Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sommarläsning

  • Nallepuh13 30 juni 2008

    Jag kan rekommendera Skumtimmen skriven av JohanTherin.

  • Nallepuh13 30 juni 2008

    Hoppsan nu blev det lite fel jag skriver för fort författaren heter Johan Theorin och inget annat

  • zudette 30 juni 2008

    Skrivet av mama97mia den 30 jun 2008

    Jag är nog lite knäpp, gillar intrigerna i Camilla Läckbergs böcker men jag fixar inte hennes språk!!!!!! Tycker det stör mig otroligt! Antagligen är det för likt mitt eget eller ngt.
    *haha*


    Tänker precis som du kring Liza Marklund! Har läst de första böckerna - Sprängaren, Gömda och en till men sen stod jag inte uuut! Hennes språk och stil fixar jag inte! Tänk vad olika det kan vara och vilka saker som påverkar en i böckernas värld! - När det gäller Läckberg har jag sträcklyssnat på hennes böcker och just börjat på Sjöjungfrun! - Intrigerna har knappt börjat torna ihop sig och jag kan knappt släppa den!(Y) - Vilken tur att min sambo köpte mig ett par små högtalare till min telefon!!!! (L)

  • camillaf14 30 juni 2008

    Jag kan varmt rekommendera "Flyga drake" och "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini. Enormt bra böcker som utspelar sig i Afghanistan. Läs dem!!! (Y) (Y)

    Annars håller jag med er andra här inne, Camilla Läckberg, Jens Lapidus, Karin Fossum, Dennis Lehane, Mari Jungstedt och Norah Roberts. Även Ken Follett har en del bra böcker, bl a I minnets labyrint, Den tredje tvillingen och Edens Hammare. Och en annan svensk deckarförfattarinna som har skrivit väldigt bra böcker är Karin Wahlberg. Hennes böcker utspelar sig i sjukhusmiljö.

  • Nilof 30 juni 2008

    Min favorit är Agatha Christie. Det är för det mesta den man minst anar som är skurken. Böckerna är inte så tjocka heller, så det blir inte så många avbrott. Finns nog 60-70 böcker av henne. En åldring men ändå spännande(Y).

  • dystraior 30 juni 2008

    Agatha Christie är ett måste för mig på sommaren. Milleniumserien har jag läst om, älskar den serien. Men den bok jag vill rekommendera, som jag håller på med nu är Blaze av Stephen King/Richard Bachman, den är inte en av hans vanliga skrämselböcker utan är mer som den gröna milen eller Nyckeln till frihet, en annorlunda bok alltså, men för mig är den ett måste. Helt klart underhållande.

  • Annras 30 juni 2008

    Jag har precis läst två pocketdeckare, som jag verkligen kan rekommendera:
    "Berätta inte för någon" av Harlan Coben
    och
    "Män som hatar kvinnor" av Stieg Larsson

    Båda två är jättespännande!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.