Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad hände med jan-gunnar?

  • vinciqator 30 augusti 2010

    Skrivet av daniely den 30 aug 2010
    Hej!

    Vad jag vet så kom han inte överens med boz och valde att avsluta sitt konto här på Matklubben vilket är tråkigt.

    Med vänliga hälsningar
    Daniel Ylitalo
    Matklubben.se
    Fel perspektiv - JG _och_ boz "kom på kant" med varandra.

    Det krävs minst _två_ för att gräla - och för att underhålla grälet - och för att eskalera det bortom all vettig kontroll. Det kan därmed inte enbart vara JG som bär skuld till det inträffade.

    {snowman}

  • Gnurf 30 augusti 2010

    Jag gör det enkelt för mig och utgår ALLTID ifrån att folk är ironiska...>:)

  • daniely 30 augusti 2010

    Skrivet av vinciqator den 30 aug 2010

    Skrivet av daniely den 30 aug 2010
    Hej!

    Vad jag vet så kom han inte överens med boz och valde att avsluta sitt konto här på Matklubben vilket är tråkigt.

    Med vänliga hälsningar
    Daniel Ylitalo
    Matklubben.se
    Fel perspektiv - JG _och_ boz "kom på kant" med varandra.

    Det krävs minst _två_ för att gräla - och för att underhålla grälet - och för att eskalera det bortom all vettig kontroll. Det kan därmed inte enbart vara JG som bär skuld till det inträffade.

    {snowman}


    Jag vet inte vad som hänt dom emellan, men jag skrev bara att dom inte kom överens och det var därför JG valde att avsluta sitt konto, sen om dom grälat eller inte lämnar jag till dom att förtälja om dom känner för det.

  • boz1965 30 augusti 2010

    Nu begriper jag ingenting.

    Stämmer det verkligen att han har avslutat kontot för nån gammal oförrätts skull? Jag måste säga att jag har lite svårt att tro på att det är den enda anledningen. I så fall måste han ha ruvat på det beslutet en bra tid eftersom vi inte har "varit i luven" på varann på jättelänge nu. Tvärtom har jag aktivt undvikit honom just för att inte skapa fler konflikter.

  • boz1965 30 augusti 2010

    Skrivet av vinciqator den 30 aug 2010

    Skrivet av daniely den 30 aug 2010
    Hej!

    Vad jag vet så kom han inte överens med boz och valde att avsluta sitt konto här på Matklubben vilket är tråkigt.

    Med vänliga hälsningar
    Daniel Ylitalo
    Matklubben.se
    Fel perspektiv - JG _och_ boz "kom på kant" med varandra.

    Det krävs minst _två_ för att gräla - och för att underhålla grälet - och för att eskalera det bortom all vettig kontroll. Det kan därmed inte enbart vara JG som bär skuld till det inträffade.

    {snowman}


    Naturligtvis är det inte ens fel när två träter. Det inser jag också. :)

    Jag tycker bara att det synd att han väljer att avsluta sitt medlemskap i MK på grund av det. För även om vi inte kom överens så var ju även han en del av MK 's varierande persongalleri.

    Jag tycker också att tidpunkten är lite märkligt vald eftersom vi inte har "fajtats" på länge nu, februari var väl senaste tillfället om jag inte minns helt fel. Nu vet jag inte ifall JG har fler bevekelsegrunder för sitt beslut. Jag vill ju inte gärna tro att han skulle ha bestämt sig för det på enbart den grunden. I så fall vill jag be honom och alla andra som har dragits in i våra duster om ursäkt. Jag vill verkligen inte skrämma bort nån härifrån.

    Men han är en vuxen karl och kan säkert stå för sina beslut, synd bara att det skulle sluta på det viset.

  • Josses 31 augusti 2010

    Skrivet av boz1965 den 30 aug 2010

    Nu begriper jag ingenting.

    Stämmer det verkligen att han har avslutat kontot för nån gammal oförrätts skull? Jag måste säga att jag har lite svårt att tro på att det är den enda anledningen. I så fall måste han ha ruvat på det beslutet en bra tid eftersom vi inte har "varit i luven" på varann på jättelänge nu. Tvärtom har jag aktivt undvikit honom just för att inte skapa fler konflikter.
    Om jag inte tar fel så hade ni en liten "diskution" om måttenheter in en annan tråd härom dagen om att följa recept till punkt och pricka,
    jag själv satt bara och skakade på huvudet åt alltihop men det verkade som om han inte tålde att någon annan tyckte annat.
    Konstigt om man inte ska få ha en annan åsikt.
    Men man kan ju inte älska alla här i världen.
    Du och jag har ju också haft olika åsikter men vadå, det är ju så det ska vara, det är ju bara att ta nya tag och nästa gång har vi samma åsikt.

  • The_mama97mia 31 augusti 2010

    415 800 medlemmar

  • Gnurf 31 augusti 2010

    Med lemmar!?? In your dreams girl...(L)

  • Bumbis 31 augusti 2010

    Detta verkar färdiguträtt nu så då efterlyser jag Jimboz.

    Personligen hoppas jag att han mår bra och lever på kärlek och slipper tänka på mat......

    Det känns jätte längesedan som han skrev något och han var ju ganska aktiv.

  • 123Linnea 31 augusti 2010

    Jisses. Kan han ha slutat för att han inte gillade att bråka?? Varför gjorde han det då? Hoppas att ni andra här inte tar för allvarligt på folks inlägg - jag menar man måste ju inte läsa inläggen om man är mycket känslig. Det går ju att läsa recepten, bara.
    Om någon här gör ett onödigt påhopp - snälla, strunta bara i det. Var kvar ändå!

  • sessa79 1 september 2010

    Synd när det blir så här.. men alla är ju olika.. tål man inte mothugg ska man inte skriva nått som kan ge det .. det är ju alltid lite roligt o * hugga * lite men på en bra nivå.. o det tycker jag har funkat väldigt bra här inne..
    men vi alla får väl tänka på hur vi skriver till varann o vara tydliga när vi * hugger * på ett skämtsamt sätt .. så ingen mistolkar o känner sig utstött ...

    Hoppas alla ni här inne haft en trevlig sommar ... nu valkas oss en härlig höst.. ser fram emot o börja tända ljus o sätta sig under filten när mörkret börjar falla på.....

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.