Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Eurovision

  • Lotten_J 25 maj 2008

    Håller med Queenie ang BWO men det kan ju ingen veta i förväg. Men dom är väldigt poppis där nere, enda chansen för Sverige att kanske göra sig hörda. Ha ha Bert Karlsson hade en kul kommentar....han menade att Christer Sjögren hade gått bättre med sin låt och kanske kan det ligga nåt i det men jag tycker den låten är :'(:'(:'(:'( ( behöver inte skriva orden) Det är rena rama cirkusen numera med eurovison song contest. Tycker det var många låtar som var bra mkt sämre än Sverige.

  • Glitterfia 25 maj 2008

    Ja, nog tycker jag också att Sveriges bidrag var bland de bättre, men tyvärr inte bäst. Charlotte försvara sveriges färger på ett fantastiskt sätt, vi behövde inte skämmas :D. (Då undrar jag bara hur det gått om Sanna representerat oss med sin vackra ballad)
    Men jag tycker ändå att det var ovanligt många i år som faktiskt hade hyffsade bidrag. Norges var väldigt bra, jag håller med. Finland hoppades på en vinstrepris (N) (även om jag gillar den).
    Rysslands bidrag var inte heller så dumt. Får säga grattis till dem :p
    Men jag hade skämts om tysklands bidrag vunnit, lät inge vidare (N)

    En schlager för mig är när man kan sjunga med i refrängen nästan på en gång. Lite trallvänlig schlagerdänga sådär :p

  • The_mama97mia 25 maj 2008

    Håller helt med dig Glitterfia -
    enriktig schlager -en värdig vinnare - är en som jag kan komma ihåg o inte kan få ut ur huvet.
    Lena PH´s Det gör ont var en sån...
    O Finland - kan dom inte lära sig att det inte funkar att sjunga på Finska????? Annars var det en bra låt!

  • tantdrake 25 maj 2008

    :p tror Lordi-monstren är bland de få finnar som fixar sjunga på engelska! Ja, det ska vara Hurriganes och något enstaka band till då....Herre du Fru Gudrun hur det kan låta då den finskugriska språkrytmen ska mixas med engelskspråkiga texter :'(
    Halvfinne som jag är så törs jag ha en åsikt :D

  • irrevirre 25 maj 2008

    Neeeeeeeeeeeeeejjjjjj!!!
    Man blev chockad igår men har hämtat mig nu .... nästan .....
    Jag har bara en kommentar: Diman! Knäpp igen skjortan:-(

  • MammaIrene 25 maj 2008

    Ja, ja, det var i alla fall inte Grekland som vann, det tycker jag var mycket skönt för jag störde mig på henne något så in i bänken med allt bröstviftande o den texten sen....
    NEj, vart är den här tävlingen på väg, rena gogo dansen.....

    Ryssland var rätt bra tycker jag fast jag höll på letlands sjörövare, de var jättebra tycker jag!!!(Y)

    Charlotte hade inte bästa låten, därför vann hon inte, o det här med pakt mellan lände, det har ju vi här i norden också, så vi kan ju inte säga något.....
    I år räckte dock inte låten till för att ens norge skulle ge oss en 12:a, inte mycket att göra....
    Vi skulle nog skickat BWO i stället........

    Ja ja, det är ju bara en lek i alla fall....:p

  • bernit 25 maj 2008

    Varför är alla så förvånade ????

    Det finns ett Europa utanför Skandinavien och självklart måste deras musiksmak kunna jämföras med vår i en tävling ,och är det så att de flesta östeuropeiska länder tycker samma sak så lär vi alltid komma i slutet eftersom de är fler än oss.

    Jag skall erkänna att jag inte sett på festivalen över huvud taget och kan inte kommentera själva musiken, och det gör jag inte heller, jag kan bara konstatera att alla de intervjuer och uttalanden jag hört och sett idag entydigt pekar på att präktiga (och självgoda) lilla Sverige skulle varit bland de 5 första. Att vi nu inte var med i matchen över huvud taget visar väl bara att vårt bidrag är bra i Sverige men i övriga Europa räcker det inte långt - det är väl inget att förvånas över !! det är väl bara att acceptera, eller ?

    /BÅ :p

  • Smulpajen 25 maj 2008

    Jag säger som Christian Luuk; Om detta är vad Europa har att erbjuda, hoppas jag världen inte tittat. En annan kritiker sa i Aftonbladet igår att det är en tävling för b-laget. Jag håller faktiskt med dessa herrar. Bättre kan vi/Europa.

  • MammaIrene 26 maj 2008

    Jag kan säga att jag är jätteglad att Letland kom före Sverige(Y):p:D, så som den blev kritiserad av alla komentatorer....Fy skämms Christian Luuk m fl.:@
    Det var inget fel på den låten, men oavsett det, man håller inte på o kastar skit så där på alla låtar i tv. De skall föreställa proffisionella, men de uppför sig verkligen inte så.....
    De har ett ansikte utåt o bör vakta sina ord bra mycket mer än de gör!:@

  • Smulpajen 26 maj 2008

    Jag såg hela tävlingen förutom de sista 5 min. och jag tyckte nog inte det kastades skit på alla låtarna. Programledarna kan ju inte säga att allt är bra, det gör man ju inte ens i sportsammanhang. Där kan det delas ut väldigt mycket kritik. Där är det vinna eller försvinna..
    Då var ironin värre för ett par tre år sedan i denna tävling. Fast jag tycker nog att man kan tåla det. På den här tävlingen kastas det ju skit i alla medier. Detta är en tävling ingen vill se, men alla har sett. I dessa sammanhang får man nog inte vara för allvarlig. Det är min åsikt.:)

  • marwis 26 maj 2008

    Den största behållningen var enligt mig bBörn Gustavsson. Han bjöd ialla fallpå ett gott skratt:D Undrar bara om tittare från andra länder insåg att han drev med alltihop(H)

  • tilda 27 maj 2008

    Jag tror att Perelli har promotat sig så hårt att alla har tröttnat på henne. Jag hade gärna sett att Armenien eller Ukraina vann. Ryssland och Grekland var inge vidare. Norge förtjänade verkligen att komma så högt upp!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.