Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fynd på reorna? Eller andra roliga inköp?

  • Marre73 8 januari 2011

    Hittade i veckan en jättesnygg skjort tunika att ha i vår o sommar, var iväg o köpte den idag kunde inte låta bli,den var så snygg!Har ngn annan gjort några trevliga inköp som ni är stolta över? Vad?

  • boz1965 8 januari 2011

    Om man nu kan kalla det "rea"...

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8380920.ab

  • irrevirre 8 januari 2011

    Jag gör sällan fynd ..... När jag ser något jag gillar och sedan läser skylten över så står där ofelbart: EJ REA{disapointed}

  • Hilmer54 8 januari 2011

    I stället för blommor.
    Köpte en födelsedagspresent till min svägerska,
    Små svarta plastskedar m skåror i skaftets undersida för att passa på glas.
    Finurligt att servera "förrätt" el drinktilltugg i.
    Blev uppskattat
    8st för 130kr på Keramix fyndigt tycker jag.

  • Marre73 8 januari 2011

    Absolut! Hittar oftast inget i klädväg på reor ,har det jag vill ha utav det sedan tidigare,älskar kläder o har en garderob som jämt är på tok för liten!!!Hittade däremot en tröja på BikBok i en gammal älsklingsfärg, päronglassgrön somjag kallar den. Stor och stickad är den,halva priset kostade den till på köpet!

  • Mistys 8 januari 2011

    Jajamen gjorde stora fynd idag på Maxi i Uppsala. Mitt barnbarn fyller i mars och önskar sig ett kök. Ni vet med spis och diskho mm i barnhöjd. Ikeas kostar 1000 kr och leksaksaffärerna ungefär lika.
    Kom till Maxi idag som sålde ut OBH Nordicas barnkök för 250 kr med kastruller,slevar mm och leksaksmat i plast typ bröd, kyckling att leka med 40 delar. Det kallar jag fynd. Dessutom sålde dom ut kaffebryggare och matberedare i plast till barn att leka med för 50 kr st så då ska hon få det med, nu när jag kom undan så billigt;)

  • Cassiopeya 8 januari 2011

    Skrivet av Misty09 den 8 jan 2011

    Jajamen gjorde stora fynd idag på Maxi i Uppsala. Mitt barnbarn fyller i mars och önskar sig ett kök. Ni vet med spis och diskho mm i barnhöjd. Ikeas kostar 1000 kr och leksaksaffärerna ungefär lika.
    Kom till Maxi idag som sålde ut OBH Nordicas barnkök för 250 kr med kastruller,slevar mm och leksaksmat i plast typ bröd, kyckling att leka med 40 delar. Det kallar jag fynd. Dessutom sålde dom ut kaffebryggare och matberedare i plast till barn att leka med för 50 kr st så då ska hon få det med, nu när jag kom undan så billigt;)


    Låter som en underbar och komplett present;) Nu ska väl barnbarnet få ett riktigt intresse för matlagning? ;)

  • majamia 8 januari 2011

    Skrivet av irrevirre den 8 jan 2011

    Jag gör sällan fynd ..... När jag ser något jag gillar och sedan läser skylten över så står där ofelbart: EJ REA{disapointed}


    Detta händer mig också allt som oftast :<

  • boz1965 8 januari 2011

    Skrivet av irrevirre den 8 jan 2011

    Jag gör sällan fynd ..... När jag ser något jag gillar och sedan läser skylten över så står där ofelbart: EJ REA{disapointed}


    Eller också har dom bara fått ett ex av reavaran och den är såld...

    "Men du kan få köpa den här som är lika bra - kostar bara 1500 extra..."

    Mellandagsrean är bara båg!

  • siggemums 8 januari 2011

    I vanliga fall brukar jag inte hitta något på rea utan just där det står Ej REA.
    Ett mycket bra fynd på rean gjorde jagdock för ett par år sedan. Det var en stor Duralexform med lock. I den lagar jag till stekar, hel kyckling, grytor mm. Min ugn är så fiffig att man ställer in vilken maträtt och vikt sedan sköter den tid och värme med perfekt resultat varje gång.(Y)

    I år har jag fyndat massor med kläder på rea. Jag har gått ner 8 kg sen i somras och det var en sån härlig känsla att "allt" man provade bara passade. Bort med tanten i tunikor som " funkar" fram med midja, snygga byxor, läckra toppar och korta kjolar igen. o/

  • chrisq 8 januari 2011

    (N)hittar aldrig något på rea vet inte varför trist är det

  • Marre73 8 januari 2011

    Skrivet av boz1965 den 8 jan 2011

    Skrivet av irrevirre den 8 jan 2011

    Jag gör sällan fynd ..... När jag ser något jag gillar och sedan läser skylten över så står där ofelbart: EJ REA{disapointed}


    Eller också har dom bara fått ett ex av reavaran och den är såld...

    "Men du kan få köpa den här som är lika bra - kostar bara 1500 extra..."

    Mellandagsrean är bara båg!

    Det där känner man igen alltför väl!! Allra helsi i butiker som SIBA, OnOff, Elgiganten o MediaMarkt.

  • Josses 8 januari 2011

    Lyckades hitta ett par jeans till halva priset till min äldsta dotter på rean på Cubus.
    Hon hade pratat flera gånger om ett par jeans hon hade hittat där strax innan jul men jag hade inte hunnit in och kollat efter vilka det var. Tur var väl det!
    Nu sparade hon 200 kr av sina julklapps-pengar hon hade fått av mormor.(L)
    Härom året så skulle vi ha en ny diskmaskin, micro och kylskåp, alltihop hade gått sönder
    mellan 22 dec - 2 jan och vi hittade alltihop på rean på en och samma affär! (Y)
    Det var inte Elgiganten (N)

  • Marre73 12 januari 2011

    Har gjort fler trevliga klädinköp:1 par blå jeans(har sådana problem med strl på grund av svanken o hårda vältränade vader) men igår hade jag tur,kvinnan som har klädbutiken i närheten av där jag bor berättade att hon nyss fått in jeans och till min stora lycka kunde jag ha dem! Har även hittat en slags tunika och ett linne att ha under!

  • Okänd 12 januari 2011

    Vet inte om man kan kalla Netto för en reaaffär men jag har ialla fall köpt en jättefin poncho i fleese för 69 kr och ett stepbräda för 129 kr. Kalla det rea eller inte om ni vill. Jag blev i alla fall nöjd.

  • chrisq 12 januari 2011

    (Y)var på gina idag men inte hittade jag något på rea men hittade 3 st snygga toppar i vår färger glad i alla fall:DD

  • The_mama97mia 12 januari 2011

    Skrivet av danniella den 12 jan 2011

    Vet inte om man kan kalla Netto för en reaaffär men jag har ialla fall köpt en jättefin poncho i fleese för 69 kr och ett stepbräda för 129 kr. Kalla det rea eller inte om ni vill. Jag blev i alla fall nöjd.


    De där ponchosarna har jag köpt flera av, toppen att erbjuda gäster ute på altanen istället för filt, samt har jag det gärna själv när man inte vill ha jacka. Jag älskar fleece som material, lätt att tvätta o torka, lätt att hålla fräscht då.

    Sen köpte jag faktiskt några plagg åt mig själv häromdagen till halva priset.
    Rent generellt så tycker jag det är rent kriminellt... att butikerna säljer ut varor till halva priset bara ngn månad efteråt... Men som konsument kan man välja att lägga sina inköp till reatider.

  • redd 13 januari 2011

    Ehhr.. Rea?
    Det är väll snarar:
    1. Höjda priser med nya ordenariepriser.
    2. Skiten som inte går att sälja men folk köper för att det är rea även om dom inte kommer använda sakerna/kläderna.
    3. Stora partier med väldigt låg kvalitet som köps in väldigt billigt och säljs ganska billigt men i förhållande till vad man får till överpris.

    Min erfarenhet är att det blir billigare att köpa det man behöver när man behöver det än att gå på reor och hamstra. Vissa säsongsbetonade saker går ju dock att fynda, julsaker efter julen och vinterkläder på våren brukar vara ganska klockrena exempel.

  • margjons 13 januari 2011

    Skrivet av mama97mia den 12 jan 2011

    De där ponchosarna har jag köpt flera av, toppen att erbjuda gäster ute på altanen istället för filt,


    Vilken bra idé, den snor jag direkt!

    Själv gör jag ofta fynd på reor, det sitter i ryggmärgen sen barnen var små och pengarna inte räckte till. Då handlade man i förväg dyra vinterkläder till nästa vinter osv. Nuförtiden springer jag inte på reor precis, orkar inte med kommersen, men ändå råkar jag bara se diverse fynd i affärerna oavsett rea/kampanjpriser eller dylikt. Kanske det beror på att man har alltid har dom "glasögonen" på sig!?

    Årets reafynd är 2 långa tunikatröjor för 89 resp. 49 kronor styck som jag fått en hel del beröm för. Varma, sköna, och snygga!

  • Marre73 13 januari 2011

    Rubriken är rea eller ANDRA roliga inköp,har man hittat ngt fint kan man gärna skriva in det o dela med sig av det..........finns ju även en matsida med hitta bra priser..så var/är tanken(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.