Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Somrigaste maten?

  • Okänd 27 juni 2009

    Grillat med potatissallad , vitlöksbröd och Portello.....Det är sommar för mig.

  • redd 27 juni 2009

    Har ingen mat som "känns" sommar :(

    Det enda som jag faktiskt kan säga känns riktigt sommar är att direkt när man vaknat gå upp ur sängen till kyllskåpet och ta en iskall öl och sedan sätta sig på balkongen, tända en cigg, öppna ölen och bara insupa lugnet.

  • anmawa 27 juni 2009

    (L)Nyrökt fisk direkt från rökeriet. ITorekov blir det makrill och Timmernabben blir det lax då är sommaren som bäst.
    Annars håller även jag på sill, nypotatis och jordgubbar. Grillkvällarna vill man ju inte heller vara utan.

  • Fiona 27 juni 2009

    Det skulle väll vara riktigt kolgrillat kött/kyckling och grillad marinerad korv i så fall...
    Annars har jag ingen mat som känns mer "sommar" än annat då jag är uppvuxen med att äta det mesta året runt...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.