Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grattis Victoria och Daniel!! :)

  • chrisq 23 februari 2012

    {laugh} Grattis så underbart för denna goa familj o för oss svenskar love it {beauty}

  • chrisq 23 februari 2012

    Skrivet av theodora den 23 feb 2012

    Vem bryr sig? Grattis till alla andra bebisar som fötts idag o imorgon osv.
    oj vad mycket avundsjuka hoppas du kommer över det

  • Lenkan 23 februari 2012

    Varför måste det vara avundsjuka?
    Vad ska man vara avundsjuk på?

    Ja, grattis till Victoria och Daniel, liksom grattis till alla som fått barn idag.

  • ScarlettRose 23 februari 2012

    Skrivet av chrisn den 23 feb 2012

    Skrivet av theodora den 23 feb 2012

    Vem bryr sig? Grattis till alla andra bebisar som fötts idag o imorgon osv.
    oj vad mycket avundsjuka hoppas du kommer över det

    Varför skulle det ha med avundsjuka att göra? Monarkin är odemokratisk och kungafamiljen måste ge upp sin religionsfrihet för att inte förlora successionsrätten (det sistnämnda är väl ett tydligt tecken på att lagarna kring det här behöver ses över, då religionsfrihet väl är en mänsklig rättighet). Är själv inte det minsta avundsjuk, utan vill bara avskaffa monarkin.

  • chrisq 23 februari 2012

    Skrivet av Lenkan den 23 feb 2012

    Varför måste det vara avundsjuka?
    Vad ska man vara avundsjuk på?

    Ja, grattis till Victoria och Daniel, liksom grattis till alla som fått barn idag.
    det orkar jag inte kommentera men du vet det redan

  • chrisq 23 februari 2012

    {laugh} tyck o tänk vad ni vill alla jag älskar kunga familjen o betalar gärna till dom istället för all annan skit vi måste ta sista inlägg här är min syn på det kram

  • ScarlettRose 23 februari 2012

    Skrivet av chrisn den 23 feb 2012

    {laugh} tyck o tänk vad ni vill alla jag älskar kunga familjen o betalar gärna till dom istället för all annan skit vi måste ta sista inlägg här är min syn på det kram


    Du får naturligtvis tycka och tänka vad du vill, precis som alla andra. Men det finns inget att älska dem för, monarkin är odemokratisk och det känns inte särskilt modernt att kungafamiljen ska uteslutas från religionsfriheten.

  • Lenkan 23 februari 2012

    Skrivet av chrisn den 23 feb 2012

    Skrivet av Lenkan den 23 feb 2012

    Varför måste det vara avundsjuka?
    Vad ska man vara avundsjuk på?

    Ja, grattis till Victoria och Daniel, liksom grattis till alla som fått barn idag.
    det orkar jag inte kommentera men du vet det redan


    Det vet jag inte alls. Vem är du att säga vad jag vet och tycker?

  • Lenkan 23 februari 2012

    Alla monarkister och royalister kan ju betala mer i skatt till kungahusets apanage än vi andra som inte alls vill betala för dem, så slipper vi irritera oss så mycket på det

  • ScarlettRose 23 februari 2012

    Skrivet av Lenkan den 23 feb 2012

    Alla monarkister och royalister kan ju betala mer i skatt till kungahusets apanage än vi andra som inte alls vill betala för dem, så slipper vi irritera oss så mycket på det


    Lysande idé. Då återstår bara problemet att kungen fortfarande skulle ses som en symbol för sverige. Jag vill bli representerad av någon som valts av folket.

  • Lenkan 23 februari 2012

    Håller med.
    Visst är det grattis till personerna Daniel och Victoria att de har blivit föräldrar, det är alltid ett mirakel. Synd att Sveriges skattebetalare får ytterligare ett liv att försörja med mycket dyra medel

  • Amika 23 februari 2012

    Synd att det ska bli så dålig stämning i tråden.
    Jag önskar att jag inte startat den.

  • ScarlettRose 24 februari 2012

    Det är väl inte dålig stämning? Det är bara några av oss som tycker att vi inte borde ha en kungafamilj.

  • Lenkan 24 februari 2012

    Jag tycker inte heller att det är dålig stämning. Självklart får ni vara glada över nya prinsessan, men det finns ju de som inte bryr sig nämnvärt och sen de som inte alls tycker om det.

    Man får ju räkna med att alla vill berätta hur de känner för det, det betyder ju inte att det måste bli bråk

  • Amika 24 februari 2012

    Absolut! Och ni får tycka precis hur ni vill. Men det var inte en tråd som var menad för en diskussion om vi ska ha kungafamilj eller inte. Då hade jag skrivit det som rubrik.

  • ScarlettRose 24 februari 2012

    Skrivet av Amika den 24 feb 2012

    Absolut! Och ni får tycka precis hur ni vill. Men det var inte en tråd som var menad för en diskussion om vi ska ha kungafamilj eller inte. Då hade jag skrivit det som rubrik.


    Varför ha en forumtråd där det enda som får skrivas är grattis?

  • Amika 24 februari 2012

    Det här är det sista inlägget jag skriver i den här tråden.
    Varför? Varför inte?
    Motfrågan kan ju vara: Varför måste man prompt alltid få fram sina åsikter?
    Nej, jag varken orkar eller vill diskutera mer nu. Jag kommer maila mk och be dem ta bort den här tråden.

  • 7201 24 februari 2012

    Jag tror namnet blir Sofia {party}

  • ScarlettRose 24 februari 2012

    Skrivet av Amika den 24 feb 2012

    Det här är det sista inlägget jag skriver i den här tråden.
    Varför? Varför inte?
    Motfrågan kan ju vara: Varför måste man prompt alltid få fram sina åsikter?
    Nej, jag varken orkar eller vill diskutera mer nu. Jag kommer maila mk och be dem ta bort den här tråden.


    Svaret på motfrågan får nog bli att det aldrig blir förändring om man håller missnöjet för sig själv.
    Vi har ju en lag om yttrandefrihet för att man ska få lov att säga vad man tycker, även om någon skulle råka känna sig förolämpad av det man säger. Lagen skyddar din rätt att säga vad du tycker, inte din rätt att slippa höra det du inte vill höra.

  • Erajscha 24 februari 2012

    Skrivet av Amika den 23 feb 2012

    En ny liten sessa! Grattis! :DD


    Är någon av dem medlem här? Annars är det ju ganska meningslöst att gratulera här...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.