Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Manualen, så här ska recepten se ut för att underlätta för oss som godkänner

  • MrsC 11 april 2008

    Tack...jag har också svarat dig.

  • Queenie 11 april 2008

    puff

  • Wombat04 11 april 2008

    Puff

  • Countrygirl 11 april 2008

    klättra uppåt

  • Wombat04 11 april 2008

    Puff

  • Ullis1 11 april 2008

    Det var verkligen bra att ni puffade för denna tråd så att jag fick läsa all nyttig information, för detta med att det finns en manual för att skriva in recept hade jag missat totalt. :o
    Jag blev medlem den 26:e mars och skrev in lite recept i den vevan. Vad jag minns så såg jag ingen tydlig hänvisning till någon manual då när jag skrev in mina recept.
    Som tur var fick jag de flesta recepten godkända direkt men jag hade väldiga problem med att få mitt recept på Broccoli-, och baconpaj godkänt då jag b.la stavat broccoli med ett c. Ops!
    Jag har också en förmåga att skriva väldigt fort och då smyger sig ett och annat stavfel in som enbart beror på slarv, det ska jag bli bättre på att tänka på om jag skriver in något mer recpet någon gång.

    Hur som helst, tack för det jobb ni gör med att godkänna recepten! (Y)
    Jag förstår att det gör det hela lättare att läsa och definitivt att söka på olika recept när det finns några riktilnjer att hålla sig till och som gäller för alla.
    Matklubben blir som en stor kokbok som är skriven litegrann på samma vis och som är lätt att "bläddra" i. :)

  • Queenie 11 april 2008

    Jag har tjatat på Lind om att manualen måste bli synligare, vi får hoppas att han kan ordna det nån gång. Kul att du hittade manualen nu Ullis. Men det måste varit mer fel än bara broccoli i det receptet Ullis, annars kan jag inte tänka mig att vi skickar tillbaka ett recept p.g.a. ett stavfel. Vi ser fram emot mer recept från dig Ullis! Jag brukar göra så när jag skickar tillbaka ett recept, jag skriver vad som är fel, sen klistrar jag med en länk till manualen och ber personen läsa den noggrant.

  • Wombat04 11 april 2008

    Puff igen - vi ser ju att det uppskattas!

  • Tillberga 11 april 2008

    Går de inte att lägga in manualen i överkant på sidan?
    Bredvid obesvarade trådar

  • Wombat04 11 april 2008

    Tycker också att den borde vara där.

  • ingdot 11 april 2008

    :p

  • tantdrake 11 april 2008

    knuffar upp tråden :p

  • Wombat04 12 april 2008

    Puff

  • Wombat04 12 april 2008

    Puff

  • Queenie 12 april 2008

    Puff igen

  • Gnagett 12 april 2008

    Som ny medlem tycker jag man bör bli uppmanad att läsa manualen. Det är kanske inte det första man sitter och letar efter när man loggar på första gången.

  • Queenie 12 april 2008

    Ja, hoppas det står i faqen som kommer nästa vecka.

  • snutten 13 april 2008

    Läser alla manualen och kollar innan om receptet finns??
    Puffar lite för tråden (Y)

  • lennali 13 april 2008

    Näpp, alla kollar inte manualen. Dubletter ramlar in varje dag (exakta dubletter,
    skiljer ingenting). (N)

  • snutten 13 april 2008

    Tråkigt, när ni som godkänner och fler med er hela tiden försöker få alla att läsa och göra som det står (så gott man kan iaf).
    Tydligt är ju att alla inte bryr sig om att läsa trådar, manualer, tips mm.
    Lite dålig stil kan jag tycka...

    Än en gång; Tack för att ni "offrar" stor del av er fritid till att hjälpa matklubben med att godkänna recepten (L) Men...då borde väl vi övriga kunna offra oss lite när vi lägger in recepten också!?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.