Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Spik i foten

  • popik 3 mars 2010

    Ja nu kanske rubriken är lite vilseledande men så här är det. För 1,5 år sen så bröt jag fotleden ganska illa, fraktur på 3 ställen men de lappade ihop den med alva skrotupplagret. Nu har jag fått två små bulor precis vid ankelknölen och det känns konstigt. Kan det verkligen vara möjligt att spikarna har lossnat och är på väg ut? Är livrädd att behöva göra om operationen som var det värsta jag varit med om.{doctor}

  • Mandelblom42 3 mars 2010

    Hej! Det här låter ju inte vidare bra, men är det inte så att du är inne på fel sida nu!!!
    Det här bör ju handla om mat och allt vad som hör till! Men spikar i foten - och bulor - och operationer?? Nää - försök på någon läkarsida.

  • popik 3 mars 2010

    Jag har lagt in den på övrigt och det är många inlägg på denna sida som inte handlar om mat.

  • Okänd 3 mars 2010

    Skrivet av Mandelblom42 den 3 mar 2010

    Hej! Det här låter ju inte vidare bra, men är det inte så att du är inne på fel sida nu!!!
    Det här bör ju handla om mat och allt vad som hör till! Men spikar i foten - och bulor - och operationer?? Nää - försök på någon läkarsida.

    Den här siten är väldigt rörlig, här pratar vi om ALLT inte bara mat.

  • boz1965 3 mars 2010

    Skrivet av Mandelblom42 den 3 mar 2010

    Hej! Det här låter ju inte vidare bra, men är det inte så att du är inne på fel sida nu!!!
    Det här bör ju handla om mat och allt vad som hör till! Men spikar i foten - och bulor - och operationer?? Nää - försök på någon läkarsida.


    Som Daniella skrev så pratar vi om allt möjligt här även om maten såklart ligger i fokus. Det gäller bara att posta i rätt forum. Men du fixar säkert det också så småningom. {laugh}

  • Gnurf 3 mars 2010

    Jag skulle nog ringa till din VC eller ortopedmottagningen där op genomfördes...{snowman}

  • jimboz 3 mars 2010

    Självklart ska du skriva här om spikar i foten :) Vill du anförtro dig till oss så blir vi mer än glada, speciellt läkarfrågor :)

    Vill du höra dom goda eller dåliga nyheterna först ? {doctor}

    Ska väl tillägga att jag skriver med glimten i ögat :)

  • bakamonkeyprincess 3 mars 2010

    Jimboz, du får inte vara taskig nu :)

    Om det känns konstigt så tycker jag du ska kolla upp det. Det kanske inte är något med spikarna men tror det är bäst att vara på säkra sidan och kolla upp det hos någon kunnig.

  • jimboz 3 mars 2010

    Jag skulle omedelbart gå ner till mottagningen för att kolla upp det..
    Koka soppa på spik har vi hört talas om men det får du absolut inte göra..
    Lycka till och berätta vad som händer....

  • Okänd 3 mars 2010

    Håller med jimboz

    March iväg nu!!

  • marwis 3 mars 2010

    Det är bara kul med trådar om lite av varje!:D
    Jag skulle definitivt vända mig dit operationen blev gjord om jag vore dig!!

  • FruAst 3 mars 2010

    Popik du måste berätta hur du bröt foten från början...

    Jag bröt min fot (ett litet ben mellan lilltån och ankeln) för 2 år sen genom att vända mig om i trappen och tappa balansen och trillade ner 2 trappsteg och satte mig på foten. Det blev 5 veckor på kryckor, men jag fick inget metallskrot i den så jag vet inget om det men jag tycker att du får nog prata med vitrockarna i alla fall.

    Lycka till(Y)

  • jimboz 4 mars 2010

    Nåååå ! Har du varit iväg till doktorn nu ? man börjar ju bli orolig....

  • FruAst 4 mars 2010

    Skrivet av jimboz den 4 mar 2010

    Nåååå ! Har du varit iväg till doktorn nu ? man börjar ju bli orolig....



    Håller med jimboz:s

  • popik 9 mars 2010

    Kära vänner, tack för all respons. nu har jag varit hos läkaren och det var som jag befarade bara lite värre.
    Fick titta på röntgenplåtarna och han förklarade att skrotet höll ihop benet, men jag har fått ett stort eksem vid ankeln och han misstänkte att jag blivit nickelallergisk och att skrotet i foten är orsaken.
    Han har skrivit en remiss till ortopeden men problemet är att OM det är skrotet som är orsaken så kan de inte bara plocka ut det för då ramlar benet isär igen och jag kommer inte kunna gå.
    Finns det möjligtvis någon som är kompis med nån schaman som kan hela mig.{smirk}

  • sikaal 9 mars 2010

    Jag skickar i alla fall goda tankar och håller alla tummar, hoppas att det kan göra någon nytta!{pray}
    Min man har haft mycket skrot både här och där, han har klarat sig från allergi, som tur är. Jag visste inte ens att det fanns nickel i skrot, trodde bara att det var titan.

    Hoppas att allt blir bra till slut!
    Lycka till
    Lena

  • jimboz 9 mars 2010

    Vi ber för dig stackare...Hoppas att det löser sig...(Y)

    Det är typiskt att du skulle vara allergisk..Synd att dom inte använder sig av helt allergi säkra produkter..Titan är kanske för dyrt men vi får höja skatten kanske...

  • popik 9 mars 2010

    Jag visste att det var ett dåligt omen när jag jick till läkaren. när jag kom dit och hade kommit in och skulle precis hänga av mig jackan så började det ringa och skrika. Jo då det var brandlarmet så hela byggnaden fick utrymmas.
    Jag tror det är någon som kastat det onda ögat på mig minsann.{angry-annoyed}

  • zephie 9 mars 2010

    Skrivet av FruAst den 3 mar 2010

    Popik du måste berätta hur du bröt foten från början...

    Jag bröt min fot (ett litet ben mellan lilltån och ankeln) för 2 år sen genom att vända mig om i trappen och tappa balansen och trillade ner 2 trappsteg och satte mig på foten. Det blev 5 veckor på kryckor, men jag fick inget metallskrot i den så jag vet inget om det men jag tycker att du får nog prata med vitrockarna i alla fall.

    Lycka till(Y)
    Haha, jag bröt foten när jag snubblade på dammsugaren. Massa veckor på kryckor och ständigt folk som fnissade när man berättade hur det hela gått till, men om man kan roa nån så är det ju bra!

    Hoppas det går bra med TS fot!

  • FruAst 9 mars 2010

    Stackars dig Popik. Du får uppdatera oss på hur det går, lycka till! {doctor}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.