Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur ser våren ut i Sveriges långa land?

  • Roosen 23 mars 2008

    Hej, ja, här i Blekinge har vi fått bakslag då vi har en härlig vinterdag istället med sol och några minus men fint är det iallafall men våren är inte i sikte idag iallafall. Det blir en långrunda och lite rester av påskmaten från igår idag skulle jag tro. Får väl skotta runt här lite också då vi har en hel del snö nu.(N)

  • farmoringer 23 mars 2008

    Påskdagen: Strålande sol, ca 5 minus. Lite blåst. Men solen är varm. Bilrutorna tinar i solen..

  • evaldo 23 mars 2008

    Minus 4,7 grader och växlande molnighet, men lite snålblåst. Alltså inget badväder direkt.:'(

  • tina62 23 mars 2008

    Fullt med snö men solen skiner trotts allt.

  • Lotten_J 23 mars 2008

    Ja det är tur att solen i alla fall finns kvar, jag som bara klagar och klagar på vintervädret.....lite mer gassande sol så kanske snön börjar smälta...jag kan gärna ta några dagar med regn så eländet försvinnet...sen sol sol sol.....Vädret verkar ju vara allt annat än normalt, tänker då på er söderut som är vana att denna tid ha krokusarna i blom medan vi fortfarande sitter i snödrivan.

  • Okänd 23 mars 2008

    Skrivet av Lotten_J den 23 mar 2008

    Ja det är tur att solen i alla fall finns kvar, jag som bara klagar och klagar på vintervädret.....lite mer gassande sol så kanske snön börjar smälta...jag kan gärna ta några dagar med regn så eländet försvinnet...sen sol sol sol.....Vädret verkar ju vara allt annat än normalt, tänker då på er söderut som är vana att denna tid ha krokusarna i blom medan vi fortfarande sitter i snödrivan.


    Håller med dig helt och hållet.
    Vi får tillkalla vädergudarna, om det hjälper.

  • Nettie 23 mars 2008

    Strålande sol och någon minusgrad i Malmö, krokusen och påskliljorna står
    i full och penséerna har börjat planteras ut runt om i stan. (Y)

  • Okänd 23 mars 2008

    Det enda som blommar här är mina krukväxter.
    Jag tror jag kommer ner till Malmö en sväng, jag blir så avis:(

  • patlican 23 mars 2008

    Jag bor i Antalya i södra Turkiet och jag har idag sol 27 grader och underbart doftande apelsinblommor överallt.

  • azlan_lena 27 mars 2008

    -4 Västerås , strålande sol blå himmel , lite svag vind .
    kaffe o tidning i "Lä" hörna (Y), krokusen ligger hukande ner o påskliljorna isstoder efter iskalla nätter men det kvittrar i varje buske, Pelargonierna skjuter skott .....(Y)

  • tulle 27 mars 2008

    Uddevalla, Västkusten:
    -1 , klarblå himmel, strålande sol och mycket snö...hmmm...som i fjällen ungefär :D

    Underbart på altanen i söderläge, så förmiddagsfikat blir nog där.

  • MammaModesty 27 mars 2008

    Lakene , Värmland -12 halv 7 i morse nu är det -7 (men i solen är det plus 7) så våren är inte alls kommen idag :'(

  • evaldo 27 mars 2008

    I dag Torsdag 27 Mars har vi i Norrköping solsken, mycket snö och minus 6 grader klockan 6 på morgonen.

  • monel 27 mars 2008

    15 grader kallt i morse, men nu har det klättrat upp till plusgrader och det droppar från taken :D

    Fortfarande har vi ca 35 cm snö så det tar väl ett tag innan det är borta.

  • styvan 27 mars 2008

    Imorse kl. 05.30 var det -3,5 i Kungsängen. Nu är det +3 i skuggan. Solen gassar, delar med sig av sin värme...kanske...kanske... kan man äntligen börja tro på en vår även efter detta bakslag! (Y)Vi har ingen snö kvar men som sagt, det kan komma mer...
    Hoppas ändå på att våren snabbar på...hehe...säger jag som ska åka till Åre vecka 15 och åka utför:p
    Ja, ja, kanske våren även visar sig där mellan varven, förhoppningsvis med mycket sol och svaga vindar!!:D Snö och sol är inte så dumt det heller faktiskt

  • farmoringer 27 mars 2008

    Idag har det blåst i Älvsbyn. Lite sol och en plusgrad. Snön smälter sakta men säkert om detta fortsätter. Hoppas...

  • jas65 28 mars 2008

    Idag Fredag 28/3 har vi Sol på morgonen och 3,5 + grader och det ser ut att bli en fin dag
    Så det är dags att putsa fönsterna.
    Ha en trevlig dag och komihåg att vara glada:)
    Höfta mera
    Mvh
    Anders

  • monel 28 mars 2008

    Här är det "bara" -3,5 idag och solen syns bakom de tunna molnen, men på söndag då ska det bli 9-11 grader varmt på dan (L) (Y)

    Jätteglad :D

  • Lotten_J 28 mars 2008

    Vår? det vet jag inte ens vad det är numera. Solen skiner i alla fall. Minus 10 grader och jag fryyyyyser:'(

  • anluk 28 mars 2008

    Våren hade vi här för ett par veckor sedan...........Sedan kom snön som inte visat sig på hela vintern. Så idag har vi ganska mycket snö, strålande sol och 1,3 grader varmt. Vår vet jag inte om jag vill kalla det, men den kommer väl..

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.