Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Handen på hjärtat...

  • 123Linnea 16 november 2009

    Vågar ni (vi) svara ärligt på andras frågor?

    Hur ofta dammsuger du?
    (Jag VET (?) att de flesta här på MK är extremt präktiga. Men fråga går ju!

  • Wombat04 16 november 2009

    P g a att vi i familjen inte är friska blir det bara en gång varannan vecka, ibland bara var tredje. Likaså med annan städning. Det är trist och tråkigt, lika trist och tråkigt som det är att städa, men det går inte att lösa på annat sätt. :(

  • maria_wijk 16 november 2009

    Och jag är inte alls blygsam att svara på det eftersom jag inte skäms för att medge att jag tycker städning är tråkigt.

    Ärligt talat så dammsuger jag väldigt sällan, det blir när det gått sönder något av glas eller då det är dags för en större städning så att golv och taklister skall göras ren eller kanske element. Vid vanlig städning av golven städar jag med micromoppar, går först över med en torr och sedan med en våt (och i min värld är varannan vecka lagomt, inga husdjur eller småbarn som drar in extra).

  • 123Linnea 16 november 2009

    Men vi var o en måste ju ställa följdfrågor också, eller?

    Hur ofta motionerar du?

  • Bianca 16 november 2009

    Åååå, en samvetsfråga :)
    Jag dammsuger väl en gång per månad och kör nödsopning dessemellan. Om cykling till o från jobbet(totalt 1,5 mil) räknas så motionerar jag i stort sett dagligen utom lördag och söndag då jag förfaller i lathetsträsket :p

  • maria_wijk 16 november 2009

    Motionerar gör jag dagligen, men i lokal någon gång per år.

    Hur ofta köper du mat i gatukök och vad köper du isåfall då?

  • Smulanneli 16 november 2009

    Jag försöker dammsuga en gång i veckan eftersom jag har 3 innekatter... men oftast blir det bara varannan vecka. Mellan dammsugningarna plockar jag upp de största dammtussarna för hand. I badrummet, där jag har katternas toalådor, sopar jag vid behov, dvs 2 gånger om dagen?? Då tar jag bara det värsta, jag lyfter inte på något eller så.

    Motion? Jag promenerar några gånger i veckan, ibland mer ibland mindre... oftast mindre...

    Mat i gatukök köper jag kanske varannan månad, är inte så förtjust i det men det är smidigt ibland. Då blir det oftast hamburgare med bröd(inga tillbehör som dressing eller så) och pommes frites. Går jag på stan står det oftast en "korvgubbe" där. Då har jag svårt att gå förbi utan att köpa en Bamse = en stor grillad korv med bröd!

  • Lenkan 16 november 2009

    Folk verkar ha svårt att förstå hur tråden fungerar, men jag kör på den sista frågan:

    Mat från gatukök sker ytterst sällan, kanske en gång i kvartalet eller så, då blir det en kokt korv med bröd eller en lövbit med pommes.

    Hur ofta har du dåligt samvete för vad du stoppar i dig på en dag?

  • lena4 16 november 2009

    Stoppar i mig alldeles för mycket varje dag:( = dåligt samvete.

    Äter du grönsaker varje dag?

  • mafia 16 november 2009

    Dammsuger gör vi (min man)(Y) en gång i veckan.
    Motinerar gör vi (om promenader och boule räknas) 5-6 gånger i veckan. Ibland går vi bara 40 minuter och ibland upp mot 2 timmar.:p
    Snabbmat äter vi nästan aldrig, kanske 2 gånger om året, men dåligt samvete för vad jag äter har jag nästan varje dag.:@ Jag ÄLSKAR ost och när någon vän dyker upp, är jag snabb med att ta fram någon bulle och kaka. Det är ju så gott och dessutom, tar det slut kan man ju baka nytt och det är ju så himla skojigt.(Y)

  • Lenkan 16 november 2009

    Nej jag är lite för dålig med grönsakerna tyvärr, älskar dem men kan tycka det är omständigt att fixa med dem.

    Hur ofta dammar du helhjärtat egentligen?

  • flumhum 16 november 2009

    damsuger och dammar två gånger i veckan...blir knäpp av att se dam.

    Grönsaker äts väll rätt ofta men blir mycket gurka och tomat då jag inte tål så mycket..

    Utmat blir i akut fall när man verkligen inte hinner laga mat pga olika omständigtheter så tror det sker max en gång var tredje månad.

    Dåligt samvete har jag nog inte..för jag har koll på vad jag stoppar i mig (måste det pga nya medeciner)


    Hur ofta byter ni lakan i sängen?

  • mariaengstrom 16 november 2009

    Jag byter lakan 1 gång i månaden. Men då sover jag inte hemma alla nätter. Kanske borta 5 nätter/mån..

  • boz1965 16 november 2009

    På grund av astma och allergi är jag piskad att dammsuga och torka golven flera ggr i veckan så att inte katthåren bl.a. samlas i hög under soffor och säng.

    Övrig städning gör jag när jag tycker att det behövs.
    Sängkläder bytes 2 ggr/vecka.

  • Majainorr 16 november 2009

    Byter lakan varannan vecka.

    Har du någon gång ljugit för att framställa dig själv i en "bättre dager"?

  • boz1965 16 november 2009

    Skrivet av Majainorr den 16 nov 2009

    Byter lakan varannan vecka.

    Har du någon gång ljugit för att framställa dig själv i en "bättre dager"?


    En riktig samvetsfråga... Hmmm... Jo, det har jag nog, om inte annat, så vid någon anställningsintervju.

    Handen på hjärtat: Skvallrar du, eller har du någon gång skvallrat om dina grannar?

  • 123Linnea 16 november 2009

    Ja, jo, lite kanske. Men bara om en.

    Handen på hjärtat: Har du varit hemma från jobbet, för att du inte kände för att gå?

  • Ulrika91 16 november 2009

    Oja lite för många gånger. Senast i lördags (jag går i skolan och jobbar extra, dvs när jag inte går är jag inte "sjuk" utan jag kan inte)

    Hur ofta äter ni efterrätt Egentligen?

  • sessa79 16 november 2009

    skratt.. nja blir nog inte allt för ofta.. när man ser att det behövs..

  • gladavmat 16 november 2009

    Efterrätt..inte så ofta satsar mer på för o varmrätt o sen är man ju så himla mätt:p

    Hur ofta går ni ut på matklubbssidan under arb.tid?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.