Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kattvänner hjälp

  • systeryster 24 november 2008

    La in en tråd under tävling som egentligen inte hör hemma där, hoppas på detta sätt att puffa för den.
    Lussekatt tävling var den missledande rubriken.
    Det jag skrev var att vi som vill skulle presentera våra katter
    lite bättre för varandra.
    Nu tittar ju ingen under fliken lekar längre så MK är snart lekfritt, om man i nte lägger in trådarna fel förståss så att de hamnar i marginalen.Ni får gärna titta på min lussekatt och gullunge Bamse.(L) (Här är orginaltexten från lektråden)
    Har i vår lokaltidning en årlig tävling som heter lussekatten,
    Försökte få min gullegris Bamse med som kandidat till titeln, men han var väl inte tillräcklig söt orginell eller något sådant så han kom inte med.
    Kom nu på idén att presentera våra egna lussekatter vi som älskar katter. Någon tävling är det ju inte för det finns ingen jury som röstar, och allas hjärtegryn är naturligtvis
    gulligast och sötast För att inte säga intelligentast.
    Min Bamse blir 10 år i maj, heter egentligen Nightingales atraction, men vem kan stå och ropa det?
    Han har dresserat hela familjen till att följa hans vilja.
    Allra mest har han lyckats domptera husse som vispar och ger honom grädde varje kväll.
    Det han gillar mest är ändå chips och ostkrokar, det går därför inte att glömma en sådan skål framme, om man inte gillar dem renslickade och blöta förståss.
    Matte tycker att han är jättegullig fast han förlorat 6 tänder och börjar bli gammal och tandlös.
    Ni som har kort på era katter skriv gärna och berätta lite om ert charmtroll!

  • lillawe 24 november 2008

    Min katt hette Sesam och skulle bli en stor hankatt...:'(:men hos veterinären så visade det sig att det är en honkatt så nu heter han/hon Semlan:D

  • kajsa36 24 november 2008

    Jag har 3 katter Flisan min underbara whiskas katt otroligt kelen och tillgiven sover hos mig varje natt....
    Scorpan egensinnig.. vill vara för sig själv..men snäll
    Hjalmar den kloka ,, jätte rolig... vill leka, öppnar dörrar mår bäst när allt står på vid gavel... min son mattias bästa vän, sover hos honom på nätterna...

  • stinta 24 november 2008

    Sommaren 2006 fick vi två kattungar, Linus (gul) och Amos (tigerrandig) men augusti 2007 försvann Amos en natt och vi har aldrig sett till honom. Linus blev väldigt slö och loj och såg inte glad ut så vi bestämde att skaffa en vän till honom. Så sept 2007 kom yrvädret Laban till vårt hem och det var love at first sight:D Det enda problemet som vi fick är att vi fortfarande ibland svårt att se skillnaden på dom:p Vi (husse och matte) har haft disskusioner om vem som har fått mat eller inte. Besökande har ingen aning. Även vår förlängesedanutflygna dotter går på nitar ibland. Nu vill husse skaffa hund igen också....vi får nog förhandla mer om det:p
    mjau på er

  • anluk 24 november 2008

    Min goding heter Sessan. Är en kolsvart katt utan ett enda vitt hårstrå. Fyllde 3 år den 3 september. Hon är innekatt men gillar att vara ute med koppel. En väldigt näpen liten katt med mycket bestämd karaktär.

  • segerwitch 24 november 2008

    (L)Min högt älskade OSCAR, kolsvart snart 9 år gift ( innan kastrering) med Sabina, 8 år och helvit, mamma till Nisse 7år också helvit, foto kommer snart!(L)

  • Bamsesemla 24 november 2008

    Min kissekatt heter Sune och är 13 år gammal, det är han som bestämmer på våran gård här hemma bland alla andra katterna.
    Favvoplatsen är handfatet.

  • Bamsesemla 24 november 2008

    :@:@:@:@:@:@:@laddade ju upp en bild på katten men ser hunden???????

    Och på min sida ser jag katten men här hunden????????:@:@:@:@:@:@:@

  • farmoringer 24 november 2008

    Jag fick ta bort min lille Bellman nu så ni kan se vår Nisse. En blandkatt av nåt slag. Ca 8 år. Go och egen är han. Han har aldrig gillat andra katter..

  • farmoringer 24 november 2008

    Skrivet av Bamsesemla den 24 nov 2008

    :@:@:@:@:@:@:@laddade ju upp en bild på katten men ser hunden???????


    Samma för mig ser jag...

  • systeryster 24 november 2008

    Skumt är det kattcensur?
    Blippar man på hundbilden kommer man ju till era hemsidor där kissarna ståtar med fina bilder.(L)

  • elpatron 24 november 2008

    jag har haft två katter, den ena hette Lussekatten och den andra hette Kattalysator... RIP (L)

  • systeryster 24 november 2008

    Nu har ju katt bilderna dykt upp till sist.(L)(Y)

  • elpatron 24 november 2008

    Jag saknar Lussekatten och Kattalysator

  • Mellanbellan 24 november 2008

    Jag har Fräsen och Tufflan. Båda blandraser. Fräsen är 13 år så jag börjar bli lite orolig för att han inte finns kvar så länge till. Det är stort slitage av möbler förstås eftersom de busar mycket men det får man ta. Katterna måste få ha kul.
    Tufflan har börjat med att dra ut skrivbordslådor och även lyckats med en byrålåda. Det är väl ok om hon inte rev ut allt ur lådorna. Det kan vara ganska mycket på golvet att ta hand om :) för att inte tala om allt som kommer fram under mattorna. Hon är duktig på att gömma också :D

  • Mellanbellan 24 november 2008

    Skrivet av elpatron den 24 nov 2008

    jag har haft två katter, den ena hette Lussekatten och den andra hette Kattalysator... RIP (L)


    Häftiga namn (Y)

  • elpatron 24 november 2008

    Skrivet av Mellanbellan den 24 nov 2008

    Jag har Fräsen och Tufflan. Båda blandraser. Fräsen är 13 år så jag börjar bli lite orolig för att han inte finns kvar så länge till. Det är stort slitage av möbler förstås eftersom de busar mycket men det får man ta. Katterna måste få ha kul.
    Tufflan har börjat med att dra ut skrivbordslådor och även lyckats med en byrålåda. Det är väl ok om hon inte rev ut allt ur lådorna. Det kan vara ganska mycket på golvet att ta hand om :) för att inte tala om allt som kommer fram under mattorna. Hon är duktig på att gömma också :D


    lek gömma nyckel med henne då? :p

    Mellanbellan: :)

  • Virvlande 24 november 2008

    På bilden syns min och min pojkväns katt. Hon heter Lisa (Hon blev döpt av en 6-åring) och är ett och ett halvt år. Det är en blandras med mycket norsk skogskatt i sig.
    Det tog lite tid innan hon vande sig vid människor (Hon växte upp i en ladugård), men nu kan hon kela jättemycket med mig och Stoffe, på hennes villkor. Nästan ingen annan får klappa henne mer än en gång.
    På natten brukar hon ligga på täcket mellan oss, eller på någon av oss.. Hon är i alla fall jättemysig, på sitt eget lilla vis.(L)

  • Virvlande 24 november 2008

    Skrivet av Virvlande den 24 nov 2008

    På bilden syns min och min pojkväns katt. Hon heter Lisa (Hon blev döpt av en 6-åring) och är ett och ett halvt år. Det är en blandras med mycket norsk skogskatt i sig.
    Det tog lite tid innan hon vande sig vid människor (Hon växte upp i en ladugård), men nu kan hon kela jättemycket med mig och Stoffe, på hennes villkor. Nästan ingen annan får klappa henne mer än en gång.
    På natten brukar hon ligga på täcket mellan oss, eller på någon av oss.. Hon är i alla fall jättemysig, på sitt eget lilla vis.(L)


    Bilden ska synas i alla fall. Den kommer väl upp om ett tag..

  • sufly 24 november 2008

    Min juvel heter Märta....ärtiga märta...:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.