Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Manualen, så här ska recepten se ut för att underlätta för oss som godkänner

  • MammaModesty 8 april 2008

    Skrivet av zarre den 8 apr 2008

    avokado med k är lika rätt som avocado med c det finns två stavningar på det


    du har så rätt att man kan stava avokado olika och om du läser de trådar som finns när det gäller att lägga in recept så ser du att det inte är stavningen "vi recept godkännare" klagar på utan mera hur man skriver in ett recept, ingen av oss klagar eller klankar på att folk inte kan stava, jag skriver fel varje dag för att jag har för bråttom o inte läser igenom ordentligt o sen är jag helt enkelt inte perfekt :p

    jag har givit ett exempel tidigare här i denna tråd om hur ett recept kan se ut, har du ens läst det inlägget? det tror jag inte du gjort för då hade du vetat att det var inte stavningen som vi vill ha hjälp med utan hur man skriver in recepte. Detta bara för att alla receptskrivare ska kunna få sina recept godkända så fort som möjligt.
    Du behöver inte alls tycka synd om oss som sitter här på våran fritid och godkänner för det gör vi så gärna, anledningen till att denna tråd finns samt en manual hur recepten ska skrivas in är inte för att själpa våra receptskrivare utan för att hjälpa.

    Så ytterligare en gång till alla som skriver recept, stavfel fixar vi åt er och såfort något är oklart skickar vi receptet med en fråga åt er.

    önskar alla en bra matdag!

  • MammaModesty 8 april 2008

    Ditt sista inlägg zarre var bara så urbota dumt...... :(

  • Queenie 8 april 2008

    Otroligt dumt ja. Vad är det för vits med att skriva saker bara för att "reta" upp oss som godkänner?

  • Fiona 8 april 2008

    Känner att det blivit dags för ett litet inlägg igen...

    Jag tycker inte att det finns några konstiga regler i manualen!
    Att börja hetsa upp sig över att man inte ska skriva siffror i instruktionerna och bli "rädd för att göra fel" är bara onödigt.
    Det som står i manualen har tidigare framgått tydligt där man skriver in sina recept (tycker jag) och anser därför inte att det är något att bli upprörd över.
    Att vissa i vardagen skriver o istället för och eller gör & istället kan man ändra sig på just när man skriver in recept.
    Hela manualen är enbart sunt förnuft som jag ser det. Jag har fortfarande inte hittat någon som skulle vara "konstigt" i den och förstår inte varför det blivit en sån jättediskution kring detta.

  • Queenie 8 april 2008

    Bra att du tycker det Fiona. Det vi vill ha fram med den här tråden är att folk ska läsa manualen noggrant. Att inte skriva & eller bara o tycker inte jag heller är konstigt. I recept eftersträvar man korrekt svenska, att skriva & eller o när man skriver i trådar eller chattar, det är en helt annan sak det.

  • MammaModesty 8 april 2008

    puff

  • MammaModesty 8 april 2008

    å puff

  • snutten 8 april 2008

    (Y) :)

  • MammaModesty 9 april 2008

    upp upp upp i det blå... eller nått....

  • Wombat04 9 april 2008

    Puff

  • Wombat04 9 april 2008

    Och puff igen

  • zonale 9 april 2008

    Värst vad fort det går att halka ner. Puff igen!

  • pia61 9 april 2008

    Har inte varit inne på sidan på 2 veckor, men detta var ju jättebra läsning!
    Tackar för alla råden, ska genast gå in och ändra i mina gamla recept. Tackar!
    ...och den där Zarre ska ni inte lägga ner någon energi på alls!!!

  • Wombat04 9 april 2008

    Puff (dricker Festis Slush på jobbet, fyyyy på mig ...)

  • MammaModesty 9 april 2008

    puff

  • MammaModesty 10 april 2008

    ploff

  • tina62 10 april 2008

    Puuufffffff igen!

  • Partymajsan 10 april 2008

    Har upptäckt manualen idag!!
    Det är ju jättebra att veta hur man ska skriva, att det ska vara strukturetat och snyggt.
    Jag har nog gjort rätt från början, puhh.... men jag undrar om man får den informationen när man blir medlem?! Det skulle vara någon automatisk länk till manualen direkt då. Det kanske finns, men jag har missat den!! :'(
    I alla fall så tycker jag att ni gör ett kanonjobb, kämpa på(Y)

  • Queenie 10 april 2008

    Jag har efterlyst att manualen automatiskt ska komma upp när man skriver in ett recept. Då kan inga missa den, men tror inte det blir så. Jag har även "tjatat" om att den ska vara tydligare än vad den är i dag. Jag tror tyvärr att många inte ser den. De skriver in recept av gammal vana och läser inte det som står överst

  • Wombat04 10 april 2008

    Puff!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.