Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

För oss som vill minska midjemåttet :-)

  • majamia 3 januari 2009

    Hej :D
    Jag har inte gett något nyårslöfte för jag blir alltid så besviken när jag inte kan hålla dem. :o
    Har däremot som mål att minska mitt midjemått och likaså har min man detta mål.
    Tänkte att här kanske vi kan dela med oss om tips på lättarätter eller tips på bra och magra produkter, dock äter inte vi light hemma. Motion, motivation mm (Y):D
    Hoppas att detta kan inspirera och att det kommer många bra tips!

    Här kommer ett bra recept på en god, nyttig sallad som håller flera dagar i kylen.

    Färgglad och god vitkålssallad

  • annelieberggren 3 januari 2009

    Hej, jag har samma ide som dig :D, jag ska börja gå med stavar i mars, jag har nämligen bytt min ena höft och måste byta den andra ochså.... läkaren sa att jag måste gå ner för att dom ska hålla så länge som möjligt :( så jag vill gärna vara med och få lite råd och tips av er alla...

  • elpatron 4 januari 2009

    Bästa tipset är fettsugning (Y)

  • LaJefa 7 mars 2009

    Denna läckra soppa passar till ett flertal dieter. Är även god med pasta i för den som inte vill minska på måtten:) Äter man denna soppan varje dag (hur mycket man vill) samt frukt och grönsaker kan man räkna med en viktenedgång mellan tre till fem kilo på en vecka. Kan vara bra i en startfas för att sedan följa en annan diet.
    Smarrig dietsoppa med kryddiga frikadeller

  • Gnurf 7 mars 2009

    Men LaJefa...har du Råttor i sängen!?? :) Undrar om det finns Anticimex i Spanien....:o

    Soppan ser bra ut, verkligen inte mycket kalorier i den. Så jag får nog slänga in några Kesomackor om det ska orkas med någon form av fysisk aktivitet oxå....:p

  • LaJefa 7 mars 2009

    Skrivet av Gnurf den 7 mar 2009

    Men LaJefa...har du Råttor i sängen!?? :) Undrar om det finns Anticimex i Spanien....:o

    Soppan ser bra ut, verkligen inte mycket kalorier i den. Så jag får nog slänga in några Kesomackor om det ska orkas med någon form av fysisk aktivitet oxå....:p

    :D:DJa, råttor i sängen, katter på köksbänken och en falabella (minihäst) i trädgården...inte illa! :D:D

    Varför inte testa några av mina GI plättar med ost på, som tilltugg till soppan om du nu vill orka med lite mer fysisk aktivitet...vilken det nu ska vara..hmmm.

  • Svesse60 7 mars 2009

    Här kommer 2 recept från mig som är jättegoda och ofarliga för omfånget :D (Y)

    GI - Moussaka
    GI - våfflor

    Smaklig måltid!

  • Gnurf 7 mars 2009

    Skrivet av evaste den 7 mar 2009

    GI - våfflor


    Är dessa våfflor verkligen lågkolhydrat!?? GI må så vara...men Low Carb...:o

  • hadinge 7 mars 2009

    Ät allt min mindre.. och rör på er mer... ät en portion lika stor som din knytnäver och ät oftare. I den knytnäven ska innehålla allt från tallriksmodellen. Detta är mitt råd till er som vill minska på vikten men glöm inte att röra på sig minst 30 min om dagen.

  • Dajmkulan 7 mars 2009

    Hej!
    Har precis hittat denna goda matsajt.
    Får lätt hjärnsläpp när det blir helg och man vill ha lite god mat, inte bara det gamla vanliga.
    För att gå ner i vikt sparar jag mig mycket i veckorn. OBS, går inte omkring och är hungrig...
    Sedan den 26 januari har jag gått ner 6 kg!!! Kanske lite fort men vill se resultat snabbt.
    Går ½ timma må-fr. Kommer vid ett senare tillfälle med goda, smala och lättlagade recept.

  • Gnurf 7 mars 2009

    Välkommen Hallstrand. Det ser Vi fram emot...:)

    Skrivet av Hallstrand den 7 mar 2009

    Hej!
    Har precis hittat denna goda matsajt.
    Får lätt hjärnsläpp när det blir helg och man vill ha lite god mat, inte bara det gamla vanliga.
    För att gå ner i vikt sparar jag mig mycket i veckorn. OBS, går inte omkring och är hungrig...
    Sedan den 26 januari har jag gått ner 6 kg!!! Kanske lite fort men vill se resultat snabbt.
    Går ½ timma må-fr. Kommer vid ett senare tillfälle med goda, smala och lättlagade recept.

  • majamia 8 mars 2009

    Förstår inte varför denna tråd finns på tre ställen, det kan väl aldrig bero på mig :o Vi kan väl försöka skriva i den som det är skrivit mest i.
    LaJefa och Evaste kan ni inte lägga in era härliga recept under den mest aktiva tråden för oss som vill minska midjemåttet??
    Kul med alla tips och ideer (Y):D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.