Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Manualen, så här ska recepten se ut för att underlätta för oss som godkänner

  • Okänd 7 april 2008

    Jag har sagt det förut och säger det igen:Mina recept får vara som de är.
    Kanske är det bättre att ta bort dem helt om de inte matchar de nya skrivreglerna?
    Det känns så .

  • Queenie 7 april 2008

    Så behöver du inte alls känna Liliane. Det är upp till var och en om de vill ändra sina gamla recept eller inte.

  • Okänd 7 april 2008

    Skrivet av Queenie den 7 apr 2008

    Så behöver du inte alls känna Liliane. Det är upp till var och en om de vill ändra sina gamla recept eller inte.

    Tack för det,Queenie.Det känns redan bättre.

  • MammaModesty 7 april 2008

    puff.....

  • LillKocken 7 april 2008

    hjälper oxå till att puffa :D

  • Wombat04 7 april 2008

    Puff

  • MammaModesty 8 april 2008

    puuuuuuuffffffffffffffff

  • Okänd 8 april 2008

    Så vi har börjat med stavnings poliser på denna lilla klubb ...... det känns lite stelt och tråkigt jag tycker vi ska sublimera alla ordningsmän och ha en mer personlig och levande sida om man nu vill va med och godkänna recept så är väll det själv valt??? så sluta lipa för att ni e taskigt vaggade:Z

  • enAnnan 8 april 2008

    Skrivet av zarre den 8 apr 2008

    Så vi har börjat med stavnings poliser på denna lilla klubb ...... det känns lite stelt och tråkigt jag tycker vi ska sublimera alla ordningsmän och ha en mer personlig och levande sida om man nu vill va med och godkänna recept så är väll det själv valt??? så sluta lipa för att ni e taskigt vaggade:Z


    Nej jag är ingen stavningspolis eller ordningsman eller taskigt vaggad???
    Men ja, jag godkänner recept och nu finns det en manual ute som man ska följa!
    Bl a för att underlätta för oss så att vi hinner med att godkänna fler goda recept och även hinner deltaga i Matprat och annat roligt som händer på den här klubben med alla dess (nåja) trevliga medlemmar.

    Precis som på andra siter så finns det regler även här.
    Precis som i livet kanske man har empati och inser att vi som sitter flera timmar om dagen med detta vill ha lite hjälp.

    Jag antar att du med ditt inlägg (som är mer gnälligt än vad våra har varit) gör denna sida mer personlig och levande?
    Vad härligt för dig!
    Hoppas du får en bra dag.

  • Okänd 8 april 2008

    :'(snyfft.... vad jobbigt det låter men det är väll klart att jag ska ta en kvällskurs i att stava så jag kan skriva in mer recept !
    sen är det skillnad på empati och sympati..jag har väldigt svårt att känna empati för att de som valt att jobba med detta har det så tufft ...men jag kan känna viss sympati för stackarna som inte kan stava så bra
    ja jag ska gå kursen kanske passar på med en kognitiv samtidigt:D

  • Queenie 8 april 2008

    Nu är det ju faktiskt inte stavningen vi "klagar" på bara. Vi vill att recepten skrivs in på ett korrekt sätt för att slippa och sitta och ändra i varenda recept.

    Du Zarre kanske själv skulle börja godkänna recept, jag kan garantera dig att du då förstår precis vad vi pratar om.

  • Okänd 8 april 2008

    :p jag vet det är därför jag inte gör det ...... men jag tackar allra hjärtligast för inbjudan:D

  • Queenie 8 april 2008

    För övrigt så måste jag säga att enAnnans inlägg håller jag med till punkt och pricka. Tyckte det var jättebra.

    Du zarre tycker jag ska lägga ner och kalla oss "språkpoliser" eller ordningsmän eller "taskigt vaggad". Vad nu taskigt vaggad betyder? Betyder det att jag inte hade en vagga när jag var liten? :o:o:o

    Det enda vi begär är att folk ska läsa manualen ordentligt innan de lägger in ett recept. Det kan väl inte vara så svårt? Där står det utförligt hur vi vill att recepten ska skrivas in??

  • enAnnan 8 april 2008

    Jag har inte valt att jobba med detta. Jag har ett annat jobb.
    Men jag har tagit på mig ett ansvar för att hjälpa till att göra denna klubb så bra som den kan vara, på min fritid för att mat är intressant och roligt och jag gör det så gärna gratis så.

    Naturligtvis kan jag inte be om samma respekt tillbaka när jag gör det frivilligt....

    Men det är tur att många medlemmar faktiskt försöker göra som jag, hjälpa till att hjälpa oss godkänna så många bra och goda recept vi hinner.

    Nu blev nog alla "stackare som inte kan stava så bra" glada över att du känner sympati med dem...eller något sånt.

    Nu har jag förklarat min ställning i den här frågan och nu ska jag fortsätta mitt ansvar att godkänna recept, vilket tar väldigt mycket tid men är väldigt roligt.

    Och jag är hemskt ledsen över att jag inte är som du och ber om hjälp i en situation jag påtagit mig frivilligt. Som föräldraskap, jobb, tränare, eller med att underlätta att lägga in recept.

    Återigen,
    ha en bra dag

  • zonale 8 april 2008

    Till alla er som sitter och godkänner våra recept på er fritid vill jag bara säga...........DET ÄR TUR ATT NI FINNS:D Självklart att vi, utifrån vår förmåga ska göra vårt bästa för att underlätta. Så stora tycker jag inte att "kraven" är på oss, faktiskt. Tack för ert arbete!:)

  • Okänd 8 april 2008

    ojojoj det va väldigt huvudsaken är väll att vi delar med oss av våra Kulinariska erfarenheter och recept sen om jag råkar stava Avocado som det ska eller med k borde ju inte förstöra dagen för alla dessa eldsjälar som idellt sliter för att hålla ordning här:'(

  • enAnnan 8 april 2008

    Tack hubert06,
    jag tycker inte heller att det är så stora krav över att lägga in ett recept för någon av oss.

    Sedan inser ju vi också att det skrivna svenska språket inte är så lätt för alla, men dem hjälper vi så gärna. Det är slarvfelen vi vill komma åt.
    :)

  • Okänd 8 april 2008

    avokado med k är lika rätt som avocado med c det finns två stavningar på det

  • zonale 8 april 2008

    Ja, du Zarre, det är inte våra" eldsjälar som sliter för att hålla ordning" som du i så fall förstör dagen för utan nu finns det ju faktiskt en skriven manual från ledningen. Du kanske skulle överväga att ta denna diskussionen men dem. Förresten tror jag inte att några inlägg i en tråd förstör dagen för våra eldsjälar heller. Människor tycker olika och så kommer det alltid att vara. Ha en bra dag och förhoppningsvis kan du förlika dig med klubbena "regler".:)

  • Okänd 8 april 2008

    jag har inga problem med manualer vi kan ha manualer till allt på denna sida om ni vill .......men det är lite småaktigt att ge sig på och diskriminera de som har svårt med språket eller har skrivsvårigheter en sån som kungen kan ju inte vara med här..... men visst manualer är väll kul :pdet hade man ju i sovjet redan på 70talet

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.