Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Granen pyntad, ljusen stöpta, hunden klippt....!!

  • kattgnag 21 november 2010

    Vad är planerna? Jag skall trilla köttbullar, göra egen rödbetssallad, baka vörtbröd och koka egen julkola. That's it!
    Tror jag.
    Prinskorvar inhandlas i mataffären för det vill vi ha.

  • amoz 21 november 2010

    Mannen och jag delar på uppgifterna som rör mat och bak till jul. Tilläggas ska ändå att vi dragit ner på ganska mycket för vi tycker det blir för mycket av det goda annars.
    Mannen fixar skinka, brunkål,revben.leverkorv och hackekorv medan jag gör köttbullar, janssons och bakar lussebullar,mandelmusslor och julstjärnor. Resten köps färdigt så att säga.

  • mattjejen 21 november 2010

    Julgardinerna e uppe i vardagsrummet, köksgardiner, stjärnor å stakar kommer upp i veckan... men jag har min 15årige son som sjunger julsånger i sitt rum när han sitter å spelar på datan å pratar me sina kompisar (L) tror han längtar till jul... hade tänkt skippa granen i år för barnen e inte hemma så mkt å själv jobbar jag under julen men det fick ja inte för sonen... vi MÅSTE ha en gran... :)

  • Marre73 23 november 2010

    Skrivet av chrisn den 26 nov 2009

    (L) haha hlömde ju att hunden är klippt (L)


    Lyckost! Våran vovva skulle verkligen behöva trimmas, men finns för tillfället ingen som kan och inga tider att få.

  • Bumbis 23 november 2010

    Skrivet av MaritaE73 den 23 nov 2010

    Skrivet av chrisn den 26 nov 2009

    (L) haha hlömde ju att hunden är klippt (L)


    Lyckost! Våran vovva skulle verkligen behöva trimmas, men finns för tillfället ingen som kan och inga tider att få.



    Vet inte om hon är lyckost för det var för 1 år sedan som "chrisn" skrev detta.

    "amoz" du missförstod mig. Visserligen är du äldre än mig men jag älskar julen men det är nu jag längtar och när julen är över (dagen efter annandagen) vill jag tänka på nyår och efter det våren och då passar det inte in med barr och tomtar. Tycker jag.

  • DoctorWho 24 november 2010

    Har köpt ytterliggare två glittergirlanger. Ceriselila-aktiga, matchar min glitter-"samling", en ICA-påse full med tätt packade girlanger (ca 18 st). De går i olika silver-, lila-, och blåanyanser. Sätter upp alla i mitt sovrum; runt bokhyllor, tavellister, tv-skåp, cd-ställ och anslagstavlan på baksidan om dörren. Glittrar väldigt fint och matchar min 2 m höga plastgran klädd i samma färger som jag jämt har mittemot sängen. Jag vet att det verkar väldigt kitchigt, men jag lovar det är det inte. Om det var så skulle min syster pika mig tills jag tagit bort all kitch. Tyvärr är min syster alltid så ärlig.

  • Josses 24 november 2010

    Har satt upp nyinköpta köksgardiner idag, röda med änglar på
    Blev så mysigt, nu fattas bara stjärnorna i fönstren...
    De kommer nog upp på fredag, kommer inte åt dem i förrådet just nu.
    Det har blivit kaos där inne :'(

  • chrisq 24 november 2010

    :DD me like ett rum kvar just nu o toan ser är det jul här love it

  • helenepe 24 november 2010

    Årets julgodis har börjat planeras, men än så länge kan jag bara bjuda på förra årets recept.

    Hiten då var nog jultomtefudgen:
    http://pyntopyssel.wordpress.com/2010/11/22/julgodisspecial/

    Och polkagrismarängerna:
    http://fotodieten.wordpress.com/2010/11/11/polkagrismaranger/

  • Cassiopeya 25 november 2010

    Skrivet av helenepe den 24 nov 2010

    Årets julgodis har börjat planeras, men än så länge kan jag bara bjuda på förra årets recept.

    Hiten då var nog jultomtefudgen:
    http://pyntopyssel.wordpress.com/2010/11/22/julgodisspecial/

    Och polkagrismarängerna:
    http://fotodieten.wordpress.com/2010/11/11/polkagrismaranger/


    Åh polkagrismaränger! Har jag tänkt att göra länge, men det kanske nu det är dags då :)

    Jultomtefudge verkar spännande, var hittar jag receptet? Såg bara bilder vid länken...

  • sikaal 25 november 2010

    Skrivet av Cassiopeya den 25 nov 2010

    Skrivet av helenepe den 24 nov 2010

    Årets julgodis har börjat planeras, men än så länge kan jag bara bjuda på förra årets recept.

    Hiten då var nog jultomtefudgen:
    http://pyntopyssel.wordpress.com/2010/11/22/julgodisspecial/

    Och polkagrismarängerna:
    http://fotodieten.wordpress.com/2010/11/11/polkagrismaranger/


    Åh polkagrismaränger! Har jag tänkt att göra länge, men det kanske nu det är dags då :)

    Jultomtefudge verkar spännande, var hittar jag receptet? Såg bara bilder vid länken...


    Om du klickar på första bilden står receptet! Jag kollade inte alla men det verkar som det står vidare hur man gör vid bilderna.

  • Penne 25 november 2010

    Det här får jag upp när jag trycker på bilden, men det står inte hur man gör... :( Måste ju pröva låter ju hur gott som helst!

    Ingredienserna

    10 skumjultomtar
    2 dl socker
    1 dl grädde
    50 g smör
    100 g vit choklad

  • Penne 25 november 2010

    Det här behöver du :
    Titta vad jag hittade! LÄgger det här ifall nån mer vill pröva!

    10 bitar skumgodis
    2 dl strösocker
    1 dl grädde
    50 gram smör
    100 g vit choklad

    GÖR SÅHÄR :
    Klipp skumtomtarna i bitar. Blanda ner allt utom den vita chokladen i en kastrull. Låt koka upp så allt smälter ihop. Bryt chokladen och vänd ner i smeten och rör till du får en jämn blank smet. Häll upp i smord form och låt svalna, gärna över natten i kylskåpet. Skär sedan upp fudgen i bitar och förvara svalt.

  • Bumbis 25 november 2010

    Nu är stakar och stjärnor uppe. Kontor och gästrum blir utan men många fönster är det.. 3 dagar för tidigt men imorgon hinner jag inte och på lördag är det glöggfest och då måste det ju vara färdigt.

  • Gnurf 26 november 2010

    Fick upp de nyinförskaffade Julgardinerna i vardagsrummet ikväll. Resten får komma imorgon...8-|

  • sikaal 26 november 2010

    Jag har fått ner stakar och stjärnor från vinden! I morgon kommer det att pyntas!

  • safir74 26 november 2010

    Har putsat fönster idag. En julgardin har satts upp i köket. I morgon tas kartongen med julsaker in från förrådet

  • kattgnag 26 november 2010

    Skrivet av safir74 den 26 nov 2010

    Har putsat fönster idag. En julgardin har satts upp i köket. I morgon tas kartongen med julsaker in från förrådet




    Nyfiken i en strut! Visby bor du i. Hur är vädret och temperaturen?? Apropå tvätta fönster. Här har vi 9 minus just nu och 40 cm snö - har man missat fönstertvätten så går det inte att göra nåt åt det nu iallafall;)

  • safir74 26 november 2010

    Skrivet av kattgnag den 26 nov 2010

    Skrivet av safir74 den 26 nov 2010

    Har putsat fönster idag. En julgardin har satts upp i köket. I morgon tas kartongen med julsaker in från förrådet




    Nyfiken i en strut! Visby bor du i. Hur är vädret och temperaturen?? Apropå tvätta fönster. Här har vi 9 minus just nu och 40 cm snö - har man missat fönstertvätten så går det inte att göra nåt åt det nu iallafall;)


    Nja närmare bestämt 1,3 mil söder om Visby ute på landet. Första snön kom igår innan dess hade vi regn. På dan när jag tvättade fönstret så hade vi minus 2,9 grader. Snötäcket är ca 5-6 cm och det har snöat lätt, bara småflingor. Temperaturen visar nu minus 4,9 grader.

  • LondonAnnie 26 november 2010

    julstjärnan och ljusslingan är uppsatta. Har även varit på Ikea och handlar nästan all julmat. vi bor i england och blir kvar här detta året

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.