Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grattis Victoria och Daniel!! :)

  • Tingeling13 24 februari 2012

    Eller varför inte Estelle, Silvia, Ewa, Mary?

  • muminlotta 24 februari 2012

    Fina namn tycker jag! Önskar dom all lycka i sin lilla familj!

  • lunkentus 24 februari 2012

    Skrivet av Lenkan den 23 feb 2012

    Alla monarkister och royalister kan ju betala mer i skatt till kungahusets apanage än vi andra som inte alls vill betala för dem, så slipper vi irritera oss så mycket på det



    tummen upp!

  • Amika 24 februari 2012

    Skrivet av Erajscha den 24 feb 2012

    Skrivet av Amika den 23 feb 2012

    En ny liten sessa! Grattis! :DD


    Är någon av dem medlem här? Annars är det ju ganska meningslöst att gratulera här...


    Som sagt var... Jag har bett dem ta bort tråden, så att alla som stör sig på den slipper göra det. :x

  • ScarlettRose 24 februari 2012

    Skrivet av Amika den 24 feb 2012

    Skrivet av Erajscha den 24 feb 2012

    Skrivet av Amika den 23 feb 2012

    En ny liten sessa! Grattis! :DD


    Är någon av dem medlem här? Annars är det ju ganska meningslöst att gratulera här...


    Som sagt var... Jag har bett dem ta bort tråden, så att alla som stör sig på den slipper göra det. :x


    Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag störs inte av tråden. Det är monarkin som stör mig.

  • Hilmer54 24 februari 2012

    Skrivet av Erajscha den 24 feb 2012

    Skrivet av Amika den 23 feb 2012

    En ny liten sessa! Grattis! :DD


    Är någon av dem medlem här? Annars är det ju ganska meningslöst att gratulera här...




    (Y)
    (Y)

  • irrevirre 24 februari 2012

    Hoppas tråden stängs snart. Det är så onödigt att debattera monarkins vara eller icke vara här. Kan man inte bara strunta intråden om man inte vill gratulera. Om jag inte gillar något låter jag det vara bara. Skulle aldrig få för mig att börja spy galla över något/ någon på det sättet.
    MK, stäng tråden snarast tack, innan någon får hjärtattack av upprördhet.
    Och det var allt från mig i ämnet{wilt}

  • ScarlettRose 24 februari 2012

    Skrivet av irrevirre den 24 feb 2012

    Hoppas tråden stängs snart. Det är så onödigt att debattera monarkins vara eller icke vara här. Kan man inte bara strunta intråden om man inte vill gratulera. Om jag inte gillar något låter jag det vara bara. Skulle aldrig få för mig att börja spy galla över något/ någon på det sättet.
    MK, stäng tråden snarast tack, innan någon får hjärtattack av upprördhet.
    Och det var allt från mig i ämnet{wilt}


    Håller fast vid att man måste säga ifrån när man tycker att saker är fel, om man vill ha förändring. Förstår inte vad folk har emot debatt...

  • monicadanell 24 februari 2012

    Ett stort grattis till babysen:)

  • wildlife 24 februari 2012

    Skrivet av Lenkan den 23 feb 2012

    Alla monarkister och royalister kan ju betala mer i skatt till kungahusets apanage än vi andra som inte alls vill betala för dem, så slipper vi irritera oss så mycket på det


    Kan gärna betala lite extra för att ha kvar ett kungahus som där ute i den stora världen har betydligt mer respekt med sig än Reinfeldt och övriga partier har...

    Men om vi ska ha president hoppas jag ni betalar för det istället... för det vill inte jag ha... :)

  • wildlife 24 februari 2012

    Glömde ju som gammal Ockelbo-bo säga grattis... Grattis Viktoria och Daniel! :)

  • ScarlettRose 24 februari 2012

    Skrivet av wildlife den 24 feb 2012

    Skrivet av Lenkan den 23 feb 2012

    Alla monarkister och royalister kan ju betala mer i skatt till kungahusets apanage än vi andra som inte alls vill betala för dem, så slipper vi irritera oss så mycket på det


    Kan gärna betala lite extra för att ha kvar ett kungahus som där ute i den stora världen har betydligt mer respekt med sig än Reinfeldt och övriga partier har...

    Men om vi ska ha president hoppas jag ni betalar för det istället... för det vill inte jag ha... :)


    Alla kan inte alltid tycka lika. Just därför borde vi ha folkomröstning :)

  • Lenkan 24 februari 2012

    Skrivet av wildlife den 24 feb 2012
    Kan gärna betala lite extra för att ha kvar ett kungahus som där ute i den stora världen har betydligt mer respekt med sig än Reinfeldt och övriga partier har...

    Men om vi ska ha president hoppas jag ni betalar för det istället... för det vill inte jag ha... :)

    Sverige är egentligen en republik, eftersom kungen inte får yppa sin åsikt om något av vikt. Kungahuset styr inte landet, det gör statsministern och hans underhuggare.
    Jag har inget emot monarki egentligen, om det bara handlade om en monarki som hade någon betydelse för landet och välfärden. Men här har vi ett kungahus som kostar multum av pengar, för att visa sig på bild och säga "Kära Örebroare". Tycker inte att det är vad vårt land behöver.

  • sju 24 februari 2012

    Ledaren i Aftonbladet skrev i morse någonting i stil med att monarkin är en symbol för att vissa av oss ska stå med mössan i hand. Jag håller med om den analysen och tycker att prat om alla människors lika värde skorrar väldigt falskt i en monarki. Det är helt enkelt inte förenligt med demokratiska värderingar att födas till en särskild ställning.

    Jag tycker även att man ska säga vad man tycker när tillfälle ges, speciellt om något som är så viktigt som vårt rikes statsskick. Jag förstår inte riktigt varför alla är så rädda för "dålig stämning", och tycker att den uppstår så snabbt som några tycker olika. Blir det inte väldigt lågt i tak här med den inställningen?

  • ScarlettRose 24 februari 2012

    Skrivet av sju den 24 feb 2012

    Ledaren i Aftonbladet skrev i morse någonting i stil med att monarkin är en symbol för att vissa av oss ska stå med mössan i hand. Jag håller med om den analysen och tycker att prat om alla människors lika värde skorrar väldigt falskt i en monarki. Det är helt enkelt inte förenligt med demokratiska värderingar att födas till en särskild ställning.

    Jag tycker även att man ska säga vad man tycker när tillfälle ges, speciellt om något som är så viktigt som vårt rikes statsskick. Jag förstår inte riktigt varför alla är så rädda för "dålig stämning", och tycker att den uppstår så snabbt som några tycker olika. Blir det inte väldigt lågt i tak här med den inställningen?

    Helt rätt (Y)

  • chrisq 25 februari 2012

    {laugh} varför ska dom stänga en fin tråd bättre dom som inte gillar den skiter i att gå in vi är många som gillar den ska ni vet glädje o lycka behövs i detta sverige vi har idag ni kan köra er politik på andra sidor {beauty} jättekram till amika du är en person med värme o känsla gillar det {laugh}

  • Bowmore 25 februari 2012

    hmmm... Varför begära att en tråd stängs bara för att man tycker den är ointressant? Personligen bryr jag mig inte om det fötts en ny prinsessa eller inte.
    Men om någon vill hylla dem (kungafamiljen) så låt dem göra det. Om man stör sig på detta så är det väl bara att låta bli att läsa tråden eller....

  • soccermum 25 februari 2012

    Skrivet av ScarlettRose den 24 feb 2012

    Håller fast vid att man måste säga ifrån när man tycker att saker är fel, om man vill ha förändring. Förstår inte vad folk har emot debatt...


    Vill först poängtera att jag egentligen inte tänkt skriva något i tråden då prinsessans födelse är totalt ovidkommande för mig men när den s.k debatten bryter ut i en tråd som så uppenbart bara var till för att glädja och hylla så kan jag inte vara tyst...

    Ta debatten i en egen tråd istället för att ta över någon annans och göra om den så TS känner sig ledsen över att hon startat tråden från första början :(

    Håller med de personer som skrivit att om man inte gillar monarkin eller prinsessfödseln kan man lika gärna låta bli att läsa tråden och än mindre kommentera saker tråden inte alls var tänkt att användas till..

    Tack för mig..

  • Bowmore 25 februari 2012

    {dance} med vissa...
    {curse} med vissa...

  • The_TL 25 februari 2012

    Om Amika vill känna glädje med och lyckönska Victoria och Daniel som fått en liten dotter, så är det hennes fulla rättighet att få göra detta. Jag hade inte heller tänkt skriva i tråden, men när jag märker hur uppenbart ledsen som Amika känner sig så kan jag inte låta bli. Att det finns delade meningar om monarkins vara eller inte vara må vara hänt, men låt folk som vill glädjas med dem få göra detta.

    Och så till dig Amika: Jag har försökt att skicka dig ett privatmeddelande här på sidan, men jag vet inte om detta kommit fram. Jag försökte bara göra vad jag kunde för att trösta dig. Kramar till dig från mig.

    //TL71

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.