Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ultimata resan?

  • Amika 15 augusti 2010

    Skrivet av Josses den 14 aug 2010

    Här är det också Island!
    Transsibiriska järnvägen finns också på önskelistan för att inte tala om Karibien!
    Tyvärr har jag med tiden blivit väldigt flygrädd så det kommer nog att vara ouppnåliga
    drömmar...


    Man kan faktiskt åka bil till island. :)
    Man åker bil över till norge och tar färjan till färöarna och sen färja vidare till island. :)
    Så sluta inte drömma...
    Låt dina drömmar bära dig framåt så blir de verklighet en dag. :)

  • MosterNettan 15 augusti 2010

    Jag träffade en irländare en gång när jag var på Tenerifa. När jag berättade om min bild av Irland -gamla stenbroar, små vattendrag och böljande landskap - så sa han "du min vän, har förstått Irlands själ.
    Sen dess har jag önskat mig en resa till Irland. Men det är som med Göta Kanal (se tidigare inlägg) det hänger på pengarna.

  • redd 15 augusti 2010

    Just nu önskar jag mig bara minusgrader ute.. temperaturen har legat på över 25grader i 2månader och det gör att jag inte fått en god natts sömn på lika länge..

    Så solen kan järna ta sitt pick och pack (värmen) och dra åt helvete.
    Möjligen skulle man kunna åka till alperna eller island.

  • Mistys 15 augusti 2010

    Skrivet av pavlina6 den 14 aug 2010

    Min dröm har hela tiden varit att åka till Island och bada i Blå lagunen.....hoppas att jag kommer dit någon gång :)


    Det hoppas jag också att du gör för det är fantastiskt och inte ouppnåligt.
    Börjar man titta på res priser så upptäcker man snart att det inte är dyrare än till kanarieöarna. Det gäller bara att våga vägra solsemester en gång. Vi gjorde det och ångrar oss inte.
    Hoppas du kommer iväg :) Det finns faktiskt weekendresor dit. Som en resa till Tallin eller London ungefär. Flygtiden är ju bara 2,5 timme och blå lagunen stannar man till vid. Ligger ju mellan flygplatsen i Keflavik och Rejkavik.

  • Mistys 15 augusti 2010

    Jag har skrivit vilka resor jag gjort som varit drömresor men inte vad jag skulle vilja göra.
    Hurtigrutten är en sådan resa. Skulle så gärna vilja åka den båten på Norges fjordar men verkar sååååå dyrt. Någon som gjort det ???

  • Herr_Falukropp 15 augusti 2010

    Skrivet av Amika den 15 aug 2010

    Skrivet av Josses den 14 aug 2010

    Här är det också Island!
    Transsibiriska järnvägen finns också på önskelistan för att inte tala om Karibien!
    Tyvärr har jag med tiden blivit väldigt flygrädd så det kommer nog att vara ouppnåliga
    drömmar...


    Man kan faktiskt åka bil till island. :)
    Man åker bil över till norge och tar färjan till färöarna och sen färja vidare till island. :)
    Så sluta inte drömma...
    Låt dina drömmar bära dig framåt så blir de verklighet en dag. :)


    Mmmm... Och färjan till Finland och tåg till Moskva och Transsibiriska därifrån.

  • deville 15 augusti 2010

    Det finns så många ställen i världen jag skulle vilja se, så de kan jag inte rada upp här.

    Däremot kan jag rekommendera ett ställe, som jag har fått förmånen att se:
    Grand Canyon, USA.

    Det är helt fantastiskt och känns i varje cell i hela kroppen. Visst hade jag sett det på bild tidigare och haft en dragning dit, men man kan inte förstå dess storslagenhet utifrån bilderna.
    Får ni chansen att åka dit, så ta den!

  • pavlina6 15 augusti 2010

    Skrivet av Misty09 den 15 aug 2010

    Skrivet av pavlina6 den 14 aug 2010

    Min dröm har hela tiden varit att åka till Island och bada i Blå lagunen.....hoppas att jag kommer dit någon gång :)


    Det hoppas jag också att du gör för det är fantastiskt och inte ouppnåligt.
    Börjar man titta på res priser så upptäcker man snart att det inte är dyrare än till kanarieöarna. Det gäller bara att våga vägra solsemester en gång. Vi gjorde det och ångrar oss inte.
    Hoppas du kommer iväg :) Det finns faktiskt weekendresor dit. Som en resa till Tallin eller London ungefär. Flygtiden är ju bara 2,5 timme och blå lagunen stannar man till vid. Ligger ju mellan flygplatsen i Keflavik och Rejkavik.

  • anluk 15 augusti 2010

    Oj har flera sådana där önskeresor: Australien, Island, Jamaica och att få se kinesiska muren. Det är nog det jag önskar och hoppas att jag ska få göra (iallafall något av det.....)

  • ullutt 15 augusti 2010

    Min högsta dröm är att åka transsibiriska järnvägen till Peking. Därifrån vill jag åka tåg eller båt i långsamt upptäckartempo till Norra Vietnam. Där vill jag åka upp i bergen och ut i Halong-buktens skärgård innan jag i sakta mak drar mig söder ut genom landet och avslutar med ett par veckor på den vackra vietnamesiska ön Phu Quoc. Därefter flyg hem till Sverige.

  • pavlina6 15 augusti 2010

    Skrivet av Misty09 den 15 aug 2010

    Skrivet av pavlina6 den 14 aug 2010

    Min dröm har hela tiden varit att åka till Island och bada i Blå lagunen.....hoppas att jag kommer dit någon gång :)


    Det hoppas jag också att du gör för det är fantastiskt och inte ouppnåligt.
    Börjar man titta på res priser så upptäcker man snart att det inte är dyrare än till kanarieöarna. Det gäller bara att våga vägra solsemester en gång. Vi gjorde det och ångrar oss inte.
    Hoppas du kommer iväg :) Det finns faktiskt weekendresor dit. Som en resa till Tallin eller London ungefär. Flygtiden är ju bara 2,5 timme och blå lagunen stannar man till vid. Ligger ju mellan flygplatsen i Keflavik och Rejkavik.



    Tack för dina uppmuntrande rader, det känns faktiskt inte så ouppnåligt...och jag avstår gärna solsemester. Jag kan väl sikta på denna resa som 50-års present till mig själv :)

  • Schnitt 15 augusti 2010

    Skrivet av boz1965 den 13 aug 2010

    Vilken resa anser du att man bara MÅSTE göra innan det är dags att dra på sig träfracken?

    För min del är det Transsibiriska Järnvägen Moskva - Beijing.
    En dag ska jag göra den resan, vet bara inte när.


    En av mina drömresor också! Hört att man dock ska försöka ha med sig egen mat då tågmaten mest är grå och läbbig :)

  • Schnitt 15 augusti 2010

    Karibien, Jamaica, Island, New Orleans, Hawaii, Norra Norge, Rumänien, Transsibiriska järnvägen, Irland.

  • amoz 15 augusti 2010

    Om denna tråd hade varit uppe för ett 20-tal år sedan tror jag svaren hade blivit lite annorlunda, för nu har de flesta önskeresor som ligger väldigt långt iväg. Kan väl bero på att vi är mer beresta idag än förr, eller vad tror ni?

  • boz1965 15 augusti 2010

    Skrivet av amoz den 15 aug 2010

    Om denna tråd hade varit uppe för ett 20-tal år sedan tror jag svaren hade blivit lite annorlunda, för nu har de flesta önskeresor som ligger väldigt långt iväg. Kan väl bero på att vi är mer beresta idag än förr, eller vad tror ni?


    Hmmm... Det är möjligt. Eller också har vi blivit "hemmablinda" eftersom Sverige och svenska sevärdheter inte lockar lika mycket längre.

  • siggemums 15 augusti 2010

    Skrivet av boz1965 den 15 aug 2010


    Hmmm... Det är möjligt. Eller också har vi blivit "hemmablinda" eftersom Sverige och svenska sevärdheter inte lockar lika mycket längre.



    Det kanske har lite med vädret att göra också??? Vi har ett otroligt vackert land men så opålitligt väder. Hmm.. varför hamnar det jag skriver i citatet??

  • amoz 15 augusti 2010

    Skrivet av siggemums den 15 aug 2010

    Skrivet av boz1965 den 15 aug 2010


    Hmmm... Det är möjligt. Eller också har vi blivit "hemmablinda" eftersom Sverige och svenska sevärdheter inte lockar lika mycket längre.



    Det kanske har lite med vädret att göra också??? Vi har ett otroligt vackert land men så opålitligt väder. Hmm.. varför hamnar det jag skriver i citatet??

    Beror ju kanske oxå på om man åker till en plats för att bada och sola eller till resmål där sevärdheter och dylikt är det viktiga. Jag menar att då gör det ju inte så mycket om inte solen gassar hela tiden.

  • piusamadeusmozart 16 augusti 2010

    Sicilien, trotts många år i Italien så har jag aldrig varit där.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.