Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förlossning

  • rostok 14 maj 2012

    Skrivet av mariec den 29 apr 2012

    Min barnmoska sa:
    Gå hem, ät en god middag, drick ett glas vin och ha samvaro med mannen så sätter det igång!


    Detta kan ha motsatt effekt, i alla fall vinet, förr, när man höll på att föda för tidigt eller för att man behövde dra ut på förlossningen, och åkte ambulans till sjukhuset så gav de ofta någon alkohol just för att det har en lite stoppande effekt på förlossning.

    Däremot att äta en god middag och ha en härlig samvaro med sin man, det kan trigga igång det hela, just spermier innehåller ämnen som kan sätta igång förlossningar. Likaså hjälper det till om kvinnan själv får orgasm också.

  • rostok 14 maj 2012

    http://www.9manader.nu/gravid/blandat/hormoner/prostaglandin

  • Tesslatess 16 maj 2012

    Jag behöver tips på mat till min sambo när det är dax för oss att åka in till bb. Även om vi kanske inte vill ha med oss mat för flera dagar så ska han ha något att äta i alla fall första dygnet. Den ska gå att göra i förväg och frysas och ätas i värsta fall rumstempererad, jag vet inte om det finns möjligheter där att värma mat enkelt.
    Det ska vara enkel mat och helst inte innehålla mjölk, man vet ju aldrig om man glömmer att packa ner laktostabletterna eller inte.

  • rostok 16 maj 2012

    Hm det finns säkert många som har din situation närmare i tiden och som kan tipsa, det jag kommer på är mer likt mellis, som bananer, annan frukt, drickor, blandade nötter samt ev någon bars.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.