Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad har ni gjort idag ?

  • lena4 4 juli 2009

    Tänkte höra vad ni pysslar med om dagarna.Själv har jag vikt en massa tvätt, planterat ut blommor från växthuset, bakat en blåbärskaka, förberätt en smörgåstårta, löst korsord, fikat med min far, sambo och faster o sambo.

  • Annafbg 4 juli 2009

    Planterat en ros, gjort en coleslaw... Blandat litervis med saft och spelat wii med sonen som sitter med A-gips efter en höftledsoperation... Livet går i slow motion just nu, värmen är plågsam för gossen. Mycket glass blir det... Mest går vi och väntar på bättre tider, nästa måndag är det dags för avgipsning. Sen ska vi bada!!!

  • bakamonkeyprincess 4 juli 2009

    Haft en riktigt lat dag (som så många andra under sommarlovet :P)
    Ätit frukost och tittat på medan pojkvän+kompis spelat tv-spel. Vinkat av kompisarna som spenderat natten hos oss. Gjort ordning mat och kylklampar till chinchillorna. Gjort isglass och sovit 2 timmar när det var som hetast.

  • The_mama97mia 4 juli 2009

    Idag har vi varit på Cykeltävling, Haga Cup, gick av stapeln i Söderköping. Sen fick Nybörjarna i pris ett presentkort på 30 kr på Smultronstället - så det fick vi ju utnyttja på en gång!
    Efter det var jag såååå trött, o jag har inte ens cyklat!!!! Ska grilla ikväll dock. Förebereder lite för det.

    O nu regnar det... igen...

  • Okänd 4 juli 2009

    Har haft lite kalas idag. Sonen och hans pappa fyller år samma dag, det skiljer 30 år mellan dem.....har duschat,pysslat med blommor och tagit mig en eftermiddagslur i tv-soffan.....strax ska vi gräva mask och sen iväg på en fisketur.......Hoppas att öringen är på hugget:D

  • flumhum 4 juli 2009

    Storstädat och skrubbat allt som går att skrubba i fyra rum och kök med två badrum :P tog sin lilla tid och det känns djupt i armar och ben. men rent blev det.
    Vikt, manglat och tvättat ton vis med tvätt, medans renget och åskan av löser varandra.
    Nu blir det middags görning och lite slö läsande i en tidning :D(Y)

  • 123Linnea 4 juli 2009

    Vaknade i tält.
    Var på Törebodafestivalen i går.
    Åt frukost med gästfria vänner som lät oss campa i trädgården.
    Bilade hem.
    Slappade på terassen.
    Sprayade rosorna med såpvatten.

    Det blir riktigt enkelt med maten ikväll - jordgubbar i massor, med mjölk. Och bröd. Vin oxå.

  • mooseella 4 juli 2009

    frukost,
    dusch,
    löste melodikrysset (Y)
    promenad till stan, presentinköp,
    persika & hallonglass
    lunch på stan, räkmacka
    mera gå, sen 1 glas vin på Avenyn (Y)
    hemgång, svettigt,
    dusch
    planterade en blomma,
    sprayade en annan mot spinn :@
    1 glas rose på balkongen.

  • essim 4 juli 2009

    Vi har haft lunchgäster och bjudit på matjessill med tillbehör samt öl och nubbe. Litervis med kallt vatten att dricka. Kaffe och jordgubbstårta. Varmt men skönt att sitta i skuggan....(Y)

  • wiklund73 4 juli 2009

    Sonen sov ovanligt länge. Ända till 7.30. Så det blev lite sovmorgon.:D
    Handlat på Maxi.
    Varit ute med sonen. Han ville köra sin traktor.
    Lunch.
    En tur till Marieberg (köpcentrum).
    Kom hem & sonen ville leka ute men vi fick gå in. Det började åska.(Y)
    Varit till svärföräldrarna & ätit pizza.
    Sonen har somnat & jag njuter av stillheten.

  • busan37 4 juli 2009

    Jag har mest hållit till på mk men jag har ju även hunnit handla & laga mat. Har haft en rätt slö dag

  • AnneNi 4 juli 2009

    Tog en sväng i stan på förmiddagen, fyndade ägg o lite annat på torget. Gjorde lite marshmallowfondant för att se hur det blev och sen lagade jag ägg, bacon och kokt majs till lunch. Lunchen avnjöts tillsammans med sambon, sen tig vi en god glass till efterrätt innan vi åkte till svärföräldrarna och solade och badade i poolen. Ikväll har vi varit på Amerikansk helg på Jägersro och tittat på hästar och hamburgerätartävling samt själv avnjutit en god burgare.
    Vädret har varit fantastiskt fint hela dagen!

  • Molgan 4 juli 2009

    Vad har man gjort i dag?

    Tvättat
    Handlat
    Tagit hand om katterna
    Städat toaletten+golv.
    Läst lite ur en bok
    Plockat med div.
    Slöat
    Ätit mat os.v.

    Ändå känns det inte som om man har gjort något speciellt.

  • pia61 5 juli 2009

    Igår var vi på visfestivalen här i Falkenberg! (Y) Där bla Uno Svenningsson och Carl-Johan Vallgren underhöll! En underbar kväll! Carl-Johan Vallgren är ju dessutom från Falkenberg!
    Idag har jag putsat fönster... :p

  • Lenkan 5 juli 2009

    Idag har jag städat efter mammas bröllopsfest som hölls igår och sen har jag vilat eftersom gårdagen var ganska slitsam. Jag var tärna (Y)

  • lena4 5 juli 2009

    Hej(L)
    Kul att ni nappat på denna tråd.
    Jag har varit hemma själv idag skönt.....
    Pysslat med blommor....bakat kakor........städat lite...... silat flädersaft.........kokat vinbär och rabarber som jag hittat i frysen..........druckit mycket kaffe........slöat.......tittar just nu på POIROT....(Y)

  • 5 juli 2009

    Har jobbat hela dagen. absolut inget annat. började jobba kl 1200, slutade 2100. Före det har jag sovit och sen tagit en dusch och sen ätit. så jag har gjort absolut ingenting idag:Z:Z:Z

  • marielotta 5 juli 2009

    Idag har jag varit på loppis, badat i havet, solat, läst, tvättat, vikt tvätt, gjort pizzasallad, lagat mat hemmagjord pizza, plockat fläderblommor, gjort fläderblomssaft, bakat "lite annorlunda bullar", varit ute på kvällspromenad i duggregnet och kollat på tv "Being human" på kanal 1, 21.00 en ny tvserie som startat som handlar om vampyrer, varulvar och spöke :)
    Snart läggdags.

  • stepp567 5 juli 2009

    Idag har jag jobbat, varit och hälsat på hos mina föräldrar!!

  • Lilleby 5 juli 2009

    idag har jag jobbat kväll så jag har inte gjort så mycket varit med min lillebror förstås,,,

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.