Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kattvänner hjälp

  • Ducati 24 november 2008

    Vår katt heter Findus af Petersburg (stallet heter så där vi köpte katten :D) men vi kallar honom givetvis Findus. Han föddes 6 augusti 2006. En busig kastrerad innekatt som emellanåt ger sig på husses fötter om nätterna. Världens gosigaste kisse för oss, ja förutom det där med tuggandet på husse förstås.....................

  • ida85 24 november 2008

    hade två katter som tyvärr är döda . den ena heter skurken & den andra bellan Vi fick avliva den ena pga sjukdom (bellan) skurken slutade äta efter den andres död ! så vi kunde ej ha kvar den heller :( saknar dem så mkt ! jag & pojkvännen har tänkt på att skaffa en ny katt snart, man saknar det där speciella sällskapet som katter ger ! (L)

  • Lilloo 24 november 2008

    Jag har två katter...
    Nisse en stadig kille på ca: 8 kilo... helsvart med endast några vita fjun på halsen. Nisse är 6 år gammal och allas kelgris. Hur social som helst, ska helst vara i händelsernas centrum konstant.
    Har sedan Skrållan 3 år, en sköldpaddsfärgad nätt liten tjej på 3 kilo. Lite skygg och social när hon själv vill. Är jättesugen på en tredje katt...

  • irrevirre 25 november 2008

    Skrivet av sufly den 24 nov 2008

    Min juvel heter Märta....ärtiga märta...:p


    Åhhhhhhhhhhhhh vad lik min lilla Schatz!!
    Min kisse lever inte längre men har gjort ett stort avtryck i historien (vår alltså) Saknad .....
    Jag skall nog lägga in en bild på henne också denna tråd till ära:-)

  • frucaos 25 november 2008

    Katter är bland det bästa som finns! (L)Just nu har vi Yatzy (på bild) - drygt två år gammal steriliserad flicka, väldigt snäll och tillgiven. Sover alltid vid mina knän på natten. Favoritplats: skötbordet.
    Sen har vi fått Pepsi, en kolsvart liten flicka som är 12 veckor nu. Hon spinner så det dånar bara man plockar upp henne, är lekfull och kelig, och kommer bra överrens med Yatzy. Det tog ca 4 dagar.
    Hoppas få behålla de här två länge, vi har en förmåga att mista katter ... elände och sorg.

  • elpatron 25 november 2008

    jag som trodde att diamanter vad kvinnans bästa vän :p

  • systeryster 25 november 2008

    Nej en katt med diamanthalsband kanske.
    Roligt att ta del av alla gulliga katter som har sin personlighet.Hoppas fler hittar tråden!:D

  • marjoh1 25 november 2008

    Har två kisar, en heter Svinto och han är helsvart. Den andra är tigrerad och heter Morris, Morris sover 23 h om dygnet den sista timmen använder han till att förflytta sig mellan sovställena samt äta! Men han är go ändå(L)

  • Maripoosa 25 november 2008

    Jag har två flickor som heter Mischa och Selma. De är systrar men har mycket olika personligheter. Selma är lite seg och är inte lika lekfull. Älskar att ligga i en korg där vi lägger räkningarna *fniss* Mischa kallades monstret när vi köpte henne för att hon är så lekfull. Älskar att springa och kurrar av belåtenhet när man jagar henne. Det var hon som hoppade ut genom fönstret och kom tillbaka efter 2 dagar.
    Båda sover antingen på min mage eller vid huvudena på mig och min sambo i sängen.

    Åh, katter alltså (L)

  • elpatron 25 november 2008

    Mariposa betyder FJÄRIL och FJOLLA på spanska...
    Coolt nick (Y)

    Åh katten, ska du svara då, hehe

  • systeryster 25 november 2008

    Min Bamse har en förkärlek till de som är allergiska för katter.Kommer någon sådan hem till oss och vågar sig in sittande ytterst på en stol kommer han genast fram för att stryka sig mot benen.
    Är det däremot någon som gärna skulle vilja ta upp honom och gosa lite grann, blir han som ett streck och försvinner under en soffa eller något sådant. Tvärsemot världen!:)(L)

  • systeryster 27 november 2008

    Men kattsingen också, var håller alla kattälskare hus? (L)Puffelipuff!:D

  • babbs 27 november 2008

    Vår katt Pelle ärvde vi helt oförhappandes efter grannen som hastigt gick bort förra våren. Meningen var att en släkting skulle ta hand om honom. De hämtade katten och tog hem till sig ungefär en mil utanför stan. Han satt i en bur i en skåpbil. Efter 3 dagar kom vår andra granne och sa att han hade sett Pelle sitta vid vår brevlåda. Mycket riktigt. Släktingarna till hans ägare kom och hämtade igen. Efter 4 dagar satt han utanför vårt hus igen. Så vad göra? Han fick stanna hos oss, så klart. Han är en mycket stor personlighet förutom att han är väldigt stor. Han är mycket skygg och smiter undan så snart någon han inte känner igen kommer.Han passar på oss och vet precis var vi är och vad vi gör. Vi gillar honom i alla fall, eller kanske på grund av det.

  • Tawallis 28 november 2008

    JAG ÄLSKAR KATTER(L) Oj, ursäkta att jag skriker ut det, men så är det. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om dom, men då blir det ett lååååååångt inlägg, då jag har 7 katter hemma för tillfället, nämligen Dino, Tiger, Milla, Bella, Ellen, Eva och Maya. Dessutom så har jag Wilja som söker ett nytt hem.

    Jag har ju förmånen att ha kattungar hemma, då jag är uppfödare, rasen är Brittisk Korthår. Detta året så har jag haft 14 kattungar, och jag har njutit av varenda sekund som jag har fått ha dom hemma. Katterna skänker mig ro, och håller mig sällskap, tröstar när jag är ledsen. Jag har inte en susning om hur man får in bilder här, men har du tid och lust att se hur dom ser ut, gå då gärna in på min hemsida http://www.tawallis.se/

  • systeryster 30 november 2008

    Skrivet av babbs den 27 nov 2008

    Vår katt Pelle ärvde vi helt oförhappandes efter grannen som hastigt gick bort förra våren. Meningen var att en släkting skulle ta hand om honom. De hämtade katten och tog hem till sig ungefär en mil utanför stan. Han satt i en bur i en skåpbil. Efter 3 dagar kom vår andra granne och sa att han hade sett Pelle sitta vid vår brevlåda. Mycket riktigt. Släktingarna till hans ägare kom och hämtade igen. Efter 4 dagar satt han utanför vårt hus igen. Så vad göra? Han fick stanna hos oss, så klart. Han är en mycket stor personlighet förutom att han är väldigt stor. Han är mycket skygg och smiter undan så snart någon han inte känner igen kommer.Han passar på oss och vet precis var vi är och vad vi gör. Vi gillar honom i alla fall, eller kanske på grund av det.

    Otroligt ! Så rörande att en katt kan längta hem så mycket:'(
    Sådan tur att ni hade så stort hjärta att han fick bo hos er.(L)
    Han ser välmående och mysig ut.

  • piusamadeusmozart 1 december 2008

    Jonny heter hon på bilden, är född med e en kort ziczacformad svans. Även hennes mamma "la mamma" har en stump till svans. När hon födde Jonny och tre syskon gömde hon ungarna tills hon bar in dem i garaget. Men en fattades. Det såg jag på spenarna. Efter tre dagar hittade grannfrun henne nedfallen bakom en höbal i en låst källare. Hon var kall, orörlig och mer eller mindre död. Jag hade inte stort hopp om henne och var inte speciellt olycklig för det. Men grannfrun var desperat. Vad ska jag göra, skrek hon. Kolla om mamman bryr sig, sa jag. Det gjorde hon. Ge henne vatten, och snabbt sprang grannfrun och hämtade en nappflaska för kaniner. Så det är tack vare grannfrun överlevde hon. Tänk att en nyfödd katt kan överleva så länge utan vätska.
    Två bröder varav en utan svans placerades ut men den vackra nästan helt vita systern med lååång svans finns kvar.
    Vi har alltså tre katter plus Tomaso en hannekatt som kommer titt som tätt och en ny hona med lång svart päls som jag lär steralisera om ett tag men jag tycker att det är så synd att göra det nu när det är så kallt ute och hon vill absolut inte komma in även om jag trugar. Hon bor på altanen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.