Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Igår föll domen...

  • Amika 27 oktober 2009

    Igår föll domen för de ungdomar på 16 år som i berått mod mördade Therese Johanson Rojo.

    Hennes bästa vänner har skapat en blogg till hennes minne och den har jag läst sen den påbörjades. En väldigt vacker men tragisk blogg. Fylld av saknad och kärlek.

    Hennes mördare fick en dom på 1 år och 8 månader...

    Nu ska hennes vänner och alla andra som vill, samlas den 29 oktober klockan 18:00 i sockenplan vid gamla minnesplatsen för att tända ljus för att hedra Therese och för att genomföra en tyst protest mot svenska rättssystemet. Klockan 18:15 tänder alla sina ljus.

    http://minneavtherese.blogg.se/2009/october/hedra-therese.html

    Jag kan inte vara där och tända ett ljus. Men jag tänker tända ett ljus i fönstret för att hedra hennes minne och för att jag tänker på hennes familj i allt det här...

    Vill ni göra mig sällskap? Tänder ni också ett ljus i fönstret?

  • Amika 28 oktober 2009

    *puffar*

    Någon som vill göra som jag?

  • boz1965 28 oktober 2009

    Absolut! Ett ljus tänds här också. Dock inte i fönstret eftersom jag har två kattjejer som kan tänkas välta omkull det när jag vänder ryggen till, så jag vill ha koll på det.

  • Gul13 28 oktober 2009

    Ja var så säker på att vi kommer att tända ett ljus för Therese.

  • Millan777 28 oktober 2009

    Här också!

  • Gnurf 28 oktober 2009

    Jag tar det hela till en annan dimension...ska elda i bastun för Therese...(Y)

    (iofs har jag 9 levande ljus i relaxen å 4 inne i bastun, så tänder de oxå för säkerhets skull)

  • Lilloo 28 oktober 2009

    Tänder här med.

  • kari58 28 oktober 2009

    Absolut ska jag tända ett ljus...

  • babbs 28 oktober 2009

    Helt klart gör jag det!(Y)(Y)

  • jimboz 28 oktober 2009

    Jag tänker absolut på den fruktansvärda händelsen och Sverige som helhet när det gäller allt våld och mord som har börjat knacka på vår dörr..Man kunde gå säker i Sverige förr men nu låser jag dörren bara jag ska ner till tvättstugan.
    Detta onödiga våld och känslokalla beteende måste vi göra något åt...Jag lider med anhöriga som har mist en familjemedlem .Den sorg som finns i deras hjärta måste vara fruktansvärd.
    Jag vet inte vad det är med människor men jag vill snart inte vara med längre !
    Jag tänder en lampa vid fönstret som får stå på hela dagen,kvällen istället för Ljus....
    Till flickans föräldrar vill jag säga att jag lider med er så fruktansvärt och jag vet inte vad jag ska säga förutom att jag beklagar verkligen vad som har hänt..

    Jimpa

  • Lena 28 oktober 2009

    Men helt klart att man tänder ett ljus för att hedra den avlidne och hennes närstående(Y)

  • Lenael 28 oktober 2009

    Det är otäckt när man tänker på hur allt har förändrats.
    Tänder givetvis ett ljus kl 18.15 i fönstret här i Norrköping.

  • sivan52 28 oktober 2009

    Här tänder vi ett ljus också (Y) (L)

  • hansdotter 28 oktober 2009

    Vi tänder oxå ett ljus här i Nacka.

  • Lenael 28 oktober 2009

    Ja som sagt ingen har väl lämnats oberörd av den här händelsen, därför bör vi hålla tråden igång
    så det brinner ljus för Therese i många fönster
    i vårt avlånga land.

  • Pirkko 28 oktober 2009

    Vi tänder också ett ljus för Therese!

  • fjollan 28 oktober 2009

    Tänder ett ljus i mitt fönster också för Therese, en flicka vars liv togs ifrån henne,
    våldet har ökat i vårt land, man läser ofta att unga har dödat andra unga, vart är vi på väg?

  • Amika 28 oktober 2009

    *puffar för något jag tycker är viktigt*

  • fia73 29 oktober 2009

    Tänder även här ett ljus!!
    Jag blir så arg när jag läser domen, det är ju INGENTING!!!!!:@
    Stackars föräldrar och anhöriga, måste kännas frukansvärt!!!

    // Fia73

  • janna76 29 oktober 2009

    Ja det är så förfärligt..jag kommer ochså¨tända ett ljus för henne och alla andra som utsäts för sådant våld...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.