Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur ser våren ut i Sveriges långa land?

  • Lotten_J 21 mars 2008

    Skrivet av pia61 den 7 mar 2008

    Vad avundsjuk jag blir, jag som längtat efter snö hela vintern och inser att den överhuvudtaget inte kommer till vår landsände denna vinter!!! Inte minst våra hundar som också älskar snö!(N) Att gå på tur med hundarna och ryggsäck med matsäck är ju helt underbart!!:D


    Jag kan skicka ner hela Norrbottens snö för jag är så less på vintern, kan inte begripa varför den ska vara så lång :@ Nu vill jag ha vår och snöfritt. Tittar ut genom fönstret och ser snö snö snö :@

  • markus 21 mars 2008

    Ja, visst räcker det nu
    :@

  • annchad 21 mars 2008

    Här hos oss är det -11 grader o snö. idag skiner solen.

  • Lotten_J 21 mars 2008

    Om ändå solen skulle skina, nä här är grått, mulet, blåser "småspik" och det är säkert mkt bättre på Blåkulla just nu. Jag behöver sol och värme men den verkar inte finnas så långt ögat når. Kommer väl säkert att snöa en halv meter till innan påsken är slut :@

  • miasvante 21 mars 2008

    Här i Trollhättan har vi fått massor av snö lagom till påsk. Lite tråkigt nu när påskliljorna skulle till att slå ut. Glad Påsk alla ni andra!:D:D:D:D

  • MammaIrene 21 mars 2008

    Skrivet av miasvante den 21 mar 2008

    Här i Trollhättan har vi fått massor av snö lagom till påsk. Lite tråkigt nu när påskliljorna skulle till att slå ut. Glad Påsk alla ni andra!:D:D:D:D


    Håller med!
    Vi har längtat efter snö hela vintern, men nu när vi riktigt gläds åt den fina våren som e här, kommer vintern????
    Julen så ut som påsk här hos oss, o nu ser påsken ut soom julen.... Ja ja, meder natur behagar skämta...:)

  • tantdrake 21 mars 2008

    Kiruna östra kommundel och Paradisbyn ståtade med minus 26 i går morse :p
    Långfredag har varit blåsig och kring 8 - 10 minus med en blek sol bakom den jämngråa bomullsfilten. Men massor av snö och en låååång påskhelg kvar (Y) Underbart!!!!!

    Så....japp. Då är man på väg igen. Arslet fullt av stickor (glömde polera kvasten) och inte hittade jag kattskrällena heller...så jag tog grannens - den är röd, så nu får de andra kärringarna nåt att skratta åt :'(
    Men jag har i allafall en espressomaskin med mej - man är väl trendig och modern!!!!
    Syns i Blåkulla :p
    (L) GLAD PÅSK alla påskhäxor och påskgubbar :D

  • farmoringer 22 mars 2008

    Älvsbyn påskafton: Strålande sol, lätt vind, ca minus 5. Härligt väder med andra ord..

  • evaldo 22 mars 2008

    Halvklart med lite solglimtar, två grader kallt och snål blåst. Rena vintervädret.:'(:Z

  • Queenie 22 mars 2008

    Vår ... Vad är det? Fast solen skiner ju lite, men man vill ju inte ha snö

  • Lotten_J 22 mars 2008

    Skrivet av tantdrake den 21 mar 2008

    Kiruna östra kommundel och Paradisbyn ståtade med minus 26 i går morse :p
    Långfredag har varit blåsig och kring 8 - 10 minus med en blek sol bakom den jämngråa bomullsfilten. Men massor av snö och en låååång påskhelg kvar (Y) Underbart!!!!!

    Så....japp. Då är man på väg igen. Arslet fullt av stickor (glömde polera kvasten) och inte hittade jag kattskrällena heller...så jag tog grannens - den är röd, så nu får de andra kärringarna nåt att skratta åt :'(
    Men jag har i allafall en espressomaskin med mej - man är väl trendig och modern!!!!
    Syns i Blåkulla :p
    (L) GLAD PÅSK alla påskhäxor och påskgubbar :D


    Men är du enda norrbottningen som bara ääälskar snön ha ha ha....fy vad jag :@ snön. Varför varför tog du inte me all snö till Kiruna, alltså va e de me alla kirunabor som bara älskar snön eller va är de med mig som avskyr snön :o Bor nog på fel ställe kan jag tro. Men efter en helg i Sthlm kan jag säga att då är Lotten gode slut och vill hem till lugna Lulä ....ska sätta mig i snödrivan och lapa lite sol i alla fall....men du...när du kommer hem.....ta int me dig nå snö tillbaka till Sävast.....det räcker nu.....:p

  • tina62 22 mars 2008

    Vi har fått en massa snö tyvärr, hoppas att mina blommor som kommit upp en bra bit klarar sej. Ser rätt konstigt it med snö samt gula påskliljeknoppar som sticker upp och Forsytian är vit med snö och man kan skymta gula knoppar.

  • GodareMat 22 mars 2008

    I mellersta Skåne kom våren av sig också, minusgrader och vitt på marken...

    Ur led är tiden... Ve att jag blev den att vrida den rätt igen...

  • tantdrake 22 mars 2008

    Lotten....:p Specialpackar en litenliten container åt dej med snö och minusgrader (L)

  • tilda 23 mars 2008

    - 20 grader och massa snö.:(

  • Lotten_J 23 mars 2008

    Men vad skådar mitt öga.....när jag öppnar dörren ser jag 2cm nysnö....hääärligt med vår :'(

  • MammaModesty 23 mars 2008

    här är det kallt... -12 och solen har tittat fram.. är man inne ser det ut att vara jätte skönt ute.. men går man ut fryser man ihjäl.. jisses vad jag är less på vintern.. (N) det är dagar som denna som får en att fundera på at lämna sverige för att bosätta sig där det är varmt o skönt... *suck*

  • Okänd 23 mars 2008

    Brr, minus 20 grader och snålblåst med isvindar.
    Jag har kojdag! Hatar allt vad vinter heter.:@

  • monel 23 mars 2008

    Här var det nästan 15 grader kallt i natt .. brrr .. ca 2,5 dm snö kvar av de 6 dm som kommit denna vecka. Verkar som om minusgraderna ska hålla i sig och att det ska komma ännu mer snö denna veckan :@

    Jag vill ha våren tillbaka nuuuuuu (L)

  • Gnagett 23 mars 2008

    Här har vi strålande sol, några minusgrader och alldeles vindstilla. Tog en morgonpromenad vid havet imorse och det var underbart. Nu på solsidan av huset är det 12 grader i min solhörna så där dricker nog jag mitt kaffe idag.(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.