Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Manualen, så här ska recepten se ut för att underlätta för oss som godkänner

  • Wombat04 10 april 2008

    Men själva den då ... Puff!

  • Ketronya 10 april 2008

    Jag tycker att vi borde göra något för att öka intresset för att godkänna recept och på så sätt minska arbetsbördan för dom som redan gör det. Jag startade för ett tag sen en tråd om detta men den fick ingen respons. Där efterlyste jag information om hur det gick till om man ville godkänna recept osv.

    Jag tror att om fler visste att det faktiskt är "privatpersoner" som sitter och gör detta frivilligt så skulle fler vilja göra det, eller åtminstone veta om att möjligheten finns.

    Jag hade gärna velat veta mer om hur det går till för innan man vet nåt om det vågar man ju inte riktigt säga att man vill hjälpa till.... Jag menar innan man vet vad man förväntas göra vågar man ju inte anmäla sig friviilligt...

  • Wombat04 10 april 2008

    Jag har redan anmält intresse men fortfarande inte hört något. Ska höra av mig till Lind igen!

  • Ketronya 10 april 2008

    Skrivet av Wombat04 den 10 apr 2008

    Jag har redan anmält intresse men fortfarande inte hört något. Ska höra av mig till Lind igen!



    Det är ju jättebra (Y)

    Vad jag tycker hade behövts är dock information om det på sidan så att de som inte riktigt tänker på det eller vågar anmäla sitt intresse utan att först ha fått mer information, också kan bli intresserade...

    Och det är ju väldigt svårt att anmäla sitt intresse om man inte ens vet om att möjligheten finns....

  • Ketronya 10 april 2008

    Skrivet av molgan den 10 apr 2008

    Måste vi verkligen fortsätta puffa upp denna tråd? Manualen finns ju redan inlagd under fliken
    Lägg in recept.
    Eller måste den synas tydligare att den finns där?


    Ja manualen borde synas bättre, fast det hjälper nog inte så mycket att puffa upp den här tråden i vilket fall som helst.

    Personligen är jag emot "uppuffning" av trådar, trådar ska ligga på förstasidan för att dom är de mest aktiva, inte för att man "puffar" om dom.

    Nu blir väl folk arga på mig :(

  • Wombat04 10 april 2008

    Nejdå, Ketronya, jag tror inte folk blir arga på dig. :) Men så länge tråden inte ligger på förstasidan kanske vi ska göra vårt bästa för att den åtminstone ska ligga så högt som möjligt bland trådarna så länge som möjligt, så att den är synlig?

    Bella

  • Wombat04 10 april 2008

    Menar naturligtvis "så länge den inte ligger fast i kolumnen till vänster", det var dit jag ville! :p

  • monel 10 april 2008

    Tycker faktiskt att recepten sett bättre ut nu det sista. Jag har förresten också anmält intresse för att godkänna recept, men inte heller hört något. Det kanske inte behövs fler.

  • Queenie 10 april 2008

    Jo då monel: Det behövs verkligen fler. Nu tycker jag det "dräller" in recept hela tiden. Går man ifrån datorn ett antal timmar så är det fullt med recept igen. Hade varit ypperligt om du också börjat godkänna, hoppas du får börja snart.

  • monel 10 april 2008

    Hoppas jag också. Vi får väl se om han svarar mig :D

    Skrivet av Queenie den 10 apr 2008

    Jo då monel: Det behövs verkligen fler. Nu tycker jag det "dräller" in recept hela tiden. Går man ifrån datorn ett antal timmar så är det fullt med recept igen. Hade varit ypperligt om du också börjat godkänna, hoppas du får börja snart.

  • Queenie 10 april 2008

    Vissa dagar hinner man ju inte eller kanske inte har lust. Därför är det bra om fler kunde få börja godkänna, snarast.

  • Wombat04 10 april 2008

    Fick svar från honom att han skulle höra med er godkännare först om ni kände att ni hade för mycket att göra eftersom det redan är 8 - 10 som godkänner i dagsläget ...

    Bella

  • Queenie 10 april 2008

    Jag vill gärna ha fler som godkänner. Vissa hinner kanske inte godkänna så ofta, vissa godkänner mer. Jag vill kunna känna att om man nån dag inte orkar eller inte känner för det, att det för den delen inte ska hopa ihop sig för mycket för de andra. Själv godkänner jag varje dag ett antal timmar per dag och skulle kanske tycka det vore skönt att ta nån dag "ledigt" ibland. Skulle exempelvis 4-5 st till godkänna tycker jag det hade varit perfekt. Tänk exempelvis om 3-4 st skulle bli sjuka (eller fler) eller helt enkelt inte ha lust, de andra kanske inte har tid att godkänna så mycket. Då skulle recepten hopa sig i kön igen. Jag vill aldrig sitta där igen med över 1000 recept i kö, nu när vi har jobbat så hårt på att komma ikapp. Jag har skrivit vad jag tycker i vårt "klotterplank" i "godkännarrummet" så får vi se vad de andra tycker.

  • Queenie 10 april 2008

    Puffar lite

  • tina62 11 april 2008

    Puffar upp den igen! :p

    Ha en skön och trevlig helg (Y)

  • enAnnan 11 april 2008

    Att godkänna recept ska aldrig kännas som ett tvång, man gör det man hinner.
    Som det är nu har vi inga köer alls direkt. Men det är klart, om vi som godkänner flera timmar varje dag inte hinner in eller gör annat så kommer de nog att hopa sig fort.

    Ibland blir det sämre om man är flera som är med, det är väl det som Matklubben är lite rädd för, ju fler kockar liksom...
    Men behöver vi fler så är det ju självklart att vi ska ta in fler!!

    Jag är neutral i frågan, för mig personligen spelar det ingen roll.
    Jag gör det jag hinner vare sig det ligger 7 recept i kö eller 107.

    Och givetvis ska ni som vill och har tid över anmäla intresse! Det är ju givet.
    :)

  • Queenie 11 april 2008

    puff

  • Glitterfia 11 april 2008

    Är det svårt att godkänna recept?
    Jag är väldigt aktiv här, sitter en stund flera gånger varje dag och skulle kunna tänka mig att hjälpa till. :D
    Om det skulle behövas, säg bara till.
    Älskar den här sidan, det är ett bra sällskap på dagarna då jag är hemma hela dagarna.

  • MrsC 11 april 2008

    Mitt recept heter
    "Lemon Barley Water"
    inte
    "Lemon barley water"
    som jag alldeles nyss publicerade på Matklubben.
    Du som ändrar det och annat som jag skriver
    vad är din tanke?
    Står det i manualen att jag inte kan skriva "Lemon Barley Water".
    Står det även att jag måste skriva recepten i stycken?

  • enAnnan 11 april 2008

    Jag har svarat dig privat ang stor bokstav på icke egennamn och hur uppställningen ska se ut.
    Jag vet också att du fått den informationen förr från andra som godkänner recept.

    Att det inte bara ska stå skrivet i raka rader under varann, utan i ett stycke och kanske då uppdelat så att allt inte bilr så svårt att läsa.

    Vi eftersträvar ju numer att få recepten hyfsat lika varann som vi påpekat ett antal gånger, därför kanske vi ändra i uppställning av beskrivningen.
    Och att det ska bli enkelt och lättförståeligt för alla. Även för de som är ovana vid recept.
    Det är vårat mål.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.