Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Det vill jag INTE se på teve! ?

  • The_mama97mia 17 maj 2010

    Ja förlåt, här kommer ett ämne som kanske inte är direkt relaterat till mat. Men det har beröringspunkter!

    Jag är lite väl mkt tevetittare - dvs jag har teven på mest jämt i bakgrunden.

    Det finns dock program som jag liksom vägrar se på. Dit hör Whipe Out, Idol , Talang. M.m.

    Vad har du för preferenser - se o inte se???

  • jimboz 17 maj 2010

    Missar gärna Anna Anka med flera timmar...

    Missar inte bra matprogram så som Morberg -Masterchef- halv åtta hos mig.

  • Tokloke 17 maj 2010

    Sån draveltev som ovan är kanska avslappnade, gillar inte skrikiga dödar och mördarfilmer och speciellt inte tortyr, då får familjen stänga av ljudet och jag går direkt, såna som morden i midsommer är lagom nivå

  • FruAst 17 maj 2010

    Jag tittar helst inte på TV. Läser hellre en god bok till musik eller vindens sång. (Hu, nu blev jag lite filosofisk... )

    Skulle aldig få för mig att titta på Ank-Anna. (Vem vill titta på en mager skata med världens älstda yrke) Hoppar egentligen över alla "ring och rösta program" men får snällt sitta där med min bok om jag vill ha sällskap av familjen på de kvällarna.

    Ser gärna en bra deckare: Morden i midsommer är bara bäst! Förresten gillar jag Landgång, Anne Lundberg gör aldrig ett dåligt jobb.

  • amoz 17 maj 2010

    Vägrar definitivt att titta på Anna Anka och de andra fruarna liksom alla såpor som bara går ut på att kränka andra människor.
    Tittar gärna på dokumentärer som handlar om vanliga människor, vissa mat och inredningsprogram.

  • amoz 17 maj 2010

    Saknar de fina Australienska seriena som gick förr:(

  • boz1965 17 maj 2010

    Melodifestivalen, div. dokusåpor och Anna Planka klarar jag mig utan. Spel- och lekprogram typ Wipeout hamnar också låååångt ner på min lista.

  • EmelieMA 17 maj 2010

    själv tycker jag att whipe out är jätte kul att titta på, skulle gärna prova de banorna själv :) däremot tycker jag inte om att se på program och filmer som är overkliga, som till exempel monster, överdrivet mycket blod och såna grejer! :)

  • Snoops 17 maj 2010

    Jag hoppar gärna över:
    * Förnedrings-Program,
    * Uppmärksamhets-Program som de hjärndöda zombiena i Big Brother
    * Bortskämda idioter som tror att de är något.

    De kanaler som går mest hemma hos mig är:
    * BBC Lifestyle
    * De 4 olika Discovery kanalerna
    * Animal Planet
    * National Geographic Wild
    * Reality Zone.

  • mafia 18 maj 2010

    Vägrar titta på Anna Anka . Jag tycker också det är tröttsamt med alla gapprogram.
    Detta var förut typiskt amerikanskt, men numera har vi här hemma börjat apa efter. Måste man skrika när man är glad? Skratt och leenden räcker rydligen inte längre.
    Jag tycker att Anne Lundbergs program är trevliga och att en del norska serier är bra. Men visst saknar man de Austalienska serierna.

  • siggemums 18 maj 2010

    Det finns mycket jag inte vill se och Wipe out, vad är det?

    Jag skulle ändå kunna tänka mig att titta mer men varje kväll går det spännande fotbollsmatcher som jag inte vill se. Hos oss är vi tre mot en som vill se fotboll.

    -Typiskt mamma att gå efter fem minuter, en vanlig kommentar när vi ska se film. Jag är nog lite kräsen där och mycket går bort. Jag ser gärna en spännande deckare, en spännande intrig men inget hänsynslöst dödande och att ingående studera sargade döda kroppar.(N)

  • flabban 18 maj 2010

    Det jag är totalt allergisk mot är alla program med pålagt skratt. Tack och lov för avstängningsknappen då. Visst tittar jag på och förfasar mig över Anna Anka, men mest över ungdomarna som förnedrar sig till att medverka i programmet.

  • monfo 18 maj 2010

    Det har nästan blivit en princip att inte titta på program som tv4 producerar. Kanske dumt att dra alla över en kam men genom åren tycker jag att man mår dåligt över hur de behandlar de medverkande, visst får de väl skylla sig själva som är med men jag vill inte titta på....

    Sedan med risk att reta upp den "stora massan" har jag även nästan helt slutat titta på Svenska deckare. Storyn är bra, böckerna är bra men filma det kan bara inte Svenskar göra känns det som ska bli så "kul" att se Milleniumtrilogin från USA , den Svenska versionen var en plåga som krävde mycket vin för att ta sig igenom.

  • jimboz 18 maj 2010

    Jag vill gärna hylla Wallander, för att dom filmerna har gjort att jag lägger mig i tid...Så fort filmen börjar så somnar jag (Y)

  • littlejohn 19 maj 2010

    Alla såpaprogram går bort, det gör även alla dessa tävlingsprogram som går år efter år. Går det inte att göra underhållning utan att det måste tävlas? Jag efterlyser fler engelska serier och deckare, för det är engelsmännen bra på. Nu när sommaren är här kan man glömma allt vad TV heter det blir bara repriser. {time-out}

  • The_mama97mia 19 maj 2010

    Ja repris-sommar, det känns ju igen.... Om dom ändå kunde sända lite vettiga repriser?
    Serier som Pang i Bygget och Seinfeld, Jag- Claudius, m fl.... Dom kan jag se hur många ggr som helst

    Och varför inte damma av gamla humorprogram som Nöjesmassakern o allt vad dom hette... Revival för repriserna - Kör minnenas television hela sommaren.

  • The_mama97mia 19 maj 2010

    Glömde en sak - alla program som har "kvasi-kändisar" går fetbort för mig. Varför skulle jag vilja se Bonde söker fru- marianne i en annan konstellation? Bara ett exempel Helge. Tack o lov har väl Linda Rosing försvunnit från rutan nu. Snart får vi väl Fadde söker fru istället.

  • idea_ 19 maj 2010

    Själv förstår jag inte varför fyran och femman flyttar alla de serier man har följt till sina syskonkanaler utan att medela detta någonstans i sin egen reklam. Snart ser jag inte ett enda program på fyran då de program jag vill se går på 400 eller 4+

  • wassa 19 maj 2010

    anna anka över huvud taget

  • Amika 19 maj 2010

    Nöjesmassakern går bort! Har sett några avsnitt på dvd... Sämre skit får man leta efter!
    Anna Anka är inget som roar mig alls. Och jag hatar buskis!

    Tittar på serier som: Criminal minds, i mördarens spår, cold case, mord i sinnet, the tudors, rejseholdet, true blood och house.

    Annars tittar jag mest på film och läser böcker om det inte är någon av ovanstående på tv.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.