Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mest misslyckade

  • Lollo54 20 november 2010

    Jag skulle göra leverkaka (korvkaka), sån med russin i, som jag har gjort flera gånger förr.
    Köpte 2 korvar med färdigmalen lever som jag hade i smeten. Döm om min förvåning när vi skulle äta och det smakade vedervärdigt tyckte jag. Inte alls som det skulle. Det visade sig att jag hade köpt färdigblandad smet till leverbiffar. Men min sonhustru tyckte det var gott, hon sa att det smakade som mormors köttbullar. Undrar vad mormor har för recept till köttbullarna? {question}

    Apropå lever så skulle maken göra leverstuvning. När han skulle skölja levern så hittade han ett perfekt hål i den som han spolade vatten i. Det var bara det att han hade hittat en åder med förgreningar så att levern blev tömd på blod och nästan vit. Det smakade inte lever kan jag säga {vampire}

  • irrevirre 20 november 2010

    Puffar denna roliga tråd{laugh}

  • gimmiahug 20 november 2010

    ...och en annan skulle koka buljong. Rostade benen, hade i grönsaker, persiljestjälkar och slog på vatten i mängder (MYCKET buljong skulle hon göra), kokade i en halv evighet, lagom tills hela hemmet luktade urkokt komage eller nåt, satte durkslaget i vasken och hällde ut buljongen genom detta.






    Skratta ni! Jaaa då, skratta på bara. Hon har HELT kommit över det hela så lite skratt rör henne
    inte i ryggen..... alls............

  • irrevirre 21 november 2010

    Kan inte komma på någon stor miss vid själva tillagningen men däremot vid införskaffandet av ingrediens ....

    Min mamma bad pappa gå och hämta persilja från trädgårdslandet. Detta gjorde min hjälpsamma pappa naturligtvis gärna.
    Efter ett tag kom han tillbaka med något ..... Som inte var persilja. Han hade klippt av morotsblasten!

  • Countrygirl 21 november 2010

    Igår skulle jag koka kalops. Köpte en fin fransyska, skar i bitar. Tillredde den. Nu skulle den bara koka en liten stund till. Glömde bort den, kokade torr i kastrullen som även den fick kasseras. Är inte på mitt bästa humör i dag! :(

  • Lesthi 21 november 2010

    Min syster och bestämde oss en dag i somras för att göra macarons. Vi följde receptet till punkt och pricka men ändå blev det inga maränger. Resultatet var platt och kladdigt men vi fyllde de med smörkräm ändå och intalade oss att det var gott. :P fast sen slängde jag alla när hon hade åkt hem.

    En annan gång jag verkligen minns var när jag för första gången skulle göra ugnspannkaka. Jag skulle bjuda min pojkväns familj på den dessutom. Jag tyckte det var löjligt lite mjöl i receptet och degen var ju så lös så jag blaffade på med säkert det dubbla.
    Japp det blev en stabil kaka istället för en fluffig pannkaka. Pinsamt! Vem misslyckas med nåt sånt? xD Nuförtiden vet jag att smeten ska vara väldigt lös.

  • Okänd 22 november 2010

    Skrivet av Countrygirl den 21 nov 2010

    Igår skulle jag koka kalops. Köpte en fin fransyska, skar i bitar. Tillredde den. Nu skulle den bara koka en liten stund till. Glömde bort den, kokade torr i kastrullen som även den fick kasseras. Är inte på mitt bästa humör i dag! :(


    Stackars dig{disapointed}{sidefrown} Kom just att tänka på när min kusin skulle smälta fett i en kastrull och gick och satte sig vid tvn, hon höll på att bränna ner hela köket.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.