Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Igår föll domen...

  • chrisq 29 oktober 2009

    Tänder ett ljus ikväll vila i frid du lilla ängel

  • Amika 29 oktober 2009

    Ikväll tänder vi ljusen.

    *puff*

  • celice 29 oktober 2009

    Jag kommer också att tända ett ljus. Domen är så hemsk, bara ett år 8 månader. Visserligen är det unga människor men minst 4 år, dom var helt med det klara vad dom gjorde.

  • freja71 29 oktober 2009

    Hej.

    Nu har jag ockå tänt ett ljus. Man mår illa när man får veta hur svenkt rättsystem fungerar (eller rättare sagt INTE fungerar)

    Kramar till er alla

    Ann

  • idea_ 29 oktober 2009

    Har även jag tänt ett ljus, straffet är som många andra sagt ett hån, att förstöra många människors liv och släcka ett liv som borde påverkat världen en lång tid framöver borde påverka förövarna starkare, synd att den nya mordlagen inte fick gälla retroaktivt. Har länge tyckt att sverige har haft för slappa morddommar.

  • Pirkko 29 oktober 2009

    Jag har tänd ett ljus kl. 18:15!

  • ros 29 oktober 2009

    Jag har tänt ett ljus!

    Vi tänker på dom nära och kära.
    Vad ska det bli av allt detta meningslösa våld?

  • Lenael 29 oktober 2009

    NU HAR SNART DET LJUS JAG TÄNDE FÖR THERESE KL: 18.15 BRUNNIT UT.
    VARJE GÅNG JAG TITTAT PÅ DET IKVÄLL HAR JAG TÄNKT PÅ DET MENINGSLÖSA VÅLDET BLAND VÅRA UNGDOMMAR.

  • Amika 30 oktober 2009

    Vi tände också ljus i fönstret. Men inte bara ett.
    En pojke, en ung man som jag pratade mycket med när jag jobbade på en ungdomsgård där han "hängde" som yngre, har försvunnit.

    Han var nu när han försvann 20 år, men jag kommer alltid se honom som den underbara lilla kaxiga pojke han var.

    Jag kommer alltid se honom som den tonåring han var, som kom in med hakan i vädret, så där lite kaxigt och flinade fram ett hej.
    "Passa attityden, annars får du en kram." Kunde jag skratta fram.
    "Ok, då!" Svarade han och kom och gav mig en kram...

    Polisen tror att han gått gått vilse i skogen, det här är nu imorgon 2 veckor sedan. Han är spårlöst försvunnen och jag önskar och ber att de ska hitta honom så hans familj, hans flickvän och dotter på två år, hans mamma, pappa och hans bröder ska få ett avslut, att de ska få hem honom.
    Jag tände ett ljus för honom också. För att han ska hitta hem.

    Rättsystemet i sverige gör detta:
    Max har varit borta i två veckor och polisen ger nu upp letandet...

    Hur F-N kan de göra så?? Det är en människa de letar efter.
    Men de säger att området de söker på är för stort...
    Ja, ni kan ju bara tänka er hur hans flickvän mår... Och deras dotter. Hans mamma och hans pappa...
    Ska de bara acceptera att han är borta och gå vidare? Är det så polisen menar när de gör så här?
    Hur kan man ge upp letandet efter en människa efter två veckor för att området är för stort?!?

  • Lenael 30 oktober 2009

    :@ Hur ska det kunna bli ett bättre Sverige när det aldrig finns resurser för nåt?
    Förstår din oro både för honom och hans närmaste.
    Finns det något värre än ovisheten.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.