Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad har ni gjort idag ?

  • osita 6 juli 2009

    Helgen tillbringades med att avsluta arbetet av toa-rummet i trädgården hos svärföräldrarna i Güimar.
    Började med att hugga i ena väggen för att den nya galvaniserade dörren skulle få plats och det tog sin tid när vi pratar om vulkanberg!!!!!! :@ när denna väl kom på plats och FUNKAR började vi att måla, övre delen av väggarna fick en mjuk persiko färg och nedre delen fick en svag Aqua blå/grön nyans.
    Till sist kom handfatet och wc-stolen på plats, Phuuuuuu det är inte :@ lätt att använda gamla avlopsrör och tro att det skall gå med glans .......... :(
    Nu är det i alla fall klart och snyggt blev det!!!!!! (H) :D (Y)

  • Okänd 6 juli 2009

    Regnet det bara öser ner!
    Sitter och väntar på att det ska sluta.
    Lite lagom sol men inte för varmt i två till tre dar.
    Sedan kommer dom, Karl-Johan, Han, den gula, med hatten på nacken, Blodriskorna, Smörsoppen!
    Den som vänta på något gott.....

  • Babzan 6 juli 2009

    Har inte gjort så mycket eftersom jag är sjuk. Skönt med lite regn när man ändå måste hålla sig inomhus. Ligger i sängen och försöker lösa lite korsord de stunder jag orkar hålla ögonen öppna.

    Försöker visa min dotter intresse då hon visar kort och berättar om Arvikafestivalen hon besökt i 4 dagar. Jag är glad att hon är hemma och i bra skick :) förutom att hennes fötter ser hemska ut med en massa skavsår och blåsor på varenda tå.
    .
    Allt som ska göras här hemma har jag delegerat ut till mina söner och min man, allt från storhandling till hundpromenader, det är praktiskt och ingen knorrar eftersom jag bjuder på köpepizza ikväll, bara de ser till att beställa och hämta hem dom.

  • snuosm 6 juli 2009

    Kul tråd! For in till stan och handlade åt mamsen, sedan vidare till en rostskyddsfirma som hade semesterstängt upptäckte jag. For till IKEA och handlade lite tavelramar bl a. Sedan åter hem och började baka rågsiktskakor, som nu står och jäser. Ska snart sätta på ugnen...(Y)

  • Satzi 6 juli 2009

    Min dag i stora drag från kl 07.30
    Vaknade
    Matade sonen
    Gick en runda med hunden och sonen
    Suttit vid datorn
    Lekt med sonen, läst böcker
    Matat sonen
    Gjorde lunch och åt
    Gick långrunda med hunden och sonen
    Gick till Posten och hämtade ett paket, en ny sensorbar till vårt Wii
    Installerade sensorbaren
    Matade sonen
    Spelade Wii Fit i 20 minuter
    Diskat
    Matat sonen och badat honom
    och nu sitter jag här, skriver handlelista och ska iväg och veckohandla :-D

  • The_mama97mia 6 juli 2009

    hmmm... gjorde frukost till mig o barnen o en nattgäst (väninna o fd kollega) som var här från igår o grillade o myste.
    Suttit vid datorn, gått igenom mailskörden,.
    FIck huvudvärk, gick o la mig o somnade SÅÅÅ TUNGT, måste varit vädret. Det har regnat o varit TUNGT väder hela dagen - ni vet tung grå blöt yllefilt.
    Sen ville min dotter att vi skulle baka bullar, så nu doftar det gott o nybakt i hela huset. Hälften åts upp direkt tror jag haha.
    Nu ser jag på en gammal Morden i Midsomer... perfekt dag för rysare o thrillers, fleecefilt, te o muffins....

  • Okänd 6 juli 2009

    Full rulle hela dagen.
    Har varit och handlat, klippt gräset hos mamma, gått med hunden, gjort potatismos, stekt öring i stekpåse i ugnen, och än är inte dagen slut....Senare ikväll ska vi hämta ved och stapla upp den.....men sen tror jag nog att det får räcka för idag. Skulle baka kubb och bullar idag, tyvärr räcker inte varken tid eller ork till det.

  • kickiekblad 6 juli 2009

    Storstädat nu ska jag laga mat sen blir det fotboll

  • idea_ 6 juli 2009

    Trevligt att höra hur ni alla har det. Själv har jag passat kusinens nioåriga son, känns mer som ett syskonbarn än ett kusinsbarn men. Endel av er vet säkert hur nioåriga pojkar är, den här tillbringar helst tiden framför dator/tv, men aptiten är det inget fel på. Planerade även en resa framöver med moster (mitt lilla mamma substitut) ner till en annan kusin som varit mer som en storasyster för mig. Ska bli kul att få träffa hennes töser, valp m.m. och se det "nya" huset efter som de flyttat sen sist jag var ner. Jösses amalia....

  • lena4 6 juli 2009

    Ojojoj, vad mycket alla gör om dagarna.
    Det är bra för järncellerna att tänka efter .......Vad har jag gjort idag?
    Det blir rätt så mycket när man tänker efter.
    Själv har jag jobbat.
    Nu har jag en skinkstek i ugnen, sen ut i växthuset och vattna, en rågsiktsdeg blir det sen.

  • Forsen 6 juli 2009

    Har jobbat idag efter två veckors semester, men var sportig och cyklade till jobbet, här i norr var det en kylig morgon så det blev fingervantar på! Det är ju inte klokt, vantar i juli!! Förra veckan höll man ju på smälta av värmen................ Efter matlagning och disk blir det nog en "soffkväll" :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.