Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Med vilket recept blir Kassler mildare i smaken!

  • Bappi 10 oktober 2008

    Hej:p

    Jag ser att det finns hur många recept som helst här i vår MK, men vill ändå ha hjälp med vilket recept som blir godast och minst rökt i smaken. Är det någon som vill tipsa mig ocm det? Tack på förhand(Y)

  • Glitterfia 10 oktober 2008

    Man är ju sig själv närmast :D
    Bland mina recept har jag inbakade kassler som blir så himla god, tycker jag. Får en fin sälta av gräddädelosten. Det blir en fin balans när man serverar med jasminris och sallad. Har tyvärr ingen bild ännu men det kommer när jag lagar den nästa gång.

    Inbakad kassler

  • majamia 10 oktober 2008

    Vet inte om detta kan vara något??


    Krämig kasslergryta med curry

    Kassler med chili och currygrädde

  • Bappi 10 oktober 2008

    (Y) Men vilka fina kompisar det finns i vår Matklubb.
    Det värmer så gott i mitt "snuttehjärta" att få svar!

  • Gunn57 10 oktober 2008

    Ett gott Kassler recept .Prova gärna.
    Kassler med champinjonstuvning

  • cattkocken 10 oktober 2008

    "Kassler under rosa täcke" är ett klassiskt recept på kassler som är mild och god

    kassler för 4 personer

    3 dl grädde
    11/2 dl ketchup
    1-2 msk senap

    Skiva kasslern i 1 cm tjocka skivor
    Vispa grädden så att den blir lätt fluffig men inte för hård.
    Blanda i ketchupen och senapen och blanda väl.

    Lägg kasslern på rad i en ungsfast form bre såsen över och grädda i ugn på 200 till 225 grader i knappt 20 minuter. Servera med ris och en sallad

  • Bappi 10 oktober 2008

    Skrivet av cattkocken den 10 okt 2008

    "Kassler under rosa täcke" är ett klassiskt recept på kassler som är mild och god

    kassler för 4 personer

    3 dl grädde
    11/2 dl ketchup
    1-2 msk senap

    Skiva kasslern i 1 cm tjocka skivor
    Vispa grädden så att den blir lätt fluffig men inte för hård.
    Blanda i ketchupen och senapen och blanda väl.

    Lägg kasslern på rad i en ungsfast form bre såsen över och grädda i ugn på 200 till 225 grader i knappt 20 minuter. Servera med ris och en sallad


    Låter gott och det måste du bara lägga in under dina egna recept, om du inte redan har gjort det:D

  • MatAnders 10 oktober 2008

    Hej kanske en dum fråga men varför köper du kassler om du inte gillar den rökta smaken? då skulle ju karre annars vara ett bra alternativ.

    M.V.H
    Anders

  • ca70 10 oktober 2008

    Skrivet av Glitterfia den 10 okt 2008

    Man är ju sig själv närmast :D
    Bland mina recept har jag inbakade kassler som blir så himla god, tycker jag. Får en fin sälta av gräddädelosten. Det blir en fin balans när man serverar med jasminris och sallad. Har tyvärr ingen bild ännu men det kommer när jag lagar den nästa gång.

    Inbakad kassler


    Åh ja, eller med vitlöksost istället!! Mums.. Och vitlökssås... Suck! Det är bara att glömma smalmaten till en sån måltid...

  • monac 10 oktober 2008

    att bara göra en pomodoro sås...eller typ stroganoff -kan ju kanske funka? eller göra a´la 80-tal
    med ananas(eller kanske mango)
    Tycker du inte om den speciella rökningen kan du väl laga av benfri kotlettrad eller skinka????

  • Cecilia84 10 oktober 2008

    En kassler och potatisgratäng tycker jag tar bort en hel del av smaken på kasslern.

    Varva skivad potatis med skivad svamp och skivad kassler. Häll över grädde och strö över ost och gratinera i ugn ca 200 grader tills potatisen är mjuk.

    Hoppas det smakar!

  • sonja55 10 oktober 2008

    Detta är väldigt enkelt att laga och mycket gott, grönpepparen tar bort mycket av det rökta

    Kassler med grädde och grönpeppar

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.