Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Samma recept inlagt flera gånger!

  • mariec 14 oktober 2009

    Har ni sett recepten på kotletter i ugn med soja och sambal olek (eller hur det stavas) Hur många finns det? De är identiska.

  • boz1965 14 oktober 2009

    Vore kul att få lite input från MK! Är det nån av er som har lust att kommentera?

  • Dunadain 14 oktober 2009

    Skrivet av kattgnag den 13 okt 2009

    Sök på "Lätta köttgrytan" här på MK ska ni få se något "kul"......(N)


    Alla VÄLDIGT lika... men.... Den i mitten har i alla fall 5dl vatten med i receptet. Vilket tilltalar mig. Tänk 2 buljongtärningar och INGEN vätska, mer än lite creme fraiche. HUGA!!!

  • boz1965 14 oktober 2009

    Skrivet av Dunadain den 14 okt 2009

    Skrivet av kattgnag den 13 okt 2009

    Sök på "Lätta köttgrytan" här på MK ska ni få se något "kul"......(N)


    Alla VÄLDIGT lika... men.... Den i mitten har i alla fall 5dl vatten med i receptet. Vilket tilltalar mig. Tänk 2 buljongtärningar och INGEN vätska, mer än lite creme fraiche. HUGA!!!


    Blir nog lite väl salt, va? :D

  • Okänd 15 oktober 2009

    Skrivet av kattgnag den 13 okt 2009

    Sök på "Lätta köttgrytan" här på MK ska ni få se något "kul"......(N)


    Som du skriver och bokstavligen pekar ut folk är inte snällt tycker jag.
    Om ni kollar på de 2 andra recepten så ska man koka upp vatten, men de har glömt att skriva det i ingredienslistan.
    Detta är ju en miss från godkännarna också, som ska gå igenom receptet.
    Hoppas att ni har haft det " kul" som du säger.

  • boz1965 15 oktober 2009

    Liliane... Jag tror inte att det som kattgnag skrev var illvilligt menat på nåt sätt. Det var bara ett exempel på hur tossigt det kan bli när den mänskliga faktorn spelar in och man missar att det redan finns ett eller flera likadana eller liknande recept. Så snälla du, känn dig inte utpekad, om det nu var ditt recept som avsågs, det kommer jag faktiskt inte ihåg. Både vi som lägger in recept och de som godkänner dem är ju bara människor och kan missa saker och ting emellanåt. Det är därför jag menar att man skulle rensa upp lite grann bland recepten så undviker vi sånt här "smågruff". I alla fall av den anledningen.

    Ha en bra dag :)

  • Mistys 15 oktober 2009

    Precis, tror inte någon ( iallafall inte jag) suttit och kollat vilka som skrivit och lagt in recept som redan finns eller recept med felskrivningar för att "peka ut" någon. Har bara noterat att det finns många dubletter, vem som sen lagt in dom har jag inte kollat och ärligt talat struntar jag i det också, det är inte det som är poängen.

  • Dunadain 15 oktober 2009

    Skrivet av boz1965 den 15 okt 2009

    Liliane... Jag tror inte att det som kattgnag skrev var illvilligt menat på nåt sätt. Det var bara ett exempel på hur tossigt det kan bli när den mänskliga faktorn spelar in och man missar att det redan finns ett eller flera likadana eller liknande recept. Så snälla du, känn dig inte utpekad, om det nu var ditt recept som avsågs, det kommer jag faktiskt inte ihåg. Både vi som lägger in recept och de som godkänner dem är ju bara människor och kan missa saker och ting emellanåt. Det är därför jag menar att man skulle rensa upp lite grann bland recepten så undviker vi sånt här "smågruff". I alla fall av den anledningen.

    Ha en bra dag :)


    Instämmer med The Bozman. Det var inte menat som några påhopp. Missar gör vem som helst. En rensning dock kan vara på tiden.

  • Stintan 15 oktober 2009

    Kunde det inte blinka till någonstans och texten "Stopp, redan inlagt" komma upp och då skulle det inte gå att lägga in det. Bra eller dålig idé?

  • lillawe 15 oktober 2009

    Vad det skulle vara skönt med en utrensning på flera av "dubletterna" på recepten!!(Y)

  • anluk 15 oktober 2009

    Skrivet av Stintan den 15 okt 2009

    Kunde det inte blinka till någonstans och texten "Stopp, redan inlagt" komma upp och då skulle det inte gå att lägga in det. Bra eller dålig idé?


    Gör det redan, men saken är ju den att man kan ju döpa sina recept olika. Själv söker jag alltid på ingredienser när jag lägger in recept och lika när jag söker dubletter som godkännare. Skriver 5-6 ingredienser rakt av i sökrutan och söker på det. Namn kan ju som sagt vara väldans olika.

  • monfo 15 oktober 2009

    Gör som du anluk men en gång blev det dubblett ändå, då fick jag inte receptet godkändt, tyckte synd om dem som redan hunnit spara.
    Så jag skulle önska att recept som sparats inte försvann, jätte jobbigt när man kanske skrivit in och gjort ändringar i recept som man sällan gör, typ till jul. Visst jag brukan spara ner min receptbok på hårddisken men då måste man kolla så att inget försvunnit nästa gång man sparar.
    Och jag måste tillägga att dubbletter stör mig inte nästan alltid finns det någon variation eller som sist jag skulle baka en kaka och i receptet jag sparat ner hade temperaturen på ugnen glömts bort att skrivas med, då var jag glad att det fanns dubbletter:)

  • Okänd 16 oktober 2009

    Skrivet av boz1965 den 15 okt 2009

    Liliane... Jag tror inte att det som kattgnag skrev var illvilligt menat på nåt sätt. Det var bara ett exempel på hur tossigt det kan bli när den mänskliga faktorn spelar in och man missar att det redan finns ett eller flera likadana eller liknande recept. Så snälla du, känn dig inte utpekad, om det nu var ditt recept som avsågs, det kommer jag faktiskt inte ihåg. Både vi som lägger in recept och de som godkänner dem är ju bara människor och kan missa saker och ting emellanåt. Det är därför jag menar att man skulle rensa upp lite grann bland recepten så undviker vi sånt här "smågruff". I alla fall av den anledningen.

    Ha en bra dag :)


    Hallå boz!
    Nej jag känner mig inte utpekad för mitt recept var först och det var korrekt....jag tänker på de andra två medlemmarna.
    Nu har jag fått förklaringar hur det egentligen var menat....så allt är lugnt.
    Ha en trevlig helg(Y)
    Här i Dalarna regnar det idag......en riktig kojdag.

  • kattgnag 16 oktober 2009

    Skrivet av boz1965 den 15 okt 2009

    Liliane... Jag tror inte att det som kattgnag skrev var illvilligt menat på nåt sätt. Det var bara ett exempel på hur tossigt det kan bli när den mänskliga faktorn spelar in och man missar att det redan finns ett eller flera likadana eller liknande recept. Så snälla du, känn dig inte utpekad, om det nu var ditt recept som avsågs, det kommer jag faktiskt inte ihåg. Både vi som lägger in recept och de som godkänner dem är ju bara människor och kan missa saker och ting emellanåt. Det är därför jag menar att man skulle rensa upp lite grann bland recepten så undviker vi sånt här "smågruff". I alla fall av den anledningen.

    Ha en bra dag :)


    Tack för din snabba replik, så slapp jag.
    Du har helt rätt - jag hade vid tillfället inte lagt någon notis vid VEM SOM utan bara noterat ATT.
    Jag bryr mig nämligen inte om VEM SOM.
    Du tolkade mig 100% rätt.

    Varför gruffa? Jag ser detta mer som en administrativ fråga.
    Tack igen.:)

  • Okänd 16 oktober 2009

    Ok jag har fått ett bra svar av boz och är så nöjd med det.....Och inte ska man gruffa när det är fredag:D:D:D

  • kattgnag 16 oktober 2009

    Inte måndag heller helst....:p
    Ha en riktigt trevlig helg!(Y):)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.