonen och ser oss om.

  • Okänd 19 januari 2010

    Jag ger dagens ros till de icke enögda!

    Och till min man som ringer hem varje lunch och frågar hur jag mår!(L)(L)

  • kattgnag 19 januari 2010

    Skrivet av boz1965 den 16 jan 2010

    ...till fastighetsmogulen och miljardären Roger Akelius som skänker 100 miljoner kronor till SOS Barnbyar. (Y)

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6436880.ab

    Någon som känner för att rosa Roger (eller nån annan)? Skriv gärna i den här tråden då. :)



    Just nu vill jag väldigt gärna rosa Akelius!:)

  • Okänd 20 januari 2010

    Dagens ros vill jag ge till min man som hämtar mig och skjutsar mig till sjukgymnasten så jag slipper gå i det här väglaget(L)

  • familjenlundin 20 januari 2010

    Dagens största ros vill jag ge till barnen på Estniska skolan i Stockholm, som skänker sina fickpengar till dom drabbade i Haiti..."I stället för att köpa godis kan man skänka pengar" säger en kille i 12-årsåldern (Y) (Y)

    Fantastiska barn :)

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/haiti/article6458338.ab

  • boz1965 20 januari 2010

    Skrivet av familjenlundin den 20 jan 2010

    Dagens största ros vill jag ge till barnen på Estniska skolan i Stockholm, som skänker sina fickpengar till dom drabbade i Haiti..."I stället för att köpa godis kan man skänka pengar" säger en kille i 12-årsåldern (Y) (Y)

    Fantastiska barn :)

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/haiti/article6458338.ab


    Härliga ungar! Jag instämmer i rosningen... (Y)

  • 123Linnea 20 januari 2010

    Dagens ros till alla som visar respekt för gammal som för ung!

  • Okänd 20 januari 2010

    Jag måste ge en stor ros till en tandläkarmottagning i Västervik för deras underbara engagemang för sina patienter!
    Har även skrivit till dagens ros i VT angående detta.
    I morgon kommer det att finnas rosor på den här mottagningen!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.