Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Manualen, så här ska recepten se ut för att underlätta för oss som godkänner

  • Queenie 15 april 2008

    I dag har jag skickat tillbaka flera dubletter. Blir nog svårt att få bukt med det problemet

  • Gnagett 16 april 2008

    puff

  • snutten 16 april 2008

    Nu syns manualen tydligare(Y)
    Dessutom heter den inte manual utan guide :)

  • Queenie 16 april 2008

    Ja, himla bra. Nu kan man ju inte skylla på att man inte ser det när man skriver in ett recept.

  • tina62 16 april 2008

    Nu ser alla den. Vore toppen om alla läste den också.
    För mycket dubletter och småfel hela tiden.

    LÄS GUIDEN !

  • Queenie 16 april 2008

    Håller med.

    LÄS GUIDEN!!! och sök innan ni skriver in recept!

  • jas65 17 april 2008

    Ja denna manual.
    Jag har lagt in ett recept på korekt svenska med alla beskrivningar hur man tillagar denna rätt. men får som svar att receptet inte är godkänt med följande kommentar.

    Tillbehör:ris, sallad, matlagningsyoghurt smaksatt med hackad basilika
    Ingredienser ska ha vars en rad.

    Är det bara en fingervisning vad man kan ha till skriv det i komentar elle beskrivningen.
    Tag bort gör så här: den frasen kommer sedan automatiskt.

    Vi som godkänner

    Finn sex fel av de som godkänner

  • jas65 17 april 2008

    Ja denna manual.
    Jag har lagt in ett recept på korekt svenska med alla beskrivningar hur man tillagar denna rätt. men får som svar att receptet inte är godkänt med följande kommentar.

    Tillbehör:ris, sallad, matlagningsyoghurt smaksatt med hackad basilika
    Ingredienser ska ha vars en rad.

    Är det bara en fingervisning vad man kan ha till skriv det i komentar elle beskrivningen.
    Tag bort gör så här: den frasen kommer sedan automatiskt.

    Vi som godkänner

    Finn sex fel av de som godkänner

  • tina62 17 april 2008

    Det var jag som skickade tillbaka ditt recept.

    :ris, sallad, matlagningsyoghurt smaksatt med hackad basilika
    Ingredienser ska ha vars en rad.
    Det funkar tyvärr inte att skriva så i rutan för ingredienserns och det är INTE mitt påhitt.

    Sedan skrev du Gör så här:
    Det behöver man inte skriva för det kommer automatiskt och det skrev jag till dej också.

    Det är ingen fingervisning utan jag följer manualen.

    Hoppas du fått de svat du ville ha.

  • Queenie 17 april 2008

    Varför vi väljer att skicka tillbaka felaktiga recept Jas är att vi kan inte sitta och rätta i alla. Uppenbarligen läser väldigt många inte guiden/manualen. Det tar alldeles för lång tid att sitta och rätta till alla felen, fel som inte hade uppstått om man läst igenom guiden. Därför är vår förhoppning att fler och fler läser den. Det är absolut inte riktat mot dig på något sätt. Är det bara enstaka fel eller lite stavfel så fixar vi till det naturligtvis, men när det är fel i bl.a. ingrediensrutan med flera ingredienser på en rad plus något annat, då har vi valt att skicka tillbaka recepten. Många har faktiskt varit tacksamma för det och vet nästa gång de skriver in ett recept hur det ska vara.

  • jas65 17 april 2008

    Men inget i manualen om detta.
    I min tidigare tråd så missade jag ett r i korrekt och ett komma istället för punkt .

    Jag tycket enligt min mening att i manualen så skall det också skrivas ned ett exempel på ett korrekt nedskrivit recept.
    Med vänlig hälsning
    Höfta mera

  • Queenie 17 april 2008

    I manualen står det att endast en ingrediens per rad i alla fall. Det är möjligt att det inte står något att "Gör så här" inte ska vara kvar. Det är något vi fått instruktioner om som godkännare, men det kanske man borde lägga dit i så fall, om nu matklubben har lust att ändra i manualen. Men är det enda felet att gör så här står kvar så skickar vi naturligtvis inte tillbaka receptet.

    Vad menar du med det här:
    "I min tidigare tråd så missade jag ett r i korrekt och ett komma istället för punkt . "

    När man chattar har man ofta bråttom och hinner kanske inte läsa igenom det man skriver, lite skillnad mot ett recept, så vem bryr sig om man skriver fel i trådar eller i chatten. Fast tror nog snarare att du var "ironisk" där ...

    Att visa ett exempel på ett korrekt inskrivet recept hade inte heller varit tokigt, men då blir kanske guiden/manualen alldeles för lång och folk tröttnar på att läsa den? Det skulle ligga lite vid sidan om i så fall. Ta gärna upp det med matklubben om du tycker att manualen/guiden ska vara utförligare.

  • jas65 17 april 2008

    Jag var ironisk där.
    Jag skall maila Lind om detta att ett exempel på ett korrek recept borde finnas i manualen.

  • Queenie 17 april 2008

    Det tycker jag du gör rätt i jas. Nu är det ju inte säkert att de har lust att göra om guiden förstås. Men det hade varit perfekt om ett korrekt recept hade funnits med "vid sidan om" så att säga. Bra förslag!

  • tina62 17 april 2008

    (Y) Det tror jag underlättar för många. (Y)

  • jas65 17 april 2008

    Hej igen.
    Jag har pratat med Lind och han skall försöka att få till ett korrekt exempel på ett recept inlägg hur det skall se ut i manualen.

  • Lind 17 april 2008

    Hej alla matklubbare.

    Diskussionen kring denna guide/manual och korrekta recept har blivit ganska stor nu. Det vi vill säga till alla är att regler som sats upp för ett godkänt recept är inget påhitt av de som godkänner recepten utan det är vi på Matklubben.se som har bestämt de. Detta för att göra recepten så korrekta och lättlästa som möjligt.

    Med detta vill jag säga att om ni får tillbaka ett recept som inte blivit godkänt av någon anledning ska inte de som godkänner recept drabbas utan då får ni skicka ett mail till oss istället och klaga.

    De som godkänner recept gör det på sin fritid och de gör det gratis. Hade inte de hjälp oss hade kön för recepten vart uppe i flera tusen och då hade ni fått vänta mycket länge på att få era recept godkända, och det vill väll ingen?

    Så var snäll och läs igenom guiden/manualen noga och se till att ni förstår allt. Har ni frågor eller funderingar kring detta kan ni kontakta mig antingen här på Matklubben.se eller vi mail ([email protected]).

    Med vänliga hälsningar
    Mikael Lind
    Matklubben.se

  • tina62 17 april 2008

    Puff, puff så alla kan läsa.

  • jas65 17 april 2008

    Mitt inlägg kan säkert tolkas som ett påhopp föt Tina 62 men vad jag menar är att inte manualen är perfekt och detta har jag också medelat Lind om. Det är ju synpunter som som tillslut kommer att ge en bra manual som alla förstår och kan rätta sig efter. Vist var jag ironisk men det ber jag om ursäkt för och önskar er att fortsätta med godkännande av recept för att hålla upp statusen på denna sida.

  • Lind 17 april 2008

    Hej jas65.

    Jag syftade inte på det du skrivit när jag skrev mitt inlägg. Utan det var ett meddelande till alla på Matklubben.se

    Mvh,
    Mikael Lind
    Matklubben.se

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.