Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Eurovision

  • Nettie 24 maj 2008

    Jag hoppar gladeligen över hela spektaklet, har aldrig gillat det:p

  • Bassalove 24 maj 2008

    Är en slagernörd av största sort. Tror på Perelli top 3. Gillar annars Grekland och Island. Heja Sverige (Y)

  • tina62 24 maj 2008

    Jag tycker sveriges låt är bra, speciellt jämfört med de konkurrerande bidragen, men jag tror inte vi vinner. Tyvärr. Men jag ska hålla tummarna! För visst hade det varit kul om vi vann?!

  • Okänd 24 maj 2008

    Jag tycker att Sverige har en bra låt med en superbra sångerska.Jag ska hålla tummarna allt jag kan för Perelli.(Y)

  • Lindanemon 24 maj 2008

    Brukar inte titta, men kommer att göra det i år, mina systrar har gjort det till "en grej" att titta tillsammans... Tyvärr bor jag 40 mil ifrån dem, men vi kan ju hålla kontakten via telefonen, så därför kommer jag att kolla ikväll :D
    Självklart håller jag på Sverige... :p

  • goldcamilla 24 maj 2008

    Jag tycker det är sömngivande, det verkar också som om det hela går ut på att klä sig så sexigt som möjligt. Jag har tittat från och till och man lyckas ju inte undgå att höra på radio och läsa i tidningarna. Jag jobbar ikväll så det blir inget denna gången.

  • Tillberga 24 maj 2008

    hur nu suttit och lagt in min matlista till mitten av juli i stället för att kolla på TV
    är inte så mycket för detta med schlager hör i bakgrunden hur de dunkar och "skriker"

    men jag vet att MÅNGA älskar detta

  • MammaIrene 24 maj 2008

    Jag tittar o tycker om det, men störs ofantligt mycket av alla tuttdansare, har de så dåliga låtar att de måste framhäva sina kroppsliga begåvningaqr i stället för låten eller vad då???(N)(N)(N)

    I övrigt är det en del bra låtar tycker jag, ingen självklarhet alls att Perelli vinner, Island är jättebra och jag gillar verkligen sjörövarlåten också(Y)(Y)(Y)

    Hoppas i alla fall på en stark låt med en stark röst framför en som framförs av någon som bara visar bröst

  • tantdrake 24 maj 2008

    :p börjar tveka.....tvn somnade alt dog helt men jag har lyssnat på radion och sluppit tuttar och kläddesigners...hörde Norge...ja, dem tror jag på! Skön rytm i den låten (L)
    Tyckte nog Perelli gjorde ett bra jobb, men tror inte på fem topp längre :'(

  • The_mama97mia 24 maj 2008

    OCH,,,,,,,,,, så var det hela över.
    ?

  • lennali 24 maj 2008

    Hopla, hopla det är inte bra att vara favorit tippad. :o

  • Lotten_J 25 maj 2008

    Hm, det gick sämre än jag trott. Så länge dessa baltländer håller varandra om ryggen kan vi inte göra så mycket. Alltså vart är denna tävling på väg? Men å andra sidan trodde jag inte på Perelli redan innan. Hade ju andra favoriter vid den svenska uttagningen, men jag tyckte då faktiskt att Sverige var en av de som hade en ok låt.

  • JennyV 25 maj 2008

    Jag är ett slagerfan men jag säger ändå efter varje år att jag aldrig mer ska se på detta.... men jag kommer att sitta framför tvn nästa år igen! Så bra gick det för Hero..... Skandal! Men Ryssland var ialla fall inte sämst, som Frankrike, Spanien (med en "robocop"... ha...ha) Ja ja, Charlotte lär ju inte ställa upp igen iaf!

  • anluk 25 maj 2008

    Det gick inte så bra.....................Men det trodde jag inte heller. Själv älskade jag Greklands bidrag. Så underbart BRA!!!

  • Helene_H 25 maj 2008

    jaha somnade mitt i röstningen fick läsa i blaskan på morgonen ,måste säga att låten var väl helt ok inte min favorit direkt men den går att lyssna på..

  • Heisjo 25 maj 2008

    Ja, inte missade man något för att man somnade ammandes kl 21:30:o
    Synd att det blev en flopp, men jag tycker å andra sidan inte om låten så mycket.

    Bättre lycka nästa gång(H)

  • The_mama97mia 25 maj 2008

    Det bästa var väl att Norge fick en bra placering, en härlig låt, lite annorlunda i detta sammanhang.
    Den låt jag minns bäst är faktiskt SPaniens RObocop.... haha.... Den lär man höra i sommar...

  • Queenie 25 maj 2008

    Nä, vi får nog skicka BWO nästa år om vi ska komma högt upp. Blev ruskigt irriterad i går, tyckte Sveriges låt var jättebra och Perelli skötte sig utmärkt. Hon måste vara besvkien nu.

  • Smulpajen 25 maj 2008

    Det var det sämsta jag sett av alla festivaler. Gud så pinsamt dåligt. Norge hade enda låten som var hyfsat bra. Nu när det är så många östländer med kommer vi nog aldrig att placera oss annat än bland de sista. Öst och väst har inte samma musiksmak. Så är det bara. Sen likna det mer och mer sexshow. Mer ålande och kråmande för att locka röster. Manliga då antar jag... Pinsamt. (N)

  • Matglad-54 25 maj 2008

    (H) Jag tycker inte det är nå´t roligt längre med melodifestivalen, den har blivit för stor och för många deltagare... Öst och västländrna har så olika musik stil...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.